Käyttäjä

Mozilla paljasti jo Firefox 4:n uutuuksia

Firefox 3:n viimeistely on vielä kesken, mutta Mozilla-säätiössä kehitetään jo täyttä häkää seuraavaa Firefox 4 -selainta. Firefox 4:ssä on tarkoitus esitellä kaksi merkittävää uutta tekniikkaa, Prism ja Weave.

Lue juttu

Vastaukset 6 vastausta

Käyttäjä

Mozillan ja Googlen yhteistyön huomioon ottaen Weaven keräämät äärimmäisen henkilökohtaiset tiedot, kuten sivuhistoria ja kirjanmerkit, tallennettaisiin Googlen tietokantoihin... FBI ja NSA ja ties ketkä siinä sivussa pääsevät hedelmiä keräilemään.

Käyttäjä

Niin... ei ole Mozilla ja Google ainoita tahoja, jotka masinoistamme tietoa kerää...
Ei ole oikein täyttä selvyyttä, mutta melko perusteellista lienee Mä$änkin
tietojen keruu koneiltamme... ja ketkä niitä 'hedelmiä' Mä$än lisäksi oikeasti keräilevät...

Jos haluamme oikein kunnolla varjella yksityisyyttämme, niin ehkä olisi viisainta olla kytkemättä koko tietaria nettiin.:)

Terv. Heikki

Käyttäjä

miksi laajakaistan aikana panostetaan offline toimintoihin? joskus kymmenen vuotta sitten niille olisi ollut tilausta.

Käyttäjä

Kuinka voitte olla huolissa siitä, että joku seuraa sitä millä sivuilla käytte, kun useat sivustot vapaa ehtoisesti kertovat nuo tiedot avoimesti ja sitten vielä ihmiset jakaa omaa elämää yhteisöllisissä palveluissa avoimesti, kuten facebook, ircgalleria etc., joissa tietoa on paljon enemmän, kuin selaimen asetuksissa. Nyt ollaan huollissaan siitä, jos google tai mozilla sattuisi vielä saamaan tietoonsa selaimen asetukset, eli kirjamerkit, jotka on ollut jo niillä tiedossa internetin syntyhetkestä asti. En ymmärrä mistä uusi huoli???

Käyttäjä

Kai niihin offline-toimintoihinkin täytyy panostaa nyt, kun on kunnon tekniikat pikkuhiljaa puutteita lukuunottamatta valmiina.
Kyllähän se ketuttaisi, kun netti katkeaa ja kehittynyt web-sovellus "kaatuu" ja hävittää kaikki tiedot.

Minua ei ainakaan tässä vaiheessa kiinnosta, kerääkö google tai jopa microsoft tietojani(siis niitä harmittomia), jos he eivät niiden perusteella keksi alkaa lähettämään kohdennettuja mainoksia minulle.
Itse käytän nyt GMarksia firefoxissa. Alla kun on windows ja acerin läppäri, joka lähtee kohta kahdeksatta kertaa huoltoon/vaihdettavaksi, on mukava pitää mahdollisimman suuri osa tiedoista helposti säilyvässä paikassa. Selainpluggareiden vika vaan on se, että ne ovat kolmannen osapuolen ohjelmistoja, joilta saattaa loppu tuki kesken kaiken. Kun firefoxiin ympätään oma verkkotietopankki, ei tarvitse enää paljoa miettiä että mitähän sitä kannattaisi käyttää.

Sitten vielä kun alkaisivat selainsuunnittelijat YHDESSÄ miettimään näitä selaimille "yhteisiä" piirteitä ja niihin liittyviä ominaisuuksia, ei heidän tarvisi enää kilpaa miettiä omia ratkaisujaan kilpailijalle vastaiskuksi, jolloin aikaa jäisi tärkeämpiin asioihin.

Käyttäjä

Pasi, kerroin tuossa edellä, että jos haluaa 'täysin' yksityisyytensä satavarmasti säilyttää, niin varminta se on olla kytkemättä konetta lainkaan nettiin.

Minulla on netissä jatkuvasti verkon 3-5 konetta, joten normaalisti tietoa menee noille toimijoille, jotka toivon mukaan ei niitä 'sivullisille' jaa.;)

Terv. Heikki

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Juttukommentit

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös