Käyttäjä

Pc-ostaja ei ole brändille uskollinen

Pieniä tietotekniikan erikoisliikkeitä on suljettu, muutama ketju on mennyt konkurssin ja kuluttajat etsivät halvimmat hinnat netistä. Millainen siis on pc-kaupan tulevaisuus? Aiheesta keskustelevat Tietokone-lehden uusimmassa numerossa Fujitsu-Siemens Computersin myyntijohtaja Heikki Rantala, GNT:n myyntijohtaja Mika Nurminen ja Tietoaseman markkinointipäällikkö Harri Kivi.

Lue juttu

Vastaukset 8 vastausta

Käyttäjä

Tuosta brändiuskottomuudesta on poikkeuskin, Applen asiakkaat ostavat pääsääntöisesti seuraavaksikin Applen koneen (ja muita tuotteita).

Käyttäjä

Näimpä se voi olla. Itsekkin Macciin siirtyneenä varmaan seuraava kone on joko iMac tai Mac Pro. Nämä kun käyvät PC-koneista myös.

Käyttäjä

Itse kuitenkin vässän erilliskomponenteista ja tehoa löytyy linuxiin ja ms:ään. Maccia ei ole pystynyt asentamaan sen erikoisuuksien vuoksi... enemmän vapautta OSX:n myös, voisi ehkä asentaakin.

Käyttäjä

Sikäli kyllä "Brändi" uskollinen että tietyn tuotemerkin huolto / takuu toimii kuin junan vessa, verrattuna pariin muuhun... siksi pääsääntöisesti hankinnat yhdestä "Brändistä"

Käyttäjä

"Pieniä tietotekniikan erikoisliikkeitä on suljettu,..."

Tukekaa hyvät ihmiset paikallista erikoisliikettänne ennen kuin se on myöhäistä! Jos luulette että saatte halvalla nettikaupoista, erehdytte, pitemmän päälle.

Mitä tulee uutisen otsikkoon, ostelija on default käyttelijä, mitä sillä merkillä on merkitystä...tietyt specsit täyttävä, hinta sopuisa - menee kaupaksi.

Käyttäjä

parempi olisi että nämä pienet yritykset tekisivät sitten itsekkin sen nettikaupan... tuo ei mikään mahdottomuus ole.

Käyttäjä

'Merkkikoneen' olen viimeksi ostanut silloin, kun käyttiksenä oli vielä kunnon DOS...;-)

Kaikki sen jälkeiset koneet olen Joen tapaan väsännyt erilliskompomenteista ja pääsääntöisesti ostanut uutena ostetut kompomentit paikallisesta atk liikkeestä. Osan olen hankkinut vähän käytettyinä yleensä huuto.netistä.
Konetta päivitettäessähän ei kaikkia osia tarvitse suinkaan uusia.
Tehoa olen laittanut koneille käyttötarpeen mukaan.

Olen siis jo pitkä aikaa ollut täysin uskollinen tälle samalle 'brändille', siis koonnut koneet itse.
Tästä on sekin erinomainen etu, että myös 'tuki' on aina lähellä ja toimii...:)
Tämä tapa on ehkä paras hankintatapa, jos on hiukan perehtynyt tuohon tietotekniikkaan, aivan 'default userille' ei tätä tapaa voi suositella.

Terv. Heikki

Käyttäjä

"Tukekaa hyvät ihmiset paikallista erikoisliikettänne ennen kuin se on myöhäistä! Jos luulette että saatte halvalla nettikaupoista, erehdytte, pitemmän päälle."

Paikallisista erikoisliikkeistä saa vielä tuon palvelun kaupanpäälle, tärkeä pointti "default usereille" ja jos tulee ongelmia koneen kanssa,ei tarvitse toimittaa toiselle puolelle suomea...

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Juttukommentit

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös