Käyttäjä

Toimisto-ohjelmat ilmaiseksi IBM:ltä

IBM on haastamassa rohkeasti Microsofita ryhtymällä tarjoamaan ilmaista toimisto-ohjelmapakettia, kertoo New York Times. Sen tietojen mukaan IBM julkistaa tänään Lotus Symphony -paketin, joka tulee ilmaiseksi ladattavaksi verkosta.

Lue juttu

Vastaukset 6 vastausta

Käyttäjä

Mielestäni todella tervetullutaa kehitystä...;)
'Symphony' on tuttu nimi jo DOS ajoilta.

Terv. Heikki

Käyttäjä

Terve Heikki tälläkin foorumilla ;)

Minäkin olen tehnyt IBM:n kanssa töitä jo S/36, AS/400 ja DB/2 ajoilta lähtien ja olen mielenkiinnolla seurannut tätä IBM:n ja Linuxin liittoa. Jos tämä uutinen pitää paikkansa niin hitto soikoon millaiset työkalut meillä onkaan käytössä: IBM DB/2 tietokannan "open" versio ja tämä Symphony paketti.

HuH HuH - Jorma

Käyttäjä

"Jos tämä uutinen pitää paikkansa niin hitto soikoon millaiset työkalut meillä onkaan käytössä: IBM DB/2 tietokannan "open" versio ja tämä Symphony paketti."

Älä muuta sano... jotenkin on tunne, jotta saattaa jopa pitää paikkansa... odotellaan isolla mielenkiinnolla...:)

Terv. Heikki

Käyttäjä

aaahhh...musiikkia korville...aaaahhh!

Tästä OpenOffice ja avoimet ohjelmistot muutkin saavat kummasti lisää MUSKELIA!

Käyttäjä

Ja kyllä alkaa olla korkea aika täällä Suomessakin valtion ja kuntien aloittaa siirtymistä pois mäsän ylihinnoitelluista ohjelmistoista, koska on kuitenkin niinkin isot tahot kuin IBM/Sun projektien takana ettei kehitys ja tuki lopu noin vain.

Käyttäjä

"Ja kyllä alkaa olla korkea aika täällä Suomessakin valtion ja kuntien aloittaa siirtymistä pois mäsän ylihinnoitelluista ohjelmistoista, koska on kuitenkin niinkin isot tahot kuin IBM/Sun projektien takana ettei kehitys ja tuki lopu noin vain."

Uskoni on kyllä melko vahva, että siirtyminen mä$än ohjelmista avoimeen tulee tapahtumaan kiihtyvällä vauhdilla... mielestäni kaikki 'järkisyyt' puoltavat sitä.

Monessa laitoksessa lienee kuitenkin valtaenemmistö vain winukkaohjelmia osaavia atk "asiantuntijoita", joiden jonkin asteinen vastahakoisuus uuden opettelemiseen pitää vähän 'käsijarrua' päällä vääjäämättömässä kehityksessä, hiukan sitä hidastaen...;-)

Terv. Heikki

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Juttukommentit

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös