Käyttäjä

Testi: IE8 koventaa selainkilpailua

Kehitysvaiheessa oleva Microsoftin Internet Explorer 8 -selain osoittaa jo nyt, että kilpailu selainmarkkinoilla jatkuu.

Lue juttu

Vastaukset 12 vastausta

Käyttäjä

Jaa... että selainkilpailu kovenee...)

Kunhan nyt edes saisivat tuon IE 8:n yleensä edes jotenkin aluksi toimimaan... toistaiseksi siitä ei kyllä ole kilpailijaksi...

Terv. Heikki

Käyttäjä

Moi Heikki !!!!!!

Jostakin syystä LINUXIN evolution mailia (huh huh, ennekuin pääsin sisään) ei oo voittanutta ...... se , että lukeeko joku viestini, on mulle yks ja hailee.

Ystävällisin terveisin, Jaska

Käyttäjä

Korjaus

Tarkoitin tulikettua selaimena ja evoluutiokehitystä mailina.

Jaska

Käyttäjä

"ovat pakottaneet Redmondin jätin taas kehittämään selaintaan."

Mitä mahtaisi tapahtua jos MS lopettaisi koko IE:n kehityksen...ei juuri mitään. Eli mitään pakko ei taida hirveästi olla.

Käyttäjä

Kunhan vain tekisivät järkevän ja standardeja noudattavan selaimen niin olisin tyytyväinen. Ei aina tarvitsisi tunkea nettisivujen koodia täyteen kaiken maailman kiertopalasia kun maailman markkinajohtajaselain ei suvaitse toimi standardien mukaan.

Ja päästäisyyn myöskin eroon näistä "IE only"-sivustoista joita netti myöskin on tulvillaan. Hienona esimerkkinä Nelosen netti-tv. Loistava IE only -palvelu maassa jossa Firefox itseasiassa on selainmarkkinoiden johtaja.

Käyttäjä

Html 3 standardia? Eikös HTML 5 ole seuraava askel?
Firefox 2 voittaminen ei ole enää mikään ihmeellisyys, selainmarkkinoilla on Firefox 3 (beta5), Opera 9.50 (kehitys), Konqueror 4 ja Safari (webkit selaimet) selaimet muiden mukana.

Uusi firefox on hieno uudistus ja odottaen että IE 8 tukisi edes osaa firefoxin ominaisuuksista, olisi hienoa. Puhumatta upeasta addons varastosta mitä IElle ei ole saatavilla.

Käyttäjä

Tekstissä luki virheellisesti html 3, vaikka itse artikkelissa luki tietenkin html 5. Ajatukseni lienevät seilailleet jossain css 3:n suunnalla tms.

Tero Lehto
toimittaja
Tietokone

Käyttäjä

IE8 on pelkkää slidewarea, joten kait nuo Mozillan kaverit osaavat käyttää Impressiä samalla tavalla.

Käyttäjä

Ja minkähän takia Tietokoneen toimitus jätti kyseisen artikkelin Sunspider-nopeustestistä pois Firefox3beta5:n, joka kyseisellä testillä on kolmasosan nopeampi testitaulukon nopeinta Safari-selaintakin ja moninverroin IEbeta:a siis nopeampi.

Ja kyseinen Sunspider-testi löytyy osoitteesta
http://webkit.org/perf/sunspider-0.9/sunspider.htm...

Huomattavaa myös että em. testin tulokset riippuvat myös omasta koneesta eli ovat samalla selaimella eri koneilla erilaisia.

Käyttäjä

Omalla koneellani ajettuna Sunspider-javascript-testi antoi tulokset:

IE8beta1: 12 248

Firefox3beta5: 5 464

Pienempi tulos parempi.

Ja testi löytyy siis osoitteesta
http://webkit.org/perf/sunspider-0.9/sunspider.html
(testin tulokset riippuvat myös oman koneen tehoista)

Firefox3 beta5:n voi asentaa osoitteesta:
http://www.mozilla.com/en-US/firefox/all-beta.html

IE8beta1 löytyy osoitteesta:
http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/ie/ie8/default.mspx

Huom! IE8beta1 on vielä varsin keskeneräinen!

Käyttäjä

Voi voi. Itse en voi testata kun IE:tä ei voi Linuxille asentaa. En kyllä usko että silti missaan mitään.
Minkä ihmeen takia ihmisten pitäisi muka käyttää jotain IE:tä kun on olemassa paljon parempia vaihoehtoja? Ja miksi yleensä tästä Microsoftin "who cares" selaimesta pitää kirjoittaa jotain uutisia?
Joku varmaan Tietokone-lehden toimituksesta saa kuitenkin rahaa siitä että kirjoittaa jotain jokaisesta uudesta Microsoftin softasta. Ketään ei kiinnosta, mutta so what?

Käyttäjä

iha sama kaikille sunpurt turput asit turbo pimpelipom ym testeille, mutta minulla minun omassa koneessa minun nettiyhteyellä ie toimii huomattavasti paremmin ja nopeammin! myös kannettavassa ie toimii huomattavasti paremmin.. firefoxin aukeemiseenki menee nii pitkää ettei sitä jaksa kattoo..

mutta toisaalta.. mie oonki iha tavallinen netinkäyttäjä jota ei kiinnosta miten,millä,kuka,missä,miksi,milloin,monenko aikaan jne jne sivut tai selain on tehty kuhan vaan toimii :)

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Juttukommentit

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös