Käyttäjä

Vakavia hyökkäyksiä netissä - päivitä Flash heti

Tietoturvayhtiöt ja esimerkiksi Cert-fi varoittavat vakavasta turva-aukosta, joka koskee erittäin yleistä nettiselainten flash-lisäosaa. Rikolliset ovat aloittaneet hyökkäykset netissä, ja useimmat nettiä käyttävistä pc-koneista sisältävät vaarallisen flash-version. Viimeisimpien tietojen mukaan päivitys korjaa tilanteen, mutta uusi flash-versio pitää ladata itse (linkit alla).

Lue juttu

Vastaukset 6 vastausta

Käyttäjä

Eipä tämä ollut mikään kovin hyvä päivitys windowsille.. Sekoitti mukavasti asetukset niin ettei mikään flash-sovellus toimi enää... Juutuutti, Metacafe jne yleiset saitit valittaa ettei flash ole asennettu.. prkl..

Ongelma toistaiseksi firefox3, firefox2.x ja ie6...

Käyttäjä

toimii kyllä ihan ok.

eikö flashissa ole automaattista päivitystoimintoa?

ainakin microsoftin silverlightissä (or what ever?) on moinen toiminto.. nuo automaattiset päivitykset on kyllä nykyään aikamoinen edellytys ohjelmalle jonka tarkoitus on esittää internetpohjaista mediaa.

toki flashplayeristä on se oma soitin exe myös jolla lokaalit voidaan esittää mutta joka tapauksessa...

Käyttäjä

Mulla oli 116-versio flashista, ja tää päivitys taisi olla 224-versio... Ainakin firefox ei sitä päivitystä hakenut, joten manuaalisesti piti asentaa... En tiedä annatko adoben käynnistää jonkun taustaprosessin joka soittelee kotiin kysyäkseen kuulumisia? Itse poista aina nuo muistia ja resurssia syövät prosessit... Ehkä sen takia päivitys ei mennyt automaagisesti..

No, homma hoitui poistamalla, buuttaamalla, uudelleen-asentamalla, buuttaamalla, poistamalla, buuttaamalla, rekisterin puukottamisella ja jälleen uudelleenasentamisella... Onneksi tää XP käynnistyy niin ripeästi että ehdin käydä muutaman kerran hakemassa kupposen teetä -)

Käyttäjä

On siinä jonkinlainen automaatio, oma havainto tosin on että se toimii ehkä kerran kuussa jos on toimiakseen, yleensä päivitän manuaalisesti ennenkuin tuo ehtii tapahtua.

Tosin tuon vähäisenkin automaation saa möhlittyä sillä että asentaa flashin admin oikeuksilla ja sitten käyttää konetta limited userina. Saisiko sen päivityksen toimimaan ilman että menee admin oikeuksilla sisään? Ehkäpä mutta tarvii varmaan jotain oikeuksia kyllä puukottaa systeemihakemistoihinkin sitten.

Käyttäjä

Täytyy kyllä perään sanoa että en muista oliko tuo vain joku ilmoitus+klikkaus vai tekikö se sen päivityksen tosiaan automaattisesti ilman että käyttäjä sai sitä möhlittyä.

Parille tutulle kun on koneet asentanut niin Adoben ohjelmat on ne mistä tulee välillä kyseltyä että onkohan tullu päivitykset tehtyä.

Käyttäjä

Itse suosin Foxit-readeria pdf-lukijaksi, ja olen asentanut sen kaikkiin niihinkoneisiin joita mua on pyydetty pitää ajan-tasalla. Samalla olen poistanut raskaat adoben readerit.

Ohjelma on hemmetin nopea, eikä vaadi resursseja paljon ollenkaan. Kannattaa tutustua!
http://www.foxitsoftware.com/pdf/reader_2/down_reader.htm

Vielä yks ominaisuus joka on mielestäini ehdottomasti asentamisen arvoinen: Pääset suoraan tallentamaan esim. pdf-lomakkeita (kuten esim verottajan lomakkeet jne.) ilman mitään lisäosaa. Lomaketta voi taas editoida uudestaan tarvittaessa. Adobehan vaatii Acrobatin tätä varten..

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Juttukommentit

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös