Päivää!
Miksei ghanalaiset ja nigerialaiset eivät osaa vaihtaa kertomusta uskottavampaan?
Englanninkielinen tarina vapaasti suomennettuna alkaa näin:
Hei komea mies, mitä kuuluu?
-no mitäs tässä
Olen sairaanhoidon opiskelija
-vai niin
On ollut vähän vaikeuksia
-minkälaisia?
No, kun isäni ja äitini halvaantuivat liikenneonnettomuudessa ja velipojalla on syöpä, joten minä olen kokonaisvastuussa perheestä
-tuntuu olevan melkoinen taakka
Niin on, liikenisikö sinulta parisataa dollaria, jotta tätä kurjuutta voisi hieman lievittää?
-ei liikene
Miksi?
-Koska valehtelet ja olet ottanut minuun yhteyttä eri nimillä neljä kertaa saman storyn kanssa. Pidä itsestäsi huolta, mutta älä häiritse enää.
Nettikerjäläiset ovat muodostuneet ihan omaksi ryhmäkseen. Tosin sitä en käsitä, miksi kerjääminen on heillä niin kömpelöä? Tämäkin on ylhäältä päin johdettu rikollisen organisaation ilmentymä. 100.000 samaa tarinaa, niin sekin on hyvin, jos edes 0,2% menee halpaan.
Voi niitä ihmisparkoja, jotka ovat menettäneet rahaa katteettomien lupausten takia. Lupaukset voivat olla vaikka minkälaisia.
Näyttää siltä, että nigerialaiskirjeistä on muodostettu nykyaikainen kerjäämisverkosto nettiin. Kuitenkin uskomattoman huonosti suunniteltu rikollisuuden ilmentymä, koska eri tytöt puhuvat samaa tarinaa ilmeisesti toistensa tietämättä.
Alkaako rosvoilla ollä keinot näin vähissä?
Jaska