Käyttäjä

Nettiyhteydessäkö vika vai palomuurissa

Moro, mulla olisi sellainen vika tietokoneessa kun en tahdo saada millään esimerkiksi ihan aitoja pelejä toimimaan netissä pelatessa. Esimerkiksi Raven shield. Siinä en pysty liittymään mihinkään serveriin mutta itse pystyn rakentamaan serverin ja muut voivat liittyä sinne. Ja tämäkin toimii ainoastaan jos olen juuri käynnistänyt nettiyhteyden uudestaan ja saanut uuden ip:n. Jos yritän ns. vanhalla ip osoitteella( eli netti on ollut päällä esim 10 min.) tehdä serverin, eivät muut pysty liittymään serverille.
Toinen esimerkki olisi Messenger, siinä pystyn kyllä keskustelemaan muiden kanssa mutta en vastaanottamaan esim. tiedostoja. En pysty myöskään lähettämään niitä. Kerran onnistui saada yksi tiedosto kaverilta omalle koneelleni, mutta sen jälkeen ohjelma lähtee lataamaan niitä mutta niin hitaasti että homma keskeytyy.

Nettiyhteys on 512/512, koneessa xp, windowsin palomuuri ja F-Secure internet security 2006.

Näiden palomuureihin olen sallinut tarvittavien pelien/ohjelmien muodostaa yhteys. On myös kokeiltu että palomuurit ovat kokonaan pois päältä. Missähän mahtaisi olla vika, alkaa jo pikkuhiljaa hermot menemään kun ei hommaa toimimaan. Toivottavasti jollain viisaammalla olisi neuvoja.

Vastaukset 24 vastausta

Käyttäjä

Minkälaisia suojia ja suodattimia palveluntarjoajan puolella mahtaa olla?

Käyttäjä

Mielestäni palveluntarjoajan puolelta ei pitäisi olla minkäänlaisia suojia. Liittymään olisi kyllä saanut lisäsuojausta jos olisi halunnut.

Käyttäjä

MIkä ISP kyseessä?

Käyttäjä

Kyseessä on PPO-laajakaista, ilman mitään ppo-portti palveluja. Eli en ottanut mitään palomuuri suojauksia PPO:n suunnalta. Voiskohan PPO:n tuki auttaa asiaan?

Käyttäjä

Hei Sami!

Suosittelen, että otat yhteyden sinne PPO:n nettitukeen ja pyydät tarkistamaan yhteyden kaikinpuolinen toiminta. Kuvaile sinne ongelmat...

Oletko ihan vasta ottanut tuon palvelun vai onko vanhempi tapaus..
Uteliaisuuttani kysyisin mikä adsl modeemi, onko niitä PPO:n kylkiäismodeemeja.
Ei olisi ensimmäinen tapaus, jossa yhteysongelmia... ...

Terveisin Heikki

Käyttäjä

Täytyypä ottaa yhteyttä sinne PPO:lle, jospa sieltä selviäs jotain.

On mulla tämä nettiyhteys ollut jo kohta vuoden verran. Modeemi on juuri niitä PPO:n kylkiäismodeemeja eli malliltaan Telewell, TW-EA201

Käyttäjä

Vielä olisin kiinnostunut, oletko aikaisemmin koskaan pystynyt koneellasi netissä pelailemaan ja käyttelemään messengeriä normaalisti; siis onko vika uusi juuri tullut, vai ollut koko ajan?

Jotenkin arvasin, että modeemi oli tuo TW-EA201...se kylkiäinen.

Olisi mukava, jos informoisit myös tänne sitten, mitä PPO-tuessa arvelivat asiasta ja antoiko asia aiheen joihinkin toimiin heidän taholtaan... Olen tällainen vähän utelias....

Terveisin Heikki

Käyttäjä

Viittaisi kyllä palomuuriin jos mesessä ei pysty vastannottamaan. Mikä palomuuri/tai ohjelma on käytössä?

Käyttäjä

"Mikä palomuuri/tai ohjelma on käytössä?"

Ihan oikeasti Joe! ;-) Eka viesti:

"...windowsin palomuuri ja F-Secure internet security 2006."

Käyttäjä

Rogue DHCP voisi aiheuttaa osan oireista?

Käyttäjä

"Näiden palomuureihin olen sallinut tarvittavien pelien/ohjelmien muodostaa yhteys. "

F-securella on siis tekemistä asian kanssa, siellä täytyy muistaaksesni sallia molempiin suuntiin käytetyillä protokollilla.

Itse vaihdoin f-securen kokeilumielessä ilmaiseen Zone alarmiin ja virustorjunnassa grisoftin AVG-antivirus- ohjelmiin siis kokeilumielessä ja kokeilu jatkuu - (nyt olen kotikoneella säästänyt jo noin 250 ekeä).

Toimineet moitteettomasti ja virusten löydyttyä jopa AVG siirtänyt ne virus vaultiin, elikkä pistänyt seinälle - josta ne voi sitten tuhota. Optiona on myös automaattinen poisto. Viruksia tulee viikoittain roskapostin kautta lähinnä.

F-Securella oli ongelmia virusten taltuttamisessa ainakin 2004 aikana.
Luultavasti kokeiluni ei lopu ollenkaan, sen verran tyytväinen olen ollut. F-Secure oli kohdallani ongelmallinen tapaus, vaikka suomalainen yritys onkin. Palvelu oli hyvää, kuitenkin nykyinen kombinaatio on tosi pätevä ja kätevä.

Jos kokeilet ilman f-securea omalla vastuulla tietenkin huomaat, että mainitsemasi toimimattomuudet toimivat. F-Securelta kannattaa kysäistä ongelmaan vastausta - palvelu on hyvä ja auttavat mielellään.

Käyttäjä

Kyllä tämä vaiva on ollut minulla alusta asti koneella. Ei ole missään vaiheessa pelit ja messenger toiminut niinkuin pitäisi.

Tässä on nyt muutaman päivän ollut toi windowsin palomuuri pois päältä, minulle sanottiin ettei f-secure toimi täydellisesti, jos windowsin palomuuri on päällä. Välillä olen laittanut f-securestakin palomuurin pois päältä(en kylläkään käynnistänyt konetta siinä välissä uudestaan) ja ei silläkään ole myönteistä vaikutusta. Tuntuisi silloin ettei se vika piile palomuurissa, vai?

Pitää melkein kokeilla tässä viikonloppuna kaverin modeemia (samanlainen) ja katsoa oisko sillä vaikutusta. Hänellä kuitenkin toimii kaikki moitteetta(taitaa olla vain eri viruksentorjunta ohjelma).

Maanantaina soittelen sinne PPO:n tukeen ja ilmottelen sitten tännekin.

Hyviä viikonloppuja!

Käyttäjä

Niin voiskos joku selittää mitä tuo Rogue DHCP oikein tarkoittaa. Yritin googlella etsiä vastauksia, mutta ei oikein auennut:) Olen senverran aloittelija ettei kaikki hienot termit vielä suju.

Käyttäjä

F-secure on kyllä sellainen, että olen sen poistanut koneistani ajat
sitten,
aiheuttivat kaikenmoista häiriötä, harmia ja blokkasivat, mitä
ei olisi blokata tarvinnut.. ja käyttänyt myös näitä samoja ilmaisia kuin Joe jaongelmitta.
Myös rahhaa näin jäänyt menemättä...

Terv. Heikki

Käyttäjä

Tuossa pientä infon pätkää tuosta Rogue DHPC:stä, johon arvelen Pasin tuossa viitanneen.

* Rogue DHCP-server
o Päästyään samaan verkkoon, hyökkääjä voi teeskennellä olevansa DHCP-palvelin, koska asiakkaiden DHCP-pyynnöt välitetään broadcastina
o Ilmoittamalla oman osoitteensa DNS ja GW-palvelimina, on Man in the Middle hyökkäys valmis
o Voidaan aiheuttaa myös DoS, jos annettu IP ei ole kelvollinen
o Voi sattua myös vahingossa...

Terv. Heikki

Käyttäjä

Sorry oli vähän kiire kirjoittaessa:

'Rogue DHCP' on ylimääräinen DHCP-palvelin verkossa. DHCP:ssä ei ole mitään varmistusta sille, mistä IP-tulee, eli mikäli verkossa on käytössä laitteita, joissa on DHCP-palvelin ominaisuus, saattaa IP-tulla väärältä palvelimelta. Eli jos verkossa on nettiyhteydenjakoja (reitittimiä), nat-palvelimia, wlan-tukiasemia jne, niin kannattaa vilkaista DHCP-asetukset. Ilmeisesti IP:n pitäisi tulla operaattorilta, eli tietokoneella on julkinen IP ja modeemi on sillattu?

Säilyykö koneessa sama IP-osoite (ja muut DHCP:ltä tulevat verkkoasetukset kuten aliverkon maski, yhdyskäytävä jne.) koko yhteyden ajan?

Käyttäjä

Morjens taas. Nyt olen saanut kaikki asiat kuntoon ja hommathan oli ainoastaan kiinni tuosta F-securesta. Sen kun poistin ja asensin tilalle Panda Platinium 2006 internet securityn. Johan rupesi pelit ja kaikki muutkin toimimaan. Ja Panda löysi myös monenlaisia pöpöjä mitä F-secure ei löytänyt.

Ainoa asia mikä jäi pikkasen harmittamaan oli se, että tuosta maksetusta F-Securen lisenssistä oli vielä puolet jäljellä:)

Tuossa välissä ehti nettikin olemaan päivän verran toimimatta, yhteyden kyllä teki heti mutta minnekään ei päässyt koneelta. Ei saanut mitään nettisivuja auki, eikä oikein välillä saanut edes pingailtua minnekään. Aikansa PPO:n väki yrittti neuvoa kaikenlaisia keinoja mut mikään ei auttanut. Pääsin sit pikkuveljen luona käymään netissä näillä sivuilla ja kokeilin tuota "flushdns" hommaa, boottasin koneen ja kaikki toimi sen jälkeen. Joten kiitoskia kaikille!

Käyttäjä

F-secure rules ;)

Käyttäjä

Hei!

Taas... kerran... F-secure.

Terveisin Heikki

Käyttäjä

Ei se ole F-Securen vika jos käyttäjällä on mennyt joskus sormi suukkuun, käyttäjähän on semmoisilla sivuilla surffannut tai sellaiset asetukset koneelleen laittanut, jonka johdosta pöpö on tarttunut. F-Secure on vain suosittu murtokohde.

T: Vesku

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Internet

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös