Käyttäjä

XP:n piilopäivitys rikkoo automaattipäivityksen

Microsoft selvittelee ongelmaa, jonka kesällä jakeluun laitettu piilopäivitys aiheuttaa, kertoo Eweek. Sen saamien tietojen mukaan piilopäivitys estää Windows Updaten käytön käytännössä lähes kokonaan torjuen uusien päivitysten asentamisen.

Lue juttu

Vastaukset 15 vastausta

Käyttäjä

Mä$än töppäilyt vain jatkuvat...
Itse en ole ottanut noita winupdate kikkareita koneelleni enää aikoihin...;-)

Terv. Heikki

Käyttäjä

Siitä lähtien kun ensimmäiset töplingit ilmestyivät olen neuvonut pitäytymään wupdate päivityksistä, eli wupdate kokonaan disabled. Palveluista (services.msc) myös bits-palvelu disabled.
Välttyy myöskin paljolta kun ei asenna, jos ei ole pakko, SP2:sta. Sillä ei mitään tee.

^Ari^

Käyttäjä

Yhtä toisen omistamaa konetta räplätessäni ja vikaa hakiessa, kun jotkin ohjelmat päivityksen jälkeen ei pelannet, huomasin että poistamalla mä$än "julkisin" suojapäivityksen KB925902 alkoi taas toimimaan.

Voi olla, että se 'suojelee' konetta estäen joitakin muiden valmistajien ohjelmia toimimasta.;-)

Noita 'piilopäivityksiä' pidän kyllä melkoisen arveluttavina, kun käyttäjä ei tiedä ollenkaan, mitä hänen koneelleen solutetaan.

Kuten jo mainitsinkin, niin omille koneille en noita pökäleitä ota ja Ari tuossa antoi hyvän ohjeen, jolla estää niiden tulo.

Terv. Heikki

Käyttäjä

Kylläpäs on radikaalit neuvot Arilla....koskee liene aloittelijoita tuo neuvo?

Käyttäjä

"Kylläpäs on radikaalit neuvot Arilla....koskee liene aloittelijoita tuo neuvo?"

Hei Pekka, radikaalit neuvot radikaaleihin ongelmiin.
Kuitenkin jos tehdään uusi asennus, kaiket päivitykset voidaan ottaa. SP2 on edelleen optio, vain ja ainoastaan. SP2 ei vähennä reikien määrää vaan saattaa olla että sen puuttuminen jopa vähentää niitä.

Kaikki kolmannen osapuolen turva-sovellukset on kuitenkin aina läsnä suojaamassa järjestelmää.

^Ari^

Käyttäjä

No jaa, kai sitä on vaan niin tottunut asentelemaan nuo service packit jo NT -ajoista, ettei sitä tule niin tarkkaan pohdittua XP:n kohdallakaan. Eikös nykyään jo jotkin sovellukset tai laiteajurit vaadi tuon SP2:n alleen? Ari tietänee tämän paremmin, itselläni on vain himmeä mielikuva.

Käyttäjä

"Eikös nykyään jo jotkin sovellukset tai laiteajurit vaadi tuon SP2:n alleen?"

Jos näin on, noissa uusimmissa laitteissa ja ajureissa, sitten kai se on pakko. Itse en ole tuohon vielä törmännyt. Toisaalta olen tehnyt puhtaita asennuksia, enimmäkseen, kaikilla päivityksillä, jolloin kaikki pelaa kuitenkin oikein.
Puhtaan asennuksen jälkeen wupdate disabled.

Käyttäjä

Juu, en minä sitä itsekään päällä pidä, mutta käyn aika ajoin hakemassa päivityksiä, kunhan ne on ensin todettu toimivaksi muiden toimesta ;)

Firmassa tietenkin WSUS.

Käyttäjä

Joo, kyllä nuo uusimmat lisälaitteet ja osa softista vaatii jo SP 2:n...

Se tulee siinä samalla, kun puhtaan asennuksen ja aktivoinnin jälkeen asentaa KAIKKI päivityspökäleet. Uusissa asennuskiekoissahan se on heti mukana.
Tuo se on winkeetä winukassa, että kun nämä päivitykset tekee HETI puhtaan asennuksen jälkeen ja asentaa ohjelmat koneelle niiden JÄLKEEN, niin kaikki toimii yleensä kuin enkeli.

Sitten kun winuptade automaatti myöhemmin päivittää, niin monasti jotkin ohjelmat ei toimi tai koko käyttis ryppyilee.

Tämänmoisen havainnon ole tehnyt.

Siksi tuo automaattisten päivitysten disblointi asennusoperaation jälkeen on paikallaan.

Terv. Heikki

Käyttäjä

Minulla on vuosia sitten käynyt tuuri; Ei ole mikään päivitys rikkonut ikinä mitään, kolmea eri konetta käytössä, ja nyt neljäntenä Vista-kone. On se niin erikoista.

Käyttäjä

No se varmaan johtuu siitä että käytät konetta sähköpostien lukemiseen.Jos kone on tehokäytössä niin pitää jo vähän säätääkin asetuksia ja katsoa mitä mikkisofta yrittää asentaa ilman lupaa.

Käyttäjä

Heh, väärin. Pääsisin aika helpolla jos työ olisi vain sähköpostin lukua. Se on vaan niin että toiset osaa, ja toiset ei, ei siinä tarvitse keksiä selityksiä :D

Käyttäjä

Jari, ehkäpä olet poikkeus, joka vain vahvistaa 'säännön'...:)

Ei siinä selityksiä tarvitse... tuolla 'osaamisella' vain kyllä ei juurikaan ole mitään tekemistä mä$än päivitysten, ei 'julkisten' eikä 'piilopäivitysten' kanssa... muuten osaamisesta on kyllä iloa...
Mä$ällä niitä pökäleitä tehdään, eikö totta?...:)

Paljon riippuu pökäleiden häiriköinti vaikutus myös siitä, mitä ohjelmia koneella käyttelee...

Terv. Heikki

Käyttäjä

Ei ole MITÄÄN syytä olla asentamatta SP2:sta! Oli tietokone nettikäytössä tai ei. PISTE!

Käyttäjä

WUP:n reggaus auttaa tuohon päivitysongelmaan. Jos joku haluaa niin olen väsännyt ongelmaan oman komentosarjan jolla saa suurimman osan update-ongelmista pois automaattisesti. Sähköpostilla voi kysellä.

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Juttukommentit

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös