Käyttäjä

Google jyrää Suomessa

Kilpailevat hakukoneet eivät kykene millään tavoin horjuttamaan Googlen asemaa Suomessa. TNS Gallupin tutkimuksen mukaan Googleen turvautuu säännöllisesti 95 prosenttia suomalaisista netinkäyttäjistä. Kakkospaikkaa pitävä Www.fi yltää vain 12 prosenttiin.

Lue juttu

Vastaukset 4 vastausta

Käyttäjä

personoitua etusivua pidän kun google on oivaltanut että käyttäjät haluavat luoda helposti omia portaaleja jossa on kaikki tärkeä näkyvillä yhdellä vilkaisulla.

käytän myös googlen hakukonetta niin työpöydällä kuin myös selaimessa mutta harvemmin naputan tuohon personoidun etusivun googlekenttään juuri mitään, ainoat haut jota sivulta teen on torrent hakuja eräällä sivun työkalulla (ei googlen hakukonetta) :)

käytän myös muita googlen palveluita.

google
google mail (gmail)
google talk (gtalk)
google docs...
google video
google reader
google groups
google notebook
google page creator
blogger (oma blogi - www.granstrom.info)
youtube (blogin videot)
orkut

ohjelmat:
picasa2
google earth
google desktop
google notebook (selainlaajennus notebook sivustoon)
google toolbar (selainlaajennus)

Käyttäjä

Ei ole tilastodataa mutta olen jonkun aikaa vertaillut omia hakutuloksiani ja kokemukseni mukaan Metacrawler pesee Googlen. Taitaa tosin olla niin että googlesta on tullut yleisnimi hakukoneelle, suuri osa netinkäyttäjiä tuskin edes tietää vaihtoehtoja olevan olemassakaan.

Käyttäjä

Google vääjäämättä tulee syntipukiksi, ei noin hyvää saa olla. Itse olen kyllä astunut googlen saappaisiin, koska palvelu on yksinkertaisesti hyvä ja paras.

Metacrawleria olen joskus kokeillut, mutta johtanut aina jollekin muulle vyöhykkeelle. Ei mitään jakoa googleen. Googlessa on ehdottoman hyvää, että se asettaa hakusanehdotuksetkin valmiiksi ja toolbar, se vasta onkin jotain ainutlaatuista...:) Saahan ne poiskin asetuksista, mutta itse olen kokenut hyviksi.

Käyttäjä

Jokainen googlea käyttänyt lienee myhäillyt hakusanaehdotuksille, toki yleensä "tarjous" osuu kohdalleen. Eikä googlen suosio tyhjästä tule, toisaalta jos on aikaa, niin useamman hakukoneen ja -ehdon käyttäminen antaa paremman tuloksen.

En tunne tekniikkaa tarkemmin mutta haettavat sivut indeksoituvat hakukoneilla eri tavoin, eräs testihakuni Yahoolla löytyi heti, Google ei löytänyt ollenkaan, Ask.com löysi myös mutta alhaisella pisteytyksellä. Käytin samaa hakusanaa samassa kirjoitusasussa jokaisessa haussa.

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Juttukommentit

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös