Käyttäjä

Windows XP paljon nopeampi kuin Vista SP1

Windows Vistan SP1-päivitys nopeuttaa jonkin verran Windowsia. Tuoreet mittaukset kuitenkin kertovat, että Windows XP on edelleen selvästi nopeampi. Windows XP:n etumatka on yleensä hurja, mutta on yksi alue, jossa Vista SP1 on melkein tuplasti nopeampi kuin XP.

Lue juttu

Vastaukset 7 vastausta

Käyttäjä

Kas, Zdnet teki ikäänkuin jatko-osan testilleen. Blogipostaus löytyy täältä: http://blogs.zdnet.com/hardware/?p=1338&page=1

Kyllähän ohjelmistot vievät aina vaan enemmän ja enemmän suoritintehoa. Ainoa mikä tässä lämmittää on se, että XP:n ja Vistan julkaisun välillä myös tietokoneiden suorituskyky on kasvanut huimasti. Tietokoneen artikkellissa käsiteltiin lähinnä levy I/O:n nopeutta, mutta Zdnet testasi myös muuta. Kannattaa katsoa neljännen sivun lopusta tarkemmat tiedot testeistä.

Ai niin, miten muuten Zdnet joka "juuri MS:n äänitorvena tunnetaan." (kuten Erkki K Kangas ilmaisi) nyt tällaisen julkaisi? ;-)

Käyttäjä

"Ai niin, miten muuten Zdnet joka "juuri MS:n äänitorvena tunnetaan." (kuten Erkki K Kangas ilmaisi) nyt tällaisen julkaisi? ;-)"

Niin... Vista ja XP ovat molemmat Mä$än tuotteita...:)

Ja sitten tämä tulos... sehän kyllä on meille kaikille jo ennestään itsestään selvyys...

Terv. Heikki

Käyttäjä

"Ai niin, miten muuten Zdnet joka "juuri MS:n äänitorvena tunnetaan." (kuten Erkki K Kangas ilmaisi) nyt tällaisen julkaisi? ;-)"
Niin... Vista ja XP ovat molemmat Mä$än tuotteita...:)

Jos pointti meni ohi, niin se oli toki se, että mites se Zdnet nyt julkaisee XP:tä tukevia artikkeleita, kun MS kovasti yrittää ajaa sitä alas. Vistaahan MS:n äänitorven pitäisi ylistää ja juhlistaa!

Käyttäjä

Hei Jarkko!

Niin... käsitin kyllä pointtisi... mutta...
Nythän on kuitenkin tilanne se, että Vista mammuttimaisena on vähän jopa 'susiraskas' ja näin ei oikein ole mennyt odotetusti kaupaksi yrityksiin... jotain käyttistähän Mä$än on myytäväkin, joten Zdneti nyt vaihteeksi kehuu sitten XP:tä.

Ovat Mä$ällä jo pidentäneet XP:n tukiaikaa, ovat kehitelleet myös softan, jolla Vistan voi päivittää 'taaksepäin' XP:ksi...:)

Ovat myös kaikin keinoin jouduttamassa Vistan seuraajan kehittelyä ja julkistamista. Siitä voi ennakkotieojen perusteella tulla hyväkin...
katsonevat, että XP:llä voi ihan hyvin uutta odotellessa koneita pyöritellä... eikä kirmata vaihtoehtokäyttiksiin...

Kaikki viittaa vähän siihen, että Vista jää ohimeneväksi ja lyhytaikaiseksi vähän epäonnistuneeksi käyttikseksi... onhan vastaavia ollut, kuten vaikkapa ME...

Tämä on vain mutu tuntumaa... aika näyttää... kuinka oikeassa tai väärässä lienen...;)

Terv. Heikki

Käyttäjä

Missä ovat vakavastiotettavat, Vistaa kehuvat julkaisut?

Niitä taitaa olla aika vähän.

http://chris.pirillo.com/2008/02/...icrosoft-windows-to-apples-mac-os-x/

Käyttäjä

Erkki K Kangas kirjoitti:
Missä ovat vakavastiotettavat, Vistaa kehuvat julkaisut?
Niitä taitaa olla aika vähän.

Eikai sellaisia voi olla, koska Vistan kehuminen tiputtaa julkaisun automaattisesti "Mä$än äänitorni" -luokkaan.

Käyttäjä

"Eikai sellaisia voi olla, koska Vistan kehuminen tiputtaa julkaisun automaattisesti "Mä$än äänitorni" -luokkaan.

Tai voi olla myös ehkä jopa niin, että 'vakavastiotettavat' vain eivät yksinkertaisesti näe siinä juurikaan sellaista, jota voisivat kehua... :)

Sinä Jarkko ja moni muukin tyytyväinen Vista käyttäjä... ette kai te nyt mitään 'uskonvahvistuskehuja' oikeasti kaipaakaan?... sillä tehän toki itse tiedätte, että Vista on se maailman paras ja tietoturvalllisin käyttis.;)

Terv. Heikki

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Juttukommentit

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös