14.2.2005 - 20.2.2005 5 viestiketjua
Odotetaan osoitetta.....
Moro
Taas hämminkiä :-(
Kun yritän koti.mbnet.fi/pattaya1/ sivulle niin Mozilla ilmoittaa että: odotetaan osoitetta 127.0.0.1 ?? IE vaan jauhaa ...
Tuota noin, eikös tuo osoite ole oma kone!?
C:\windows\system32\drivers\etc\hosts on seuraava (vai mihin tuo Mozillan ilmoitus liittyy) :
# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Tämä on malli HOSTS-tiedosto Windowsin Microsoft TCP/IP:tä varten.
#
# Tässä tiedostossa on IP-osoitteiden kartoitus isäntänimiin.
# Jokainen määritys tulee olla omalla rivillä. IP-osoite tulee olla ensin,
# sitten isäntänimi. IP-osoitteen ja isäntänimen välissä tulee olla
# vähintään yksi välimerkki.
#
# Lisäksi huomautuksia (kuten tämä teksti) voidaan lisätä omalle riville
# tai tietokonenimen perään #-merkillä erotettuna.
#
# Esimerkki:
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host
#
127.0.0.1 localhost
7.2.2005 - 13.2.2005 2 viestiketjua
kaksi yhteyttä toinen vajaa
Kaveri muutti toiseen kaupunkiin ja hänellä oli dna laajakaista.
Nyt sitten on soneran vastaava, mutta verkkoyhteyksissä näkyy lisäksi joku toinen yhteys ja se on vajaa? MIkä lie. Jos sen ottaa pois käytöstä yhteys katkeaa.
Työpöydällä näkyy tuolla ohjelmissa (oikealla alhaalla) kaksi verkkoyhteyskuvaketta. Mikä lie ja miten korjataan? Liittyykö dna:han mahdollisesti?
Pim
Buffalo+Telewell
Hankin vasta kotiini (omakotitalo maalla, naapurit +50 metrin päässä) dNA laajakaistan (4/1) ja nyt olen hankkimassa siihen päätelaitteen. Koska haluan langattoman lähiverkon kotiini, tarvitsen siihen oikeat laitteet. Olen päätynyt Telewell EA-200 ADSL-modeemiin (jota Baana-liittymä tukee parhaiten) ja Buffalon AirStation 125 WBR2-G54S -tukiasemaan, joka on siis 125Mbps.
Minullahan olisi/tulisi kodissani kolme kannettavaa tietokonetta. Kaksi niistä on Centrino kannettavia, jossa toisesta on valmiina sisäinen 802.11g, mutta toisessa on vain 802.11b, jonka takia olen päätynyt hankkimaan siihen Buffalon Airstation 125 WLI-CB-G54S -verkkokortin. Kolmas kannettava tulisi olemaan Applen Powerbook (en ole sitä vielä hankkinut).
Nyt varmaan ihmettelette, että miksi ihmeessä valitsin Buffalon 125Mbps -versiot koska 54Mbps versiokin olisi. Tiedän, ettei 125 Mbps nopeuksistaole minulle varsinaista hyötyä, mutta atk-liikkeen mukaan ne ovat suht. samanhintaisia, ja ei tuosta 125 Mbps:tä nyt mitään haittaakaan ole. Minullahan on etäisyydet kannettavista tietokoneista tukiasemaan noin 10 metriä.
Kysymykseni:
1) Miltä laitteet kuulostavat teistä?
2) Olen noviisi näissä laite-asioissa. Miten suosittelisitte, että asentaisin nämä laitteet?
3) Eniten minua huolettaa näissä laitteissa se, että saanko palomuurin toimimaan. Miten voin sen varmistaa?
4) Sekä Telewellin ADSL-modeemissa että Buffalon tukiasemassa on palomuuri. Minun kannattaa varmaan laittaa Telewellin palomuuri pois päältä, eikö?
5) Minulla on kannettavassa sekä Windowsin SP2-palomuuri että Norton Internet Security 2004 -palomuuri päällä. Kannattaako minun laittaa ne pois päältä?
31.1.2005 - 6.2.2005 1 viestiketju
9500 kommunikaattori
Olen törmännyt selvään ongelmaan kommunikaattorin tavasta käsitellä excel/word tiedostoja. Kun niitä on käyttänyt kommunikaattorissa, tämän jälkeen PC XP/sp2 ei osaa enää niitä käsitellä. harmittava vika kun rakensin softaa tuota käsittelyä varten. Nokialta ei mistään saa vastausta tähän. Ongelma ei kuulu siellä kenellekään.
harri h
10.1.2005 - 16.1.2005 1 viestiketju
Kuinka saan FTP: palvelimen tehtyä?
Onko olemassa ilmaista ftp -palvelinta johon voi sirtää tavaraa ftp -ohjelmalla? sellainen palvelin, jota voi käytää kaikkialla mailmassa ja siirtää tavaraa koneen välillä ftp -palvelimen kautta...
ja jos se maksaa paljon se maksaa domanin ja ip -osoite yms...
edullisin vaihto ehto johon voi laitaa mahdollisimman paljon tavaraa vähintään 10 MB:tä....
13.12.2004 - 19.12.2004 1 viestiketju
tulikettu onkelma...
Tuota, tuota...
kävipäs tässä sillain että tuliketale kämähti. Tämän jälkeen käynnistin ketaleen uusiksi ja silmille hyppi joku user managing valikko. Noh, yritin mennä defaulttina sisään ja mokomas ilmoitti että se on käytössä. Noh, koska oli kesken erä aktuelli tiedon haku menossa, niin loin uuden käyttäjän...
Ongelmani on se, että miten minä pääsen tässä ketaleessa tuohon valikkoon kämäyttämättä koko ohjelmaa....
Mielestäni en löytänyt helppi tiedostosta siihen vastausta, enkä Mozillan kehitys(apu, > sitähän ne on, kamalaa rahan ja maineen ruikutusta) sivuilta.
Kone on PC ja käyttis XP Home(essa).
Niille joilla on vastaus hallussa(tai hallusinaatioissa) ehdotuksia kiitos, olisi kiva saada takaisin nuo linkit ym. tiedot..
Tack för alla.
-------------------------------------
Suommennokset:
tulikettu = firefox
ketale = toimiva ketun rääpäle
29.11.2004 - 5.12.2004 1 viestiketju
Mikä ohjelma internet-puheluihin?
Mitä ohjelmaa suosittelisitte internet-puheluihin? Onko mahdollista hyödyntää webbikameraa videoneuvottelun tyyliin? Entä löytyykö hyviä maksuttomia ohjelmia?
Tässäpä tätä nyt olikin.
8.11.2004 - 14.11.2004 1 viestiketju
Pikaviestintä, Skype ja tietoturva?
En ole löytänyt juurikaan tietoa pikaviestinnän ja esim. Skype -nettipuheluiden tietoturvariskeistä.
Palvelut ovat äärimmäisen mielenkiintoisia, mutta epäröin asentaa niitä kotikoneille potentiaalisten tietoturvariskien vuoksi. Jo periaatteenahan niillä on ilmoitella ympäri verkkoa koneen tai käyttäjän olemassaolosta.
Onko esim. Win 98 tai jotkut tietyt ohjelmapalomuurit alttiimpia ongelmille?
9.8.2004 - 15.8.2004 1 viestiketju
Kaksi Xp:tä lähiverkkoon ?
Pöytäkone (Win XP Prof) on kytketty nettiin Adsl Ethernet Routerin kautta (4-porttinen) ja nettiyhteys pelaa! Kannettava tietokone (Win XP Prof) on kytketty nettiin tuon samaisen Adsl lootan kautta, ja siinäkin
nettiyhteys pelittää!
Olen koettanut nyt saada näitä kahta konetta verkotettua keskenään
Windowsin ohjatun verkkoasennuksen kautta, mutta tuloksetta. Koneet
eivät näe toistensa kansioita. Molemilla koneilla on oma nimi ja työryhmä on molemmissa sama. Eli miten tulisi toimia ?
Internet palveluntarjoaja kertoi että heidän yhteyksissään on Nat käytössä, joten ei tarvitsisi määrittää kuin toimialue mihin koneet kuuluvat (vaan kun tuo toimialueen määrittäminen ei tunnu onnistuvan!)
Selaa keskusteluja
| Aihealue |
|
| Järjestys | Viimeksi vastatut ensin Uusimmat ensin Luetuimmat ensin Vastatuimmat ensin |
| Ryhmittely | Viikko Kuukausi Vuosi |
| Julkaisuaika |
|
| Hakusanat |
Uusimmat softaesittelyt
- ZoneAlarm Free Antivirus + Firewall 2013 Ilmainen virustorjunta ja palomuuri samassa paketissa
- Google Chrome 19 Monipuolinen suosikkiselain toimii monissa koneissa
- Spacesniffer 1.1.4 Selvitä kiintolevyn tilarohmut
- Google Drive for Windows 1.0 Googlen pilvipalvelu integroituu Windowsiin
- Adobe Flash Player 11.2 Hiljaiset päivitykset viimein myös Flashiin
IT-työpaikkailmoitukset
- EMBEDDED SOFTWARE ENGINEER (Tampere) Elan IT Resource Oy
- OHJELMISTOSUUNNITTELIJA (Tampere) Elan IT Resource Oy
- Hankintapäällikkö ICT hankintaan OP-Palvelut Oy
- 2D Graphic Artist (Turku) Click Henkilöstöpalvelut
- Myyntineuvottelijoita OPPISOPIMUSMAHDOLLISUUS (HML) Go On Yhtiöt
- Sharepoint- ja verkkopalveluasiantuntija Helsinkiin Lassila & Tikanoja Oyj
- Digitaalisen liiketoiminnan kehittäjä MPY