Vastaukset 36 vastausta

Käyttäjä

"Moni varautunee IE8:n erilaisuuteen välttämällä ongelmia eli siirtymällä Firefoxiin."

Tämä varmaan tarkoittaa sitä että Firefox ei noudata koska sillä noita ongelmia ei ole.

Käyttäjä

"Se on "pultattuna", koska MS Update on rakennettu sen päälle."

Ei ole.

Mutta tosiaan, Windowsissa on jo pitkään voinut valita oletusselaimen ja muitakin, joten kukaan ei pakota tuota käyttämään (korkeintaan työpaikka jos on sivuja jotka vaativat IEn).

Samoin on Nokian S60-kännyissä nykyään väkisin Nokian selain, jota ei voi poistaa vaikka haluaisi toisen. Mutta kukaan ei itke. Samoin siellä on paljon muutakin joita ei voi korvata, eikä edes valita mitä ohjelmaa käytetään sivujen avaamiseen. Itqparq äkkiä EUlle tuosta, jookosta? Ai niin, Nokia on suomalainen, eihän se voi tehdä väärin.

Käyttäjä

"En ole IE:llä selannut nettiä vuosiin - paitsi, kun joku fiksu tietohallinnossa on päättänyt olla asentamatta kunnon selainta :-/"
Typerää marinaa selaimien paremmuudesta, en tiedä mihin perustuu.
IE ja Outlook ovat hyviä selaimia, olen käyttänyt niitä vuosia ja ne ovat jo kuin osa omaa kättä tietojenkäsittelyssä.
Olen muitakin selaimia kokeillut - ei mitään uutta, kuin ulkonäkö?
Windowsin tuotteet tosi vaivattomia.

Käyttäjä

Totta nyt että IE7 ei tue standardeja ja on reilusti hitaampi kuin tänään ilmestyvä Firefox 3.
Siitä ei varmasti kukaan ole eri mieltä.

Mutta miksi melskataan siitä että IE on ollut osa käyttöjärjestelmää?
Nythän Firefoxin seuraavan version suunnitelmissa on integroida se erillisestä selainohjelmasta kiinteämmäksi osaksi koko näyttöä - eli vielä enemmän kuin mitä IE on ollut ja seuraava IE8-versiokaan tulee olemaan.
Jos MS:n IEn olemista osa MS-käyttistä morkataan, niin samallahan pitäisi lähteä torppaamaan tuota Firefoxin kehitysaikomusta - eikös?

Firefox3:ssa on muuten yksi tosi ärsyttävä ominaisuus : kun kirjanmerkkipalkkiin on tehnyt linkkiryhmittelyyn kansioita, jotta voi kätevästi vetää osoiterivin alussa olevasta kuvakkeesta nettilinkin talteen näihin kansioihin, tuuppaa Firefox3 ärsyttävän tilanneilmoitustekstin mutamaksi sekunniksi siihen väliin pikakuvakerivin päälle osoitekentän alle ja sen alle jääviin kirjanmerkkikansioihin on vaike sinä aikana saada pudotettua hiirellä osoitelinkkiä. Miksi ihmeessä tuollainen on jätetty ohjelmaan häiriöksi?!?

Käyttäjä

Ai niin, näistä "pakkomonopoleista" : miksi ihmeessä sallitaan se että jokaisessa Linux-jakeluversiossa asentuu melko automaattisesti vain yksi ja sama selain ja toimisto-ohjelmistopaketti, Firefox ja OpenOffice? Eikö kaiken "pakkomonopoliautomaattiasennus" -valituksen mukaisesti pitäisi niissä tarkemmin ja helpommin kysyä käyttäjältä, haluaako hän niitä, ja etenkin tarjota päteviä vaihtoehtoja - jos niitä linuxeille on?
Joten, UUUUPS, ei kait vaan Firefoxista ja OpenOfficesta ole tullut linuxiin monopoliohjelmistoja - hitto, tilannehan näyttää juuri tuolta, KAMALAA !!!
Nyt kaikki vapaan koodin ja valintojen taistelijat äkkiä tekemään asialle jotain!!!

P.S. ( : openSUSE:sta julkistetaan muuten ylihuomenna 19.6. uusi 11 -versio, näyttää ihan mukavalta ja laadukkaalta Linux-jakelulta!

Käyttäjä

Suomalaisen Nokian nettisivuilla ja tukitoiminnoissa siellä on muuten tosi ärsyttävää että ne toimivat monet kunnolla vain IE:llä, eivät esim. tällä tänään julkistettavalla Firefox 3:lla - esimerkkinä teknologiavihreyttä ja kierrätystä esilletuoneen Nokiankin huoltoliikehaku, mikä Firefox3lla ilmoittaa että siinä on "palvelukatko", mutta toimii kyllä IE:llä.

Toimiikohan Nokian uusi OVI-musiikkipalvelu jo Firefoxilla, äskettäin ei toiminut vielä kuin IE:llä.

Käyttäjä

"Mutta miksi melskataan siitä että IE on ollut osa käyttöjärjestelmää?"

Minulla ainoat valitukset tulee siitä, että uninstall puuttuu ja kyseinen tuote vuotaa kuin seula. Ikävempi tietokonevalmistajan muokata asiakkaalleen sopivaksi sitä käyttistä bundlaamalla siihen vaikka Operan.

"Joten, UUUUPS, ei kait vaan Firefoxista ja OpenOfficesta ole tullut linuxiin
monopoliohjelmistoja - hitto, tilannehan näyttää juuri tuolta, KAMALAA !!!"

Ei ole olemassa mitään "Linuxin monopoliohjelmistoja". Linux on edelleen kerneli. On sitten käyttiskohtainen asia mitä ohjelmistoja käyttää. Joissakin käyttiksissä on Firefox ja OpenOffice ja tässä ei mitään ihmeellistä ole.

Käyttäjä

<b>hitto, tilannehan näyttää juuri tuolta, KAMALAA !!!</b>

FUD mies on hyvä ja kattoo sanakirjasta kohdan "Määräävä markkina-asema". Niin huomaapi että Linux käyttiksellä ei ole moista, eikä se sellaista tule saamaan koska distroja on niin monta ja kuka tahansa, myös se kilpailevakin saa sen vapaasti ladattua ja saa vapaasti jakaa, siksi ne onkin distroja.

Käyttäjä

<b>Minulla ainoat valitukset tulee siitä, että uninstall puuttuu ja kyseinen tuote vuotaa kuin seula. Ikävempi tietokonevalmistajan muokata asiakkaalleen sopivaksi sitä käyttistä bundlaamalla siihen vaikka Operan.</b>

Niin, tätähän juuri halutaan ettei IE selain ei olisi osa käyttistä vaan se tulisi pelkästään käyttiksen mukana valmiiksi asennettuna ja sen voisi OEM valmistajat poistaa ja asentaa korvikkeen tilalle, nyt se ei onnistu kun se on liimattuna.

Käyttäjä

MIksiköhän uusi Firefox 3 ei muuten saa tässä standardi-testissä tän parempaa tulosta (71/100) ?

http://acid3.acidtests.org/

Käyttäjä

"MIksiköhän uusi Firefox 3 ei muuten saa tässä standardi-testissä tän parempaa tulosta (71/100) ?"

Eikös tuo ole tämän päivän selaimissa ihan hyvä tulos? Vaikka ei täydellinen olekkaan niin tällä hetkellä pitää hiljaista muidenkin selaimien kanssa. Acid2 :sta tietääkseni vasta saatiin kuntoon. Eiköhän se Acid3 ole tähtäimessä sitten FF3.1:ssä.

Käyttäjä

<b>MIksiköhän uusi Firefox 3 ei muuten saa tässä standardi-testissä tän parempaa tulosta (71/100) ?</b>

Kyse on testistä eikä ees moisia tapauksia löydy oikeasti vielä käytössä. Tuo vaan kertoo että miten valmis selain on tulevaisuudessa käyttöön jos ei päivittele. Webkit näytti menneen jo läpi ja Opera heti peräs, firefoxilla ei ole vielä kiirettä mutta kute Matti sanoi, odottaisin itse että 3.1 versiossa tulisi parempaa tukea.

Käyttäjä

"MIksiköhän uusi Firefox 3 ei muuten saa tässä standardi-testissä tän parempaa tulosta (71/100) ? "

ACID kolmosen merkitys ei vielä ole mitenkään kriittinen, toisinkuin esimerkiksi acid2 mikä mittasi eri asioita - mitkä olivat (ja on vieläkin) näkyvämpiä tavallisessa nettiselailussa.

Mutta ohessa lista FF:n bugeista ko testissä.

http://spreadsheets.google.com/pub?key=pNgBCwWdyRTT2JeiZn4B2Yw

Käyttäjä

"<b>Minulla ainoat valitukset tulee siitä, että uninstall puuttuu ja kyseinen tuote vuotaa kuin seula. Ikävempi tietokonevalmistajan muokata asiakkaalleen sopivaksi sitä käyttistä bundlaamalla siihen vaikka Operan.</b> "
Mulla ei vuoda selain lainkaan IE7.
Kertokaa nyt te Firefox ym. fanaatikot MITÄ erinomaista noissa muissa selaimissa kuin Windowsin on?
Kertokaa mullekin, jotta mä tyytyväinen Windowsin käyttäjä olisin valistettu tässäkin asiassa.
Tietoturva ei kelpaa, koska mulla ei koskaan ole ollut mitään tietoturvaongelmia, koska asennan aina uudet päivitykset.
Olen todella tyytyväinen IE:hen ja Outlookiin. No problems.
Outlookissa uutisryhmätkin näkyvät mukavasti.
En ole suinkaan mikään Windows-fani, mutta en ole nähnyt mitään syytä vaihtaa toimivaa käyttöjärjestelmää tai selainta toiseen.
Hyvää juhannusta kaikille!

Käyttäjä

"Kertokaa nyt te Firefox ym. fanaatikot MITÄ erinomaista noissa muissa selaimissa kuin Windowsin on?"

Ei mitään. Se on vain hienoa haukkua MS:n tuotteita :)

"En ole suinkaan mikään Windows-fani, mutta en ole nähnyt mitään syytä vaihtaa toimivaa käyttöjärjestelmää tai selainta toiseen."

Tuo tekee sinusta jo WIN-man only fanaatikon -)

Käyttäjä

"Kertokaa nyt te Firefox ym. fanaatikot MITÄ erinomaista noissa muissa selaimissa kuin Windowsin on?"

Parempi käyttöliittymä, adblock, web developer toolbar, parempi speksien noudatus, tajuttomasti nopeampi asiakaspuolen koodin suoritus, tajuttomasti nopeampi kalastelun esto toiminto ja Firefox on käyttiksen oletusselain. Nämä olisi ne oleellisimmat erinomaiset jutut mitä Firefoxissa on mulla ja mitä IE:ssä ei ole.

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Juttukommentit

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös