Käyttäjä

SP3 siirtyy - Windows XP- ja Vista-päivityksissä virhe

Microsoftin piti laittaa Windows XP:n odotettu Service Pack 3 -päivitys vapaaseen nettijakeluun eilen. Viime hetkellä päivityksestä löydettiin kuitenkin virhe, joka liittyy Microsoftin omaan ohjelmistoon. Vistan SP1-päivityksessä on sama ongelma, ja myös sen jakelua rajoitetaan.

Lue juttu

Vastaukset 87 vastausta

Käyttäjä

Ei osaa tuo viivästys nytkään yllättää...

On ollut viiveitä ennenkin... Mä$ämäistä valitettavaa takkuilua valtavirran käytiksen kanssa.

Terv. Heikki

Käyttäjä

Aina taalla samat koirat rakyttaa, nakyy olevan elamantehtava. Saaliksi kay.

Käyttäjä

Älä muuta sano..

Käyttäjä

Kallea säälittää... :-)

Näytät sitten kuuluvan niihin, joille tuo Mä$ä on sellainen pyhä asia, jota ei edes saisi... muuta kuin kehuakseen.

Näin ollen se sana tulisi erittäin harvakseen lausuttua.:)

Uutisethan kertovat lähes päivittäin sen munauksista... tämä on uutiskeskustelut-ketju, eikö totta ?

Mielstäsi siis noita Mä$älle kielteisiä uutisia ei saisi lainkaan kommentoida...

Sääliksi käy.

Terv. Heikki

Käyttäjä

Heikki Ojala kirjoitti:
<i>"Uutisethan kertovat lähes päivittäin sen munauksista... tämä on uutiskeskustelut-ketju, eikö totta ? "</i>

No se nyt vähän riippuu mitkä lasketaan "munauksiksi". Katsoppa nyt vaikka uutisviikkoa ( http://www.tietokone.fi/uutta/uutisviikko.asp ) ja poimi sieltä uutiset, jotka voi laskea MS:n munauksiksi.

Ei niitä nyt "lähes päivittäin" ole.

Käyttäjä

"Ei niitä nyt "lähes päivittäin" ole."

Jaa, että ei...:)

''Lähes päivittäin'' onkin perin juurin epätarkka ilmaisi... korjaan sen sanaksi ''usein''... kelpaisiko Jarkolle.?

Kai sinäkin nyt joitain muitakin sivustoja katsot kuin tietokone.fi...

Haasteita riittää valtavirran käyttiksen tekijällä...
se on töpeksinyt ''usein'', sille asialle emme me voi täällä mitään.

Terv. Heikki

Käyttäjä

Heikki Ojala kirjoitti:
<i>"''''Lähes päivittäin'''' onkin perin juurin epätarkka ilmaisi... korjaan sen sanaksi ''''usein''''... kelpaisiko Jarkolle.?"

Kai sinäkin nyt joitain muitakin sivustoja katsot kuin tietokone.fi... </i>

Kelvannee.

Määkin voisin heitellä:
Käyttäjillä on kokoajan ongelmia Linuxin kanssa.

Käyttäjä

"Uutisethan kertovat lähes päivittäin sen munauksista... tämä on uutiskeskustelut-ketju, eikö totta ?"

Juuri hetki sitten valiteltiin, että tämä Tietokone.fi:n uutispalsta on pääsääntöisesti varattu Mäsän mainoksille, missäs kohtaa homma on näin nurin päässyt kääntymään? Ovatkos lopettaneet sponssauksen vai?

Käyttäjä

Jos nyt ihan totta puhutaan, niin Microsoftilla kyllä oikeasti on laadunvalvonta ihan kohtalaisen hyvällä tasolla eikä sovellukset bugita, mutta... Ne on yksinkertaisesti kusessa tuon kaiken legacypaskan takia kun kaikki on tehty yhteensopivaksi melkein 20v taaksepäin mutta silti mätetään uutta kuorrutusta vanhan päälle jatkuvasti. Windowsien koodi on yksinkertaisesti mahdotonta ylläpitää ja siksi tämä näkyy jatkuvana myöhästelynä ja päivityspökäleinä mitkä pistää koneita solmuun.

Käyttäjä

"Määkin voisin heitellä:
Käyttäjillä on kokoajan ongelmia Linuxin kanssa."

Niin... missähän niitä käyttäjien Linux ongelmia nyt on viime aikoina uutisoitu...:-)

Toki voit heitellä... itse en ongelmia siinä vuosiin juurikaan ole kohdannut, mutta eihän sitä tiedä, vaikka huomenna...
tietari on epävarma vehjes...

Sen olen kyllä huomannut, että joidenkin mielestä Mä$ää ei saisi kritisoida lainkaan... tekee se sitten mitä tahansa.

Tässä se toki teki oikein, ei pannut nyt tällä kertaa viallista päivitys pökälettä kuitenkaan automaattiseen jakoon, kuten on joskus aikaisemmin tehnyt.

Terv. Heikki

Käyttäjä

Pekka Elo kommentoi:

"Juuri hetki sitten valiteltiin, että tämä Tietokone.fi:n uutispalsta on pääsääntöisesti varattu Mäsän mainoksille, missäs kohtaa homma on näin nurin päässyt kääntymään? Ovatkos lopettaneet sponssauksen vai?"

On käynyt mielessä juuri tuo...

Aikaisemminhan tämän tyyppiset uutiset julkaistiin ihan muualla... täällä oli uutisina lähinnnä kopsuja Mä$än markkinoinnin tiedotteista.

Terv. Heikki

Käyttäjä

Heikki Ojala kirjoitti:
<i>"Niin... missähän niitä käyttäjien Linux ongelmia nyt on viime aikoina uutisoitu...:-)"</i>

Emmä uutisoinnista puhunut. Sanoin, että ongelmia on kokoajan.

Käyttäjä

Eiköhän alunperin pointtina ollut se, että täällä samat nimeltä mainitsemattomat tahot ovat heti ensimmäisenä räksyttämässä tyyliin "mitäs mä oon sanonut koko ajan", ja että se on jatkuvaa. Ei kai siinä MS:n jees-mies edes tarvitse olla että se alkaa pidemmän päälle rasittaa. Luo myös varsin puolueellista kuvaa, eikä yleinen uskottavuus siitä muutenkaan kasva, kuten olen aiemminkin joskus kehdannut väittää. Ihan toverillisena vinkkinä tarkoitettu. Tämä toki ei välttämättä aina tahoa itseään häiritse, mutta eihän se asiaa mihinkään muuta.

Silti, Heikin sanontoja lainatakseni "ei se mitään..."

Käyttäjä

Mullakin alkaa ärsyttämään nämä ainaiset valitukset siitä mitä keskustelua täällä käydään. Aina samat nimeltä mainitsemattomat tahot on räksyttämässä.

Käyttäjä

"Emmä uutisoinnista puhunut. Sanoin, että ongelmia on kokoajan."

Tämä kyllä riippuu sitten ihan käyttiksestä eikä Linuxista. Ongelmat kun on käyttiskohtaisia. Ongelmatonta käyttistä ei varmasti olekkaan.

Käyttäjä

Tatun kanssa samoilla linjoilla. En ole kääntynyt absoluuttisesti minkään käyttiksen suuntaan, mutta heikin Mä$ä-kommenttejen lukeminen kyllä herättää pientä linux-vihaa jatkuvasti. En tiedä onko kommenttisi tarkoitettu ärsyttämään mutta sen ne tekee... eikä se tapahdu linuxin eduksi.

Käyttäjä

"...mutta heikin Mä$ä-kommenttejen lukeminen kyllä herättää pientä linux-vihaa jatkuvasti. En tiedä onko kommenttisi tarkoitettu ärsyttämään mutta sen ne tekee... eikä se tapahdu linuxin eduksi."

Tuossa on aika perhanan hyvin pähkinänkuoressa sanottuna myös minun ajatukseni asiasta. Tuota linux-vihaa en toki itse allekirjoita, mutta ymmärrän hyvin jos monillekin tuosta seuraa jonkinlaisia epäluuloja ja ennakkoasenteita linux-yhteisöä kohtaan, mikä ei ole järin harvinaista nytkään. Ikävää, että tilannetta pitää ehdoin tahdoin pahentaa.

Käyttäjä

"Tuota linux-vihaa en toki itse allekirjoita, mutta ymmärrän hyvin jos monillekin tuosta seuraa jonkinlaisia epäluuloja ja ennakkoasenteita linux-yhteisöä kohtaan, mikä ei ole järin harvinaista nytkään. Ikävää, että tilannetta pitää ehdoin tahdoin pahentaa."

Kyllähän joo tuo ns. "linux-porukka" on turhan paljon sisäänpäin lämpiävää ja onnistuneesti luovat ennakkoluuloja. Vapaus sitä ja vapaus tätä, MS paha ja monopoli ja ei osaa mitään ja joka lausessa on joku f*cking gnu/linux.

Maailma menee kyllä kokoajan paremmaksi kun se porukka jota kiinnostaa jotkut kernelit ja vapaudet jää vähemmistöön kun ihmiset alkaa käyttämään Linuxia käyttäviä tuotteita. Itseasiassa kriittinen massa on jo ylitetty monessa paikassa kuten suomessa ja seuraavan parin vuoden aikana hörhöily kyllä vähenee Linuxia käyttävien kuluttajakäyttisten piilevät ongelmat räjähtää silmille kun entistä suurempi osa väestöä alkaa käyttämään näitä tuotteita.

Käyttäjä

Windows-yhteisön tuska parahtaa, taas rakasta wintoosaa moititaan... voi voi. Jees jees -Onnelan kiiltokuvarauhaa on järkytetty.

Käyttäjä

"Silti, Heikin sanontoja lainatakseni "ei se mitään..."

Kaikille teille, arvoisat kommentoijat, joita sanomani noin perin juurin suuresti ärsyttää, sanon yhteisesti... ''ei se mitään''.:)

Siinä paheksumisen ohessa voisitte samalla halutessanne vaikka ohimennen kertoa, mikä sanomisissani ei pidä yhtä olevien tosiasioiden kanssa.

Käyttelen itse toki myös Windowsia... käyttänyt jo kauan ja myös täällä ja muualla olen pyrkinyt auttamaan winukka käyttäjiä heidän ongelmissaan.

En myöskään usko kommenttieni lopettavan, edes lainkaan vähentävän vaihtoehtoisten käyttisten käyttöä... edes tästä teidän ''paheksunnastanne'' huolimatta.

Eihän postauksiani ole edes kenenkään aivan pakko lukea.
Elämä on...

Ystävällisin terveisin
''sekakäyttäjä'' Heikki

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Juttukommentit

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös