Käyttäjä

Intelin hätä syynä Vista-skandaaliin

Microsoftia vastaan käytävä oikeudenkäynti harhaanjohtavasta markkinoinnista ja Vista Capable -sotkusta on saanut uuden käänteen. Sisäiset sähköpostit paljastavat, että Microsoft tiesi varsin hyvin mihin ongelmiin kuluttajat ovat joutumassa. Harhaanjohtavalle tielle lähdettiin jopa vastoin Microsoftin omien johtajien tahtoa, koska Intel olisi joutunut muuten suuriin ongelmiin.

Lue juttu

Vastaukset 18 vastausta

Käyttäjä

Ketä tämä nyt sitten yllättää, että syyllinen löytyy jostain muualta kuin Microsoftista... ;)

Käyttäjä

"Ketä tämä nyt sitten yllättää, että syyllinen löytyy jostain muualta kuin Microsoftista... ;)"

Eipä taida ketään yllätellä...
Mä$ä itsehän on se 'täydellinen', joten syyllinen on aina muualla... jos ei joku firma ole syypää, niin tyhmä käyttäjä sitten... ;)

Terv. Heikki

Käyttäjä

Miksi yleensäkkään tuon Aeron pitää olla niin raskas, ei ole kovin kummoset efektit? Intelin 915 emoissa on GMA900 integroitu näytönohjain. Nykyisessä Mac Mini koneessani on i945 perustuva emo ja GMA950 integroitu näyttis, joka ei kummoisesti eroa GMA900 näytönohjaimesta. Hyvin kepeesti pyörii OSX Leopardi silti :)

Käyttäjä

"Ketä tämä nyt sitten yllättää, että syyllinen löytyy jostain muualta kuin Microsoftista... ;)"

Eipä taida ketään yllätellä...
Mä$ä itsehän on se 'täydellinen', joten syyllinen on aina muualla... jos ei joku firma ole syypää, niin tyhmä käyttäjä sitten... ;)

Happamia nuo pihlajanmarjat, mutta kenenkä syyksi tässä nyt ollaan tätä hässäkkää laittamassa?

Käyttäjä

Tää on sitten kiva tämä foorumin tagitus kun meni koko sivu italicille.

Jarkko luitko ollenkaan tuota uutista?

Käyttäjä

Joopa, kun tagi jää pois, niin yleensä italicia tulee koko sivu...

Niin...
Jarkko ei 'löydä' mitään vikaa ainakaan yhdestä suunnasta, jos nyt tuli jutun lukeneeksikaan...;)

Terv. Heikki

Käyttäjä

Erkki&Heikki:
Tehän nyt mielestäni vihjailitte, että Microsoft ei myönnä mokaansa. Ihmettelin, että mistä te sellaista olitte näkevinänne.

Uutisessa selkeästi sanotaan, että Intel ei saanut ajoissa tarpeeksi tehokasta rautaa ulos ja Microsoft päätti "vesittää Vista-sertifioinnit". Vesityksen avulla Intel sai rautaa kaupaksi (ja Microsoft niiden mukaan Windows Vistan). Missä kohtaa tässä nyt on kyse vastuun pakoilusta?

Lukekaa myös Tietokoneen aiempi uutinen:
http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=32788

Käyttäjä

Ai että Microsoft olisi myöntänyt kusetuksen ilman oikeudenkäyntiä?

Ai että sisäiset muistiot ovat myöntämistä?

Onko sinulla Jarkko sokea palvonta mennyt jo vähän liian pitkälle?

Käyttäjä

Wäinömoinen 3000 kirjoitti:
Ai että Microsoft olisi myöntänyt kusetuksen ilman oikeudenkäyntiä?
Ai että sisäiset muistiot ovat myöntämistä?

Kas pentele, ne olivatkin sisäisiä muistioita. My bad.

Onko sinulla Jarkko sokea palvonta mennyt jo vähän liian pitkälle?

Minä nyt ainakin pyrin ajattelamaan tilannetta kokonaisuutena enkä ole heti huutamassa että "Mä$ä kusettaa!!!1" "Mikki$ofta haisee!" :-)

Käyttäjä

"Erkki&Heikki:
Tehän nyt mielestäni vihjailitte, että Microsoft ei myönnä mokaansa."

Jaahas, Jarkko... en nyt kyllä äkkiseltään muista, että Mä$ä olisi koskaan oikein mokiansa 'myöntänyt'... ainakaan ilman oikeudenkäyntiä...:)

Ja... oikeuttahan tässäkin taas kerran käydään, jos oikein ymmärrän...

Terv. Heikki

Käyttäjä

Jaahas, Jarkko... en nyt kyllä äkkiseltään muista, että Mä$ä olisi koskaan oikein mokiansa 'myöntänyt'... ainakaan ilman oikeudenkäyntiä...:)

"Gates: Teimme virheen IE:n kanssa" http://sektori.com/uutiset/7014/gates

Käyttäjä

Poikkeus vahvistaa 'säännön'... niinhän sitä sanotaan..

Näyttäisi linkin jutussa tosiaan siltä, että 20.3.2006 Gates jotain munausta myöntää IE:ssä tapahtuneen...;)

No... IE on tänäänkin IE... muut selaimet ovat ajaneet ominaisuuksissa ohi...

Terv. Heikki

Käyttäjä

Heikki Ojala kirjoitti:
"Poikkeus vahvistaa 'säännön'... niinhän sitä sanotaan..
Näyttäisi linkin jutussa tosiaan siltä, että 20.3.2006 Gates jotain munausta myöntää IE:ssä tapahtuneen...;)

No niinpä tietenkin, jotta sinun "sääntösi" olisi vielä varmempi niin tässä vielä toinen "poikkeus": "Microsoft pyytää anteeksi Office-käyttäjiltä" http://www.digitoday.fi/p/2008562

No... IE on tänäänkin IE... muut selaimet ovat ajaneet ominaisuuksissa ohi.."

Jaa meinaatko että IE olisi joskus ollut muita selaimia (muka) edellä ominaisuuksissaan? Koska?

Käyttäjä

"Jaa meinaatko että IE olisi joskus ollut muita selaimia (muka) edellä ominaisuuksissaan? Koska?"

No, enhän toki... heti alusta lähtien muut selaimet ovat olleet kaikilta osin IE:tä parempia, kuten aivan kaikki tietävätkin... siis ajaneet heti startissa ohi, ehkä ilmaisin itseäni epäselvästi.

Lisäksi olen kyllä vieläkin sitä mieltä, että noin pääsääntöisesti Mä$ä kyllä tekee myönnytyksensä lähinnä oikeuskäsittelyn kautta.

Sinä olet toisella kannalla, eikä siinä mitään...

Terv. Heikki

Käyttäjä

Olihan se IE6 nyt sentään ensimmäinen, joka läpäisi ACID1-testin. Ei tainnut Operakaan silloin olla niin loistavassa iskussa. Toki Operassa oli joitain käyttöliittymäkikkoja kuten tabit, jotka edelleen puuttuvat markkinajohtaja-selaimesta (IE6).

Käyttäjä

http://www.nessus.org/nessus/.

Imuroikaapa yo osoitteesta nessus ja katsokaa mikä on teidän tietoturvanne. Rekisteröinti kannattaa tehdä, koska muuten ei saa ajan tasalla olevia tietoturva-aukkojen paljastuksia.

Itsellä oli nolla tietoturva-aukkoa, neljä porttia auki tietoturvapäivitysten takia...

Omppuerkkikin voi imuroida, koska se löytyy myös macille...:) Tsekatkaapa siitä.

Käyttäjä

Kyllähän tämä nyt on aika selvä ainakin jos tuohon jutussa mainittuihin sähköposteihin on luottamista. Microsoft kumarsi Intelille ja siinä samalla tuli pyllistettyä HP:lle.

Tämän Intelin nuolemisen takia MS teki tarramokan vaikka asiaa katselisi millaisten salaliittoteorialasien läpi, kuten tietyllä porukalla on tällä palstalla tapana. Mutta MS:n moka, mitäs kumartelevat jollekkin Intelille.

Käyttäjä

Toinen rosvo on useimmiten rosvon (ainoa) kaveri?

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Juttukommentit

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös