Käyttäjä

Yle ampuu alas tvkaista.fi-palvelua

Yleisradio uhkaa puuttua verkossa toimivan tvkaista.fi-palvelun toimintaan. Ylen edustajan mukaan palvelu on laiton, ja siihen tullaan puuttumaan.

Lue juttu

Vastaukset 5 vastausta

Käyttäjä

Tämäpä on mielenkiintoinen tapaus. Kun jokaisella käyttäjällä on oma accounttinsa ja jos jokaisen käyttäjän pitää itse käynnistää oma nauhoituksensa, niin eikö tosiaan kyse ole ASPatusta digiboxista? Vertailuna voisivat toimia esim. erilaiset netissä toimivat kuvapankit jne. omat talletustilat...

Harmaa alue on tietenkin se, että tässä palveluntarjoaja tarjoaa myös digiTV:n vastaanottopalvelua, mutta onko sekään kiellettyä kun signaalia ei muuteta? Tilanteeseen voisi päteä sama analogia kuin kotiin jossa digiboxi jakaa kuvaa useampaan TV:hen IP-verkon yli...

Luulisin että tässä kynnyskysymykseksi nousee nauhoittamistapahtuma ja TV-luvan varmistaminen... JOS palvelu pystyy mallintamaan vain teknisen laitteen palvelut verkkoon ja takaamaan sen kopiosuojauksen yhtä hyvin kuin digiboxien niin voipi TV-kanavilla jne. vielä olla vaikeuksia osoittaa että lait vaativat tiettyä monoliittistä HW-ratkaisua...

Käyttäjä

jos tuo palvelu jää toimimaan niin tulen ottamaan sen käyttöön mielummin kuin tulisin ostamaan digiboksia

Käyttäjä

>Harmaa alue on tietenkin se, että tässä palveluntarjoaja tarjoaa myös
>digiTV:n vastaanottopalvelua..

Harmaata, mielestäni hyvin haalean harmaata. Kun Ylen johdossa Micro$oftin mies, kulttuuri on tuttu - kaikki on kiellettyä ja epästandardia, mikäli se ei ole juuri mitä oma yritys haluaa (tässä tapauksessa kansallinen radio-tv yhtiömme).
Johtaja visioi Ylestä modernia mediataloa - joka ei itse ole keksinyt edes steamata lähetyksiään verkkoon.
Itse kokeilin vuosi takaperin erästä web-cam palvelinsoftaa, jolla jaoin Hauppauge tv-kortin kuvan kotikoneeltani. Palvelimen osoitteen tiesin vain minä ja kaveri, mutta toimi! Toinen testi oli VLC, joka jakoi samaisen tv-kortin kuva lähiverkossani, aivan virheettömällä kuvan/äänenlaadulla. Toimii - ja Ylen pitäisi ehdottomasti itse alkaa realiaikaiseen steamaukseen!!
Vahinko vai, steam tulisi takuulla olemaan jokin M$-formaatti, kiitokseksi vanhalle työnantajalle.

Käyttäjä

Olin viime viikolla Länsi-Suomen Lääninhallituksen järjestämässä koulutuksessa, jossa Turun TOP-keskuksen johtaja Turkka Sinervo kertoi Turussa suunniteltavan järjestelmää, jossa digigitaaliset TV-lähetykset tullaan jakamaan Turun kouluille dataverkossa. Eli digilähetykset otetaan vastaan (ja tallennetaan ilmeisesti kahdeksi viikoksi) jossain pisteessä, muutetaan (streamattuun?) x-formaattiin ja asetetaan tarjolle halukkaille. Kouluilla kuvaa katsotaan tietokoneeseen asennetulla playerilla (jo olemassa olevilla) videotykeillä. Aikovat säästää antennien ja antenniverkon modernisoimisessa, digitelevisioiden ja digiboxien hankkimisessa. Neuvotteluja asiasta käydään vielä kuulemma ainakin Ylen kanssa, mutta turkkulaiset ovat kyllä varmoja asiastaan ja ainakin mainittu T.S. vakuutteli asian toteutumista. Mahtavatkohan tehdä yhteistyötä artikkelissa mainitun firman kanssa? Sabluuna ainakin tuntuu samalta. Onkohan artikkelissa mainittu Ylen heebo ihan perillä asioista...

Käyttäjä

>Turussa suunniteltavan järjestelmää, jossa digigitaaliset TV-lähetykset
>tullaan jakamaan Turun kouluille dataverkossa.

Vastaavasta systeemistä oli juttua Hesarissa - eli Helsingin kaupunki tekee saman!!
Sen sijaan, että pitäisi ostaa 10000 digiboxia, televisio-ohjelmat löytyy steamattuna kaupungin verkosta. Erinomaista!! Tallennuksesta ei tainnut olla juttua, mutta käsittääkseni kouluilla on joitain erityisoikeuksia kopioinnin ja tallennuksen osalta. Data tulee kuitenkin olemaan kaupungin verkossa.

Kauppalehdessä OP Heinonen (entinen opetusministeri - nykyinen Yle:n johtaja) KIELSI sairaaloita muuttamasta DVB-T signaalia sairaalan antenniverkkoon, analogiseen muotoon! Häh. IHAN KÄSITTÄMÄTÖNTÄ, sama tietysti koskee myös kaapeli-tv yrittäjiä.
Otan kyllä heti yhteyttä OP'hen - saanko vielä katsoa digiboxin composite ulostuloa ;-)

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Juttukommentit

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös