Käyttäjä

Analyytikko haukkuu lyttyyn Iphonen

Arvostettu kännyköitä seuraava analyytikko Richard Windsor investointipankki Nomurasta lyttää Iphonen lähes täysin. "Uskomme, että laitteen puhelin-, tekstiviesti- ja sähköpostiominaisuudet ovat ala-arvoisia", arvioi Windsor perjantain Taloussanomissa.

Lue juttu

Vastaukset 20 vastausta

Käyttäjä

Tuossa on mielenkiintoista se, että sanoo, että "Uskomme, että laitteen puhelin-, tekstiviesti- ja sähköpostiominaisuudet ovat ala-arvoisia". Siis USKOMME, emme ole päässeet siihen armoitettuun joukkoon, joka on pari-kolme viikkoa käyttänyt iPhonea. Näitä ovat suuresti arvostetut Walt Mossberg ja David Pogue. Ja heidän arvioissaan tuota ala-arvoisuutta ei ole mainittu.

Kumpaa lähdettä uskot, oma valintasi. Minä luotan enemmän Mossbergiin ja Pogueen, he kun ovat iPhonea käyttäneet.

Käyttäjä

ei UMTS tukea = täysin turha ja hidas laite...

Käyttäjä

"ei UMTS tukea = täysin turha ja hidas laite...

No... 'turhempiakin' ihmiset ehkä ostelevat...;-)
Jaksaisin kyllä uskoa, että voi olla toiminnoiltaan ihan mukava ja kätevä.

Tällä myös näyttäisi olevan kysyntää, kun uutisoivat, että olisi ihan jonoakin...

Terv. Heikki

Käyttäjä

Janne, sun tarttis nyt kuitenkin ottaa huomioon, että tuo on USA:n markkinoille tarkoitettu laite, siellä tämä 3G on vielä hyvin pikku juttu ja harvoilla alueilla käytettävissä. Miksi olis pitänyt tehdä ensimmäiseksi malliksi versio, jota mahdollisimman pieni osa markkinoista voi käyttää?

Ja puhukaa mitä puhutte, miten tärkeä se UMTS edes Suomessa oikeasti on? Peitto ei ole kaksinen ja ei tarjoa juuri mitään jonka takia mun kannattaisi edes harkita jotain kytkypuhelinta. Enkä ole ainoa.

Käyttäjä

Iphone on innovatiivinen keksintö ja uskomuksilla sen myyntimääriin ei voi vaikuttaa kuin juuri metaforalla, jota juttu sisältää ensimmäisestä kappaleesta alkaen.

Nokia on kuitenkin ottanut oppia iphonesta ja käyttää sen hyviä puolia N9, N8 ja N7 sarjan puhelimissa, jotka ovat todella fiksuja aparaatteja. Asentotunnistus, mobiilitv ym ym. Alkuinnostuksen mentyä ohitse iphonen myynti saattaa hyvinkin jääde muutamiin miljooniin juuri kosketusnäytön epävarmuustekijöiden takia. Ei liene vaikea arvata, ettei iphone, vaikka vaikuttaakin hienolta ole sittenkään soveltuva eurooppaan tai aasiaan juuri puuttellisten liityntäominaisuuksien takia. Nokian vahvuus on myös dvb-h.

Kyllä Nokia porskuttaa vielä pitkään, iphone ei sen asemaan juurikaan vaikuta.

Käyttäjä

Tässä on nyt vastaus vammaispuhelimeksi.Vanhukset ja muut,joilla on vaikeusia
liian pienten näppäimien kanssa,ovat toivoneet helppokäyttöisempää
puhelinta.Onnittelut hyvästä teosta!

Käyttäjä

Hahaha! Tossa puhelimessa on sittenkin Microsoftin käyttis. Siinähän on aktivointi! Voi vee sanon minä. Porukat jenkeissä on ollut sitä itseään täynnä kun operaattoreiden aktivointipalvelu on ollut tukossa ja puhelin käyttökelvottomana.

Siis, ihan periaatteen vuoksi tätä idiotismista seuraavaa astetta, eli aktivointia ei todellakaan kaivata mihinkään, ei varsinkaan mihinkään puhelimeen. Tätä puhelinta en ikinä osta. Yksi Microsoft on jo liikaa. Kohta pitää varmaan aktivoida joka kerta sms-palvelut ja mms-palvelut, kun niitä käyttää. Tämä on tuhon tie...

Käyttäjä

Mitenkähän olisi kotimaisten operaattorien kanssa käynyt tuossa liittymien avaamisessa (sitähän tämä aktivointi oikeasti on), joko ruuhka olisi purettu jouluun mennessä?

Itsellä DNA:n liittymän vaihto kesti vaatimattomat 30 päivää. Siis DNA:n liittymätyypistä toiseen. Eli jos tulee kytkymallina Suomeen, toivottavasti ei DNA:n, niillähän menee vuosi aktivoida ensimmäisen kuukauden myydyt puhelimet.

Käyttäjä

Tuossa kuuntelin uutisista, että tämän tuotteen ansiosta Applen osakekurssi on noussut tuntuvasti... näyttää siltä, että ainakin jotkut uskovat tuotteeseen...

Terv. Heikki

Käyttäjä

no eihän liittymätyyppiä kesken laskutuskauden vaihdeta?

Käyttäjä
Käyttäjä

Joopa, vilkaisin tuota linkin digitodayn juttua ja voi hyvinkin olla, että Applen kurssi mahdollisesti tekee mutkan myös alaspäin, jos tuo juttu 'pittää kutinsa'...

Terv. Heikki

Käyttäjä

Miten tämä nyt sitten sopii yhteen aiempien väitteiden kanssa. Mac OS X:iin ei kuulemma ole viruksia ja muita haittaohjelmia kun se ei kohteena kiinnosta pienen käyttäjäkuntansa takia? Ja nyt iPhonen käyttäjiä on alta miljoona ja kaikkia kiinnostaa.

Onhan se toki hieno saavutus, kun puhelimen saa rampautettua, kuten DVD-Jon, niin ettei sitä aktivoida puhelimeksi operaattorin verkkoon. Miten kauan kuvittelette, että menee ennen kuin Apple julkaisee iPodin samanlaisena, mutta ilman puhelinta? Mikä on tämän krakin arvo sitten?

Käyttäjä

On se kätevä, on ;-) Eipä tarvi köyhien murehtia.

http://www.digitoday.fi/page.php?page_id=12&news_id=200716519

Käyttäjä

Jep - toi on ihan Mä$ä II. DVD Jonin sivulla joku oli postannut hyvän vertailun ominaisuuksista iPhonen ja N95:n välillä. En tuon jutun jälkeen edes ajattelisi koko iPhonea. Tässä on nyt kyse pelkästään taitavasta markkinoinnista, mutta joka koituu pikaisesti kohtalokkaaksi katteettomien lupausten ja odotusten takia. Ei tässä mene enää montaa viikkoa, kun koko iPhone on korkattu kaikista turhista rajoituksista - aktivoinneista ja SIM lukituksista. Toi akunvaihto kertoo kuinka kehitysmaan tuotteesta on kyse. Saas nähdä miten kätevää firmwaren päivitys on ja paljonko maksaa.

Käyttäjä

Lehtijutut on lehtijuttuja, tilanne voi muuttua kun saat iPhonen käteesi.

Minä olen nyt sitten sellaista kädessäni pidellyt ja melkein pitää sanoa, että ei se hype ole tehnyt puhelimelle oikeutta. Käyttö on helppoa, loogista ja nopeaa. Näyttö on upea kuin mikä. Apple tulee myymään näitä miljoonia ja tahkoaa tällä markkinalla rahaa.

Jos Apple julkaisee jouluksi peruspuhelimen (+iPod), niitä myydään miljoonia joulumarkkinoilla. Nykyiselläänkin iPhone käy kaupaksi erinomaisesti, eikä ihme.

Käyttäjä

Apple tulee myymään näitä miljoonia ja tahkoaa tällä markkinalla rahaa.

Operaattorit ainakin ;-)

http://www.digitoday.fi/page.php?page_id=14&news_id=200717429

Käyttäjä

Tervehdys!

http://ipodlinux.org/Main_Page

Ystävällisin terveisin, Jaska

Käyttäjä

Ei kyllä valkene mulle, miksi Linux pitäisi tunkea iPodiin. Asentaisivat mieluummin sen Zuneen, olis siitäkin värkistä jotain iloa jollekin ja saisivat ne myytyä...

Käyttäjä

Ei kyllä valkene mulle, miksi Linux pitäisi tunkea iPodiin

Ominaisuuksien ja käyttömahdollisuuksien laajentaminen (+vapaus tehdä laitteellaan mitä itse haluaa, eikä mitä valmistaja haluaa)
http://ipodlinux.org/Special:Module

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Juttukommentit

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös