Käyttäjä

Kanadalaisyhtiö tarjoaa ”ilmaista tietokonetta”

Vaikka ohjelmistotalot tekevätkin parhaansa painaakseen pc-raudan polvilleen, valtaosa tietokonekapasiteetista on pääasiassa käyttämättömänä. Kanadalainen Userful-yhtiö näkee tässä hyödyntämättömiä mahdollisuuksia: saman koneen voi jakaa usealle eri käyttäjälle. Se tarjoa ilmaiseksi jako-ohjelmistoa kahdelle käyttäjälle verraten tarjousta ilmaiseen tietokoneeseen.

Lue juttu

Vastaukset 2 vastausta

Käyttäjä

Eikös se työpöytävirtualisointi ollut hyvinkin raskasta?
Itse laittaisin jokaiselle koneelle VNC/SSH client/server mihin/millä pääsee käsiks sitten muille/muilta koneilta. Kyllä tuollaiset "ohuet asiakkaat" on se oikea suunta mennä yrityksissä. Kotikoneissa monta konetta voisi jakaa useammaksi mutta ne pelit on se ongelma, turhaa elämän laadun heikentämistä ja ajan tappoa että siirtäkää ne suosiolla sinne lasten pelikonsoleille.

Käyttäjä

Niin no itse ainakin arvioisin että kyseinen ohjelmisto on suunnattu heille, joilla ei muuten ole varaa useampaan koneeseen, vaikka tarvetta olisikin. Kehitysmaille tuommoinen patentti on varmasti erinomainen tapa "laajentaa" konekentaa ja näin vauhdittaa kehitystä.

Nyt en oikein tajunnut tuota VNC-ehdotusta. Eikös se vain lisää raudantarvetta, kun täytyy olla sekä serverikone(et?), että jokainen asiakaskone erikseen?

Monelle käyttäjälle täytyisi siis olla kaikille omat asiakaskoneet ja vähintään 1 serveri.
Uutisoidulla menetelmällä pärjäisi 2 ihmistä yhdellä keskusyksiköllä.

Vai jäikö minulla jotain hoksaamatta?

Pelejen vaikutuksesta elämänlaatuun olen täysin eri mieltä, mutta ehkei me nyt sitä aleta miettimään :) Sanon kuitenkin että ihmiselle mikä vain voi olla turhaa, jos ei asiasta ymmärrä )

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Juttukommentit

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös