Käyttäjä

Asus Eee Pc - pikku kakkonen?

Asus puskee pikkuruista Eee Pc -laitetta markkinoille kiihtyvällä vauhdilla. Tuleeko laitteesta kodin ainoa tietokone vai kakkoskone sohvakäyttöön? Muun muassa tätä pohditaan tämän viikon Viikkokatsauksessa.

Lue juttu

Vastaukset 14 vastausta

Käyttäjä

Asuksen Eee PC:stä olisi kyllä kiva kuulla lisää, ties vaikka tippuisi ostoskärryyn. :)

Käyttäjä

Olen tuota kohua miettinyt enkä ole vielä keksinyt missä mulla olis käyttöä tuollaiselle. Mitä etua se tarjoaisi mulle matkakäytössä? Tai muualla. Läppärillä mökillä nytkin surffaan.

Käyttäjä

Erkki elä turhaa sillä päätä vaivaa. Tuo on tarkoitettu niille köyhille. Niitä voi nähdä esim. marketeissa.

Käyttäjä

"Niitä voi nähdä esim. marketeissa."

Eee Pc:itä vai köyhiä? -)

Käyttäjä

Mistä JM päättelee, että minä olisin varakas?

Piti oikein tarkistaa tuon hienon lelun tiedot Asuksen sivuilta.

Minä käytän läppäriäni reissussa slide shown esittämiseen, sähköpostiin, surffaukseen ja tekstin tuottamiseen tai numeroiden murskaukseen. Toisinaan junassa istuessani teen taittotöitä. Enkä näe mitään lisäarvoa tuosta EEE Pc:stä nykyiseen läppäriini, paitsi pieni koko.

Akunkesto ei ole parempi, levytila on olematon, näppis pieni.

Mihin käyttöön tuo on oikeasti ajateltu, onko siinä mitään varsinaista etua, paitsi hinta?

Käyttäjä

Ainakin jotkut pelaa sillä Frozen-Bubble 2:sta. Ja enhän minä sinua väittänytkään varakkaaksi. Sillehän ei voi mitään, kun kaikkien pihalla ei kasva raha puissa. Tuon lisäarvo varmaan on, että se on valkoinen, olematta kuitenkaan Macci.

Käyttäjä

Eikös noita ole saman hintaluokan käsikonsoleita, joihin on parempi pelivalikoima.

Ja mun Mac on alumiinia, ei valkoinen muovi.

Huomasin tuossa, ettei ko laitteessa ole Bluetoothiakaan, miten mä pääsisin sillä reissussa nettiin? Ei joka paikassa ole wlania eikä ainakaan halvalla. Kännyn datapaketti maksaa 9,80 kuussa, mutta sitähän ei saisi tuossa toimimaan.

Käyttäjä

No semmonen BT-sovitin maksaa ~10€ PC:lle (paitsi macciin varmaan 100€ ?) jos se nyt on ainoa syy tuolle ettet tekisi sillä mitään.

Ja omenatarroja saa varmaan eurolla tiimarista )

Käyttäjä

Mun Linux on kultainen ja koristeltu timantein. Saahan sillä kaapeliyhteydellä kännyn tai hankkii jonkin bluetooth mokkulan.

Käyttäjä

Tarroja mulla on, niitä tulee jokaisen Macin mukana pari.

Ja varmaan BT sovitin maksaa sen satasen, mutta mitä välii sillä on, kun sellaista ei tarvii, kun kaikissa Maceissä jo BT on vakiona. Ja nekin, jotka tarvii, osaa ostaa sellaisen 10 euron BT sovittimen, kun ei ne tiedä, että Macciin pitää olla ihan omansa... )

Siis läppäriin kaapeliyhteydellä joku mokkula, ei helkatissa läppäristä mitään johtoja saa roikkua sinne tänne.

Käyttäjä

itse ostin noita kolme tässä vuoden alussa ja ihan hyviä koneita matkakäyttöön, mutta ei todellakaan ykköskoneeksi tai työkäyttöön. Tässä vaiheessa en enää ostaisi tuota 7" mallia, sillä 9" on jo saatavilla ja itseasiassa kannattaa mielummin hankkia MSI:n windi, joka käyttää vähän uudempaa teknologiaa, on silti halpa, ja akunkestokin on kuulemma 7h. Mac käyttäjälle en suosittele sillä ego voisi laskea.

Käyttäjä

Kätevä pikkukone jota olen käyttänyt muutaman kuukauden. Taita A4 puoliksi ja avaa se kuten mikä tahansa läppäri, niin siinä se on. Toinen puolisko on näppis ja toinen on näyttö.

Käyttäjä

<i>Kätevä pikkukone jota olen käyttänyt muutaman kuukauden. Taita A4 puoliksi ja avaa se kuten mikä tahansa läppäri, niin siinä se on. Toinen puolisko on näppis ja toinen on näyttö.</i>

Ihan kätevä tuollainkin. Itse enemmän tykkään kun konvehtirasiasta kääntää sen tuen missä ne suklaat oli ennen kuin ne syötiin. Siitä tulee sitten näppäimistö (voi vaikka tussilla kirjoittaa vielä näppäimien merkit).

Käyttäjä

Jaa, no minulla on Jenkeistä uittamani EeePC 1GT RAM/8 Gt SSD, ja olen ollut erinomaisen tyytyväinen.Helpoin käyttöönotto ikinä. Toki jouduin hankkimaan peräti 2 euroa kustantavat näppäintarrat, jotta näppis näyttää oikealta. Peli on kuitenkin mattamusta eikä valkoinen, eli oikean kannettavan näköinen. Nyt odotan loppukesää, jolloin ennakkotietojen mukaan tulossa on versio jossa on 9" näyttö, Intel Atom CPU, joka on 2-3 kertaa nopeampi kuin nykyinen CPU, ja jolla akut kestävät 5-6 tuntia, sekä lisäksi ainakin 20 Gt SSD-kovoa. Kun sitä rautaa pyöritetään kunnollisella linux-käyttiksellä, eikä jollain tietotekniikkaa osaamattomien tolvanoiden Inva-GUI:lla kuten Apple, niin ei parempaa settiä kyllä markkinoilta löydy.

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Juttukommentit

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös