Käyttäjä

IBM tarjoaa Microsoft-vapaita pc:itä Euroopassa

IBM alkaa myydä Microsoft-vapaita pc-koneita Euroopassa. Tämä erityisen mielenkiintoista kun muistetaan, ettei IBM:llä enää ole pc-valmistusta. IBM haluaa tästä huolimatta panostaa Linuxin ja IBM:n Openoffice-version jakeluun, ja tarjota kuluttajille jopa puolet halvempia pc-koneita.

Lue juttu

Vastaukset 4 vastausta

Käyttäjä

Hyvä uutinen... lisää ostajien valinnan varaa...:)

Voi mennä ihan mukavasti kaupaksikin... veikkaisin, että muut valmistajat tullenevat myös lähiaikoina myös tarjoamaan Mä$ä vapaita versioita koneistaan.

Terv. Heikki

Käyttäjä

Nii olis kyl hienoo jos useemmat laitevalmistajat tekis myös linux ajurit. Esim kaikkia wlaneja ei vieläkään tueta. Mulla ainaki kesti pitkää kokeilla eri distroja missä kaikki läppärin laitteet toimi. opensusessa ei esim toiminu x kunnolla, freespiressä wpa2, ubuntussa ei aluksi toiminu koko wlan, jne.

Samsungin printteri (clp510N) sentää toimi samsungin omalla softalla aivan loistavasti.. tällästä tukee kaipais muiltaki valmistajilta.

Käyttäjä

"Nii olis kyl hienoo jos useemmat laitevalmistajat tekis myös linux ajurit."

Tilanne onneksi paranee koko ajan... Linuxin käyttö lisääntyy vääjäämättömästi, joka on laitevalmistajienkin pikku hiljaa huomioitava ajureita kehitellessään.

Mä$ä kytkös on monilla valmistajilla ollut niin täysin totaalinen, ettei ole oikein kiinnitetty huomiota, että on olemassa muutakin...;)

Terv. Heikki

Käyttäjä

Jossain toisessa uutisoinnissa kerrottiin aloituksen tapahtuvan itä-Euroopan parissa maassa. Toivottavasti Suomi kuuluisi sinne tässä tapauksessa, niin kuin noiden aikavyöhykkeden mukaan maantieteellisesti kuuluu. (idempänä kuin Bosnia :)

Ja jos vielä sais OpenSusen esiasennettuna tai yhteensopivana, niin vot ;)

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Juttukommentit

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös