Käyttäjä

Internetissä Spamta-sähköpostimatojen aalto

Internetissä on havaittu uusien sähköpostitse leviävien Spamta-matojen aalto, kun yhtenä ainoana päivänä tunnistettiin 12 uutta varianttia. Varianttilevitys on ilmeisesti osa viruskirjoittajien uutta taktiikkaa, jossa torjuntaohjelmia huijataan levittämällä kerralla mahdollisimman paljon hieman toisistaan erilaisia versioita.

Lue juttu

Vastaukset 3 vastausta

Käyttäjä

Ei koskaan pidä avatata mitään tuntematonta varsinkaan viraskielistä sähköpostiviestiä. Eikä niihin saa vastata. Ne pitää tuhota heti suoraan. Käyttämällä hiiren oikeaa näppäintä valinnoissa välttää vahingossa viestien avaamisen. Asiallisen sähköpostin tuntee kyllä. Itse olen tuhonnut aina heti kaiken roskapostin enkä ole huomannut koskaan tuhonneeni vahingossa hyötypostia.

Käyttäjä

>Itse olen tuhonnut aina heti kaiken roskapostin enkä ole huomannut koskaan
>tuhonneeni vahingossa hyötypostia.

Tässä tapauksessa kyseessä ei kuitenkaan ole roskaposti vaan erään haittaohjelman eli madon saastuttama viesti.
Roskapostin ja haittaohjelman sisältämän viestin erottaminen ovat kaksi eri asiaa. Myös niiltä suojautumiseen on eri keinonsa.

Käyttäjä

"Itse olen tuhonnut aina heti kaiken roskapostin enkä ole huomannut koskaan tuhonneeni vahingossa hyötypostia."

Niinpä, mistä sen huomaisikaan kun sen on heti tuhonnut...

Mun yhteistyökumppanit (ainakin osa) kun tuppaa puhumaan vierasta kieltä, niin pakkohan niiden meilejä on availla.

Toisaalta, johan Symantecin lopetti Mac virusten rynnäkön ennustamisen...

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Juttukommentit

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös