Vastaukset 23 vastausta

Käyttäjä

Itse ostin viimein pitkän harkinnan jälkeen Macbook Pron:n, koska siinä on loistava akkukesto ja tuolla opintokäytössä pitkillä luentopäivillä on kaikki akkukesto tarpeen.

Mua vähän tuo OS X pelotti kyllä etukäteen, mutta tosiaan toi bootcamp aika paljon pelasti. Nyt olen voinut omppua käytellä tutulla ja turvallisella Vistalla tosi hyvin, ja aikaa on opiskella OS X:ää sitten tässä pikkuhiljaa :)

Vista on toiminut mulla kaikissa koneissa (4kpl) mainiosti mitä enempi olen käyttänyt. Toisaalta kaupassa kokeilin HP:n masiinaa esiasennetulla Vistalla ja siinä kaatuili selainkin kokoajan. En tiedä mitä se HP oli sille systeemille tehnyt, se todellakaan ei toiminut.

Käyttäjä

Keskustelun alussa kovasti mollattiin Vistaa ???

Perheessä 5 kpl pöytäkoneita, kaikki itse kasattuja erilaisista osista ja itsellä ns. tehokone pelailuun ja vaativaan kuvakäsittelyyn/musiikki-työskentelyyn, käyttiksenä 64bittinen Vista.

Pojalla hippasen kevyempi pelikone, käyttiksenä 32bittinen Vista.

Emännällä netti-kone, käyttiksenä 32bittinen Vista

ja sokerina pohjalla kummallakin tyttärellä netti/pelikone, joista toisessa 32bittinen Vista ja toisessa XP.

Oma Vista haettu ensimmäisten joukossa, kun se markkinoille tuli ja muut sen jälkeen, joten kokemusta kerääntynyt...
Missään koneessa ei mitään ongelmia kertaakaan.
Ainoat ongelmat liittyvät siihen, kun olen ylimääräiselle kovolle silloin tällöin asennellut kokeilemisen ilosta eri Linux-versioita ja ihmetellyt Nvidia 2 x 8800GT:n asentumisen hankaluutta, kuin myös Steinberg Cubasen toimivuuden takkuilua ???

Windowsin kanssa ei tarvita ihmeellisiä säätöjä, vaan kaikki asentuvat/toimivat, niinkuin pitääkin.

Ihmetyttää aidosti jatkuva Vistan haukkuminen ???
Liekö ongelma penkin ja näppäimistön välissä....

P.s. Graaffisella alalla työskennelleennä, myös Mac todella tuttu ja loistava tuote,
mutta kun tulee palailtua todella laajalla skaalalla aivan uutuuspelejä, niin valinnasta silloin tuskin kellään epäselvyyksiä käyttiksen suhteen....

T: Tyytyväinen Vistalla Photoshoppaava Cubasen käyttäjä

Käyttäjä

"Tyytyväinen Vistalla Photoshoppaava Cubasen käyttäjä"

Olet varmaan Windows only käyttäjiä... jotka joskus ovat vain Linuxia vähän "kokeilleet", perehtymättä asiaan ja sitten asiantuntevasti kertovat, että Linux on vaikea, ongelmallinen...

No.. jos pc pelaaminen on se tärkein asia, niin Windows on valinta... kuten sinä tyytyväisenä kerrot.)

Käyttelen työssäni myös paljon Photoshoppia, joka pyörii hyvin myös OpenSusessa Winen avulla ja myös XP prossa... molemmissa noissa samanveroisessa raudassa paljon nopeammin kuin Vistalla, joka myös on ''leikkikaluna'' mielenkiinnosta, työkäytössä ei sitä tule käytettyä, hitautensa vuoksi.

Tuolla mainostoimistosa olen myös Macia vähän kokeillut ja se on erinomainen... on mielenkiinnosta tarkoitus myös hankkia, jos joskus on ylimääräistä tuohta siihen.

Jos noita... Linuxia, XP prota, ja Vistaa vertaa, niin kyllä se Vista jää noista selkeästi pronssille, kun puhutaan pelkästä työkäytöstä.

Olet varmaan toista mieltä, mutta ei se mitään..

Terv. Heikki

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Juttukommentit

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös