Käyttäjä

Kouluihin uusi valistuspaketti tekijänoikeuksista

Tekijänoikeuksien edunvalvontajärjestöt Tekijänoikeuden tiedotus- ja valvontakeskus (TTVK) ja Luovan työn tekijät ja yrittäjät (Lyhty) ovat tuottaneet yhteistyössä päivitetyn paketin piratismista ja tekijänoikeuksista, joka on suunnattu alakoulun neljäsluokkalaisille oppilaille. Sitä lähetetään kevään aikana maksutta kouluihin.

Lue juttu

Vastaukset 3 vastausta

Käyttäjä

Propagandan syöttäminen on aloitettava varhain, jolloin oma ajattelu / tahto ei ole vielä niin kehittynyttä...

Käyttäjä

Voi tosiaan olla, että tämä "kaikki mulle heti ilmaiseksi" ajattelu ei vielä ole ala-asteikäisillä riittävän kehittynyttä...

Jos sulle tosiaan on propagandaa se, ettei toisen tekemää saa surutta kopioida ja levittää, onneksi et ole opettaja etkä ansiotyössä, sullehan ei sun periaatteesi mukaan tarvitse maksaa palkkaa.

Käyttäjä

No, sanotaanko että TTVK:n, ÄKT:n, Teoston, RIAA:n yms instanssien mielipiteet siitä mikä on teoksen "reilua käyttöä" ja hyväksyttävää teknistä suojausta yms tauhkaa poikkeavat välillä rajusti omistani.

Omasta mielestäni minulla on täysi oikeus transkoodata ja kopioida ostamani CD-levyn tai vastaavan teoksen sisältämät kappaleet juuri niin moneen omaan laitteeseeni ja juuri siinä muodossa kuin itse haluan ilman, että heillä on asiaan mitään sanottavaa. Olen myöskin täysin oikeutettu kopioimaan saman CD-levyn perheenjäsenilleni koska ne kopiot on maksettu jo (kaikkien ostamieni) levyjen hinnassa "kasettimaksun" muodossa.

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Juttukommentit

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös