Käyttäjä

Microsoftin turvapaketti viruksia tuhoisampi

Microsoft on myöntänyt, että sen uusi Onecare-tietoturvapaketti on aiheuttanut joillekin käyttäjille todella pahoja tuhoja, suurempia kuin yksikään virus on vuosiin tehnyt. Virheen vuoksi Onecare on tuhonnut totaalisesti joidenkin käyttäjien koko sähköpostivaraston, vieläpä Microsoftin omista Outlook-sovelluksista.

Lue juttu

Vastaukset 18 vastausta

Käyttäjä

Uskomaton moka! Kuinka kukaan uskaltaa käyttää Microsoftin Onecare-palvelua enää!

Käyttäjä

Nimensä mukaan vain yksi huoli, jääkö mitään jäljelle...

T: Vesku

Käyttäjä

Näinhän se mä$ä...aikaisemminkin melkoisia mokia ja aina vain paranoo...

...ja kun olen rohjennut arvostella noita mä$än softia ja kehunut
toimivaa ja turvallista Linuxia, niin olen monasti saanut loputtoman 'ihmettelyryöpyn' Maurilta ja kumppaneilta... ei ole oikein toistaiseksi minulle auennut noiden loputtomien ihmettelyiden todellinen 'asiapohja'...
no... ihmettelyähän maailmaan kyllä mahtuu.
Kehun johdonmukaisesti vain sitä, mitä itse hyvänä pidän... tiedä vaikka Maurikin sitten ehkä kehuu, kunhan tutustuu ja opettelee Linuxia käyttelemään ja ihan itse huomaa kuinka verraton se on...:))

Terv. Heikki

Käyttäjä

Life is too short, get a Mac already...

Minulle Linuxin ongelma on siinä, että toisistaan paljonkin poikkeavia jakeluita on liikaa. Omassakin Linux kokeilussa on käynyt ilmi, ettei sitä kehuttua Ubuntua olisikaan pitänyt ottaa, vaan mieluummin Kubuntu tai Suse. Ja mitä niitä muita onkaan.

Käyttäjä

Hei Erkki!

Joopa, itsellä on juuri työkoneella Suse 10.2 ja verkon kahdessa muussa koneessa uusin Kubuntu. Ongelmitta toimii. Susea pidän tällä hetkellä parhaana.

On käynyt vähän 'vanhanaikaiseksi' Ubuntu juuri kankean Gnome työpöytänsä takia, käyttelin sitä aikaisemmin, mutta siirryin KDE työpöytiin, jossa on mielestäni paremmat perusohjelmat ja muutenkin pidän siitä enemmän.

On vain edelleenkin tulevassa ohjelmassa tuohon Maciin tutustuminen, kunhan ensin saamme sellaisen pojalle Jyväskylään. Odottelemme hankinnan kanssa, kunnes siihen tulee tuo uusi käyttis...
Missähän vaiheessa tuon kehittely nyt lienee, milloin arvelisit tulevan myytäviin koneisiin..?

Terv. Heikki

Käyttäjä

Käytännössä siis Microsoftin virusskanneri ei ollut tunnistanut Outlookin tiedostoja sähköpostitiedostoiksi vaan luullut niitä "normaaleiksi" tiedostoiksi. Nolo moka.

Toivottavasti palvelussa on tuo "karanteeni" oletusasetuksena eikä tuo automaattinen poisto.

Käyttäjä

Eipä tähä ole mitään lisättävää, kyllä ms on nyt tuhon tiellä...

Käyttäjä

Kyllä tällä kertaa saavat ihmiset syyttää itseään kun ovat menneet mokomaa "palvelua" käyttämään.

Perinteiset virustorjuntaohjelmat ovat sen verran luotettavia ettei yhdenkään Windows -käyttäjän luulisi sortuvan noin alokasmaiseen hölmöilyyn.

Vai kuvittelevatko ihmiset jostain kumman syystä että Microsoft on laadun tae?

Käyttäjä

Ihmettelen ihmetyksen määrää. Siis eihän tässä ole mitään tapahtunut. Tärkeät jutut on aina varmuuskopioitu, eikö niin? Jos ei niin käyttäjät saavat katsoa peiliin. Enemmän tietoa katoaa kiintolevyrikkojen vuoksi.

Siltikin, pitikö olla hölmö jos Mikkipehmeän "tietoturvaan" luotti. Mistä lähtien MS on toiminut tietoturvayhtiönä? Ei mistään kun se ei sitä ole!

Käyttäjä

Hei Heikki!
Ei siinä sitten kauaa mennyt :)

"...ja kun olen rohjennut arvostella noita mä$än softia ja kehunut
toimivaa ja turvallista Linuxia, niin olen monasti saanut loputtoman 'ihmettelyryöpyn' Maurilta ja kumppaneilta... ei ole oikein toistaiseksi minulle auennut noiden loputtomien ihmettelyiden todellinen 'asiapohja'... "

Kas kummaa ;-) No, olen sen muutaman kerran sanonut ja sanon nyt viimeisen kerran. Kaikki "ihmettely" lähti siitä liikkeelle, kun ongelmanratkaisussa, vastauksessa oli 60-80 prosenttia asiasisällöstä jonkun haukkumiosta tai kehumista. Aika paljon foorumia lukeneena, ei vaan enää jaksanut olla ihmettelemättä :) En koskaan ole kieltänyt haukkumasta tai kehumasta, jos kerran on aihetta. Mutta tuo asiayhteys? Minä ainakin haluaisin lukea, että saisin tietojani kartutettua, oikeita vastauksia ilman ylimääräistä jorinaa. Ne kuuluu sitten siihen off-topiciin, missä ei enää muutenkaan käsitellä sitä varsinaista ongelmaa. Ihan sama kun yhteenaikaan ensimmäisenä aina vastattiin, että osta mäkki, laita linux.

"...tiedä vaikka Maurikin sitten ehkä kehuu, kunhan tutustuu ja opettelee Linuxia käyttelemään ja ihan itse huomaa kuinka verraton se on...:))

Varmasti. Esim ei se FC6, kovin pahalta tuntunut :) En koskaan ole ollut minkään käyttiksen puolella tai mitään vastaan tuossa mielessä. Homma on meikulta varmasti karannut muuten käsistä monta kertaa, ja ihan yksin asialla :)
Sanoin viimeisen kerran, koska nyt on varmaan pakko liittyä mäsän haukkujien kasvavaan joukkoon, kyllä sieltä sallaisia lapsuksia on tullut. Koitan kyllä pitää sen kuitenkin ongelmanratkaisuvastausten ulkopuolella. Ja BG:kin taitaa pikkuhiljaa jättää laivan?
Terveisiä Heikille!
Mauri
ps. otetaan jostain toisesta aiheesta sitten seuraavaksi ;-)

Käyttäjä

"Vai kuvittelevatko ihmiset jostain kumman syystä että Microsoft on laadun tae?"

Yllättävän monet kuvittelevat, jopa kritiikittä, ainakin jos lukee TK-lehden foorumin (uutis)kommentteja (toimituksen motiiveista puhumattakaan). Tämä MS uskollisuus perustuu oletettavasti perusajatukseen että "500 miljardia kärpästä ei voi olla väärässä: p*ska on hyvää". Josta seuraa onneton päätelmä "että olemme kuitenkin samassa (uppoavassa) veneessä ja emme voi tehdä mitään".

Käyttäjä

Heikki:
"On vain edelleenkin tulevassa ohjelmassa tuohon Maciin tutustuminen, kunhan ensin saamme sellaisen pojalle Jyväskylään. Odottelemme hankinnan kanssa, kunnes siihen tulee tuo uusi käyttis...
Missähän vaiheessa tuon kehittely nyt lienee, milloin arvelisit tulevan myytäviin koneisiin..?"

Virallisesti Apple on kertonut vain, että Leopard tulee "keväällä". Käytännössä tämä tarkoittanee, että tuote shippaa viimeistään kesäkuun WWDC-messujen aikaan (Worldwide Developer Conference). Viime aikoina on liikkunut paljon huhuja, että julkistus tapahtuisi jo lähiaikoina, ehkä maaliskuun aikana. Oma käsitykseni kehitysvaiheesta on se, että on täysin mahdollista, että softaa demotaan maaliskuussa, mutta toimituskunnossa se ei vielä ole. Mutta voi siis olla, että lopulliset ominaisuudet esitellään ja lopullinen toimituspäivä julkistetaan vielä maaliskuun aikana.

Käyttäjä

" Ihan sama kun yhteenaikaan ensimmäisenä aina vastattiin, että osta mäkki, laita linux."

Ei ole mielestäni mitenkään perusteltua tuo sinun 'purkauksesi' minulle, joka näyttäisikin perustuvan suurelta osin myös ihan vanhoihin patoutumisiisi, ei niinkään mihinkään 'asialliseen' syyhyn, kuten tuokin yllä oleva lainaamani lausumasi antaa olettaa...;-)

En siis todellakaan suostu ottamaan harteilleni kaikkien muidenkin 'syntejä'..., joista olet ärsyyntynyt ja jotka näytät tässäkin ohessa paiskaavan niskaani...:)

Olen kyllä ihan vilpittömästi pyrkinyt myös osaltani auttamaan ihmisiä winukan kontatessa... ja ilokseni joskus onnistunutkin, niin täällä kuin muuallakin...

En katso yleisesti ottaen puhuneeni ollenkaan muuta kuin pääasiassa tosiasioita mä$ästä ja Linuxista, jonka nyt viimeistään myönnät tuossa edellisessä itsekin... ei ole minun vikani, että et jotenkin sitä näköjään millään siedä. Ei voi mitään... yritetään vain kestää ja tosiaan, otetaan toisesta aiheesta seuraavaksi...;-)

Terv. Heikki

Käyttäjä

Saaps nähärä milloin tulee one caren poistotyökalu...

Käyttäjä

Hei Heikki!
Minähän sanoin, että yksinhän minä tässä väännän! Olen vain yksi pieni viallinen ihminen, tässä muuten täydellisten ihmisten foorumissa :)
"En siis todellakaan suostu ottamaan harteilleni kaikkien muidenkin 'syntejä'..., joista olet ärsyyntynyt ja jotka näytät tässäkin ohessa paiskaavan niskaani...:)"
En uskonutkaan. Et tässä tapauksessa edes omiasi ;-) Osasit taas pilkkoa kirjoitukseni itsellesi paremmin sopiviin osiin, jolloin asian sisällön saa näyttämään erilaiselta.
"En katso yleisesti ottaen puhuneeni ollenkaan muuta kuin pääasiassa tosiasioita mä$ästä ja Linuxista, jonka nyt viimeistään myönnät tuossa edellisessä itsekin..."
Et sitten kertakaikkiiaan tajua. No se on kyllä nähty. Se asiayhteyden puute! Myönnän, että heikkona ihmisenä olen antanut itseni provokoitua hiukan liikaa, mutta...
No, sovitaan, että sinä täydellisenä jatkat samaa rataa ja minä vajavaisena ja nyttemmin valaistuneena ja hitusen oppineena jatkamme taistelua pas..jen winukoiden kuntoonsaattamisessa ja samalla kehuen linuxin ylivertaisuutta. Mutta pidetään se siinä offtopicissa? Kohta voinen myös yhtyä tuohon viimeiseen. Huomenna taidan aloittaa susen asennuksen, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan. Olet sittenkin suurempi jääräpää, tunnustan, myönnän ja kumarran.
Terveisiä Heikille!
Mauri
ps. pidetään kuitenkin lippu korkealla :)

Käyttäjä

"ps. pidetään kuitenkin lippu korkealla :)"

Näin tehkäämme ja onnea sinulle Susen asennukseen...:)

Niin... en ole 'täydellinen', kaukana siitä, olen joskus oman hajamielisyyteni vuoksi joutunut asentamaan Linuxin kolmekin kertaa, pieleen menneiden säätöhommien vuoksi, ennen kuin se toimi haluamallani tavalla...:))

Terv. Heikki

Käyttäjä

" Ihmettelen ihmetyksen määrää. Siis eihän tässä ole mitään tapahtunut. Tärkeät jutut on aina varmuuskopioitu, eikö niin? Jos ei niin käyttäjät saavat katsoa peiliin. Enemmän tietoa katoaa kiintolevyrikkojen vuoksi.

Siltikin, pitikö olla hölmö jos Mikkipehmeän "tietoturvaan" luotti. Mistä lähtien MS on toiminut tietoturvayhtiönä? Ei mistään kun se ei sitä ole!"

Hyvä pointti.

Melkoinen moka mäsältä silti...juuri kun hetki sitten pääsin sanomasta, että väärin toimivan osiointityökalun julkaiseminen olisi silkkaa hulluutta, niin ei tässäkään nyt kaukaa mennä...mutta kuten Ari jo vihjaisikin, mäsä tarjoaa pst -filun varmuuskopiointiin oman apuohjelmankin (tiedä sitten toimiiko se :|)

Käyttäjä

Oli miten oli, jos joltakulta katoaa tällä tavalla vuosien sähköpostit, saa kyllä syyttää vain itseään. Jos sulla ei ole varmuuskopiot kunnossa, saat mitä ansaitset.

Tietyt asiat varmistan päivittäin nettiin, viikottain varmistetaan toiset asiat ulkoiselle kovalevylle ja kuukausittain DVD:lle.

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Juttukommentit

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös