Vastaukset 60 vastausta

Käyttäjä

Matti:

Sinua vedätetään täällä 100-0 ja kuin litran mittaa etc. Muista, että trollia on turha ruokkia. Trollille hikeentyminen ei ole kovin järkevää, eikä se johda mihinkään. Trollin ruokkimisen kun lopettaa, loppuvat nuo L<3V:n viestit joskus.

Tai jos eivät lopu, poistuu ainakin suurin osa tämän foorumin roskista, kun flamet jäävät vähemmälle.

Käyttäjä

Ajattelin että vittuilen tarpeeksi niin menee sitten useammalta hermo. Jos tänne foorumille vaikka sitten vaikka saisi jonkun omalla nimellä rekisteröitymisen ja saisi häiriköt pois.

Käyttäjä

Matti: "Ajattelin että vittuilen tarpeeksi niin menee sitten useammalta hermo. Jos tänne foorumille vaikka sitten vaikka saisi jonkun omalla nimellä rekisteröitymisen ja saisi häiriköt pois."

Muiden kirjoittajien nimitteleminen kirosanoilla terästettynä ja tyhmiksi haukkuminen sen perusteella mitä tuotetta käyttää ei todellakaan tuo tänne foorumille asiallista keskustelua. Kummallista logiikkaa että ****** päin naamaa toiselle osapuolelle saisi ketään luomaan sinusta yhtään sen parempaa kuvausta kuin vastapuolesta ketä solvaat. Sen sijaan moni asiallinen kirjoittaja on varmana jättänyt kirjoittamasta tänne luettuaan sinunkin viestisi joiden perusteella tehnyt päätöksen että täällä ei rakentavaa keskustelua saada aikaiseksi.

Jos niin kovasti haluat että TK:n foorumilla käytäisiin rakentavaa keskustelua niin henkilökohtaisesti suosittelen että voisit sen operaation aloittaa itsestäsi. Tällöin tavoite päästä rakentavaan keskusteluun tällä foorumilla kasvaa huomattavasti.

Minusta näyttää että sinun käyttäytymisesi tällä foorumilla on aivan samanlaista kuin käyttäytymisesi mm. Suomi24:n tietotekniikkaa ja uskontoa käsittelevissä ketjuissa. Ihmettelen hyvinkin paljon että vaadit tänne omalla nimellä kirjoittamista mutta muilla foorumeilla et uskalla omaa nimeäsi käyttää.

Seuraavat sinun kommentit kertoo hyvin paljon sinusta, miten paljon rakentavaan keskusteluun oikeastaan pyrit....

"Minä haastan KAIKKI nykyisesti yleisesti hyväksyttyjä malleja ja teorioita vastassa olevat väittelyyn. Aihe vapaa, minä voitan kuitenkin.

Tai sitten vastaväittelijältä todellakin täytyy löytyä jotain sellaista tietoa minkä minäkin HALUAN tietää jos meinaa voittaa."

Ystävällisin terveisin raips.

Käyttäjä

Matti, ei taida Suomessakaan olla kovin montaa konetta myynnissä linuxilla. Vähässä ovat vaihtoehdot jos ei miniläppäriä halua. Lähinnä sitä taidetaan vanhoihin koneisiin asennella windowsin tilalle/rinnalle tai jos ei ole käyttistä ollenkaan.

"Tulen oikein hyvin toisten ihmisten kanssa toimeen."

Eipä se vaan näytä siltä. Kannattaisi kuunnella Risto sedän ja Rai ps:n ohjeita. Ehkä et kuitenkaan ole vielä ihan valmis lähtemään ulos tapaamaan oikeita ihmisiä. Oma äiti on sellainen turvallinen henkilö, jonka kanssa voi aluksi opetella asioita elämästä ja ihmisistä.

Käyttäjä

Rupeaa olemaan jo niin tiheässä noita ylireagointeja, että olisi millä tahansa foorumilla monoa tullut aikaa sitten. Mutta täällähän saa todistetusti käyttäytyä miten huvittaa. Eihän se minua sinänsä henkilökohtaisesti vaivaa, kun on kohtalaisen helppoa skipata tiettyjen tyyppien viestit suoraan nimimerkin perusteella, mutta mitenkäs sen raukan viattoman laita, joka erehtyy mielenkiinnosta vilkaisemaan millaista ammattimaista ja järkevää henkeä tämä palsta huokuu?

Kuinka monta hyvää ja rakentavaa keskustelua tässä ollaan ihan vain parinkin vuoden aikana menetetty kiitos vapaasti mellastavien trollien ja lyhytpinnaisten kaikkitietäväisten? Entä kuinka monta hyvää keskustelua on käyty? Muistan yhden.

Pointtina tässä on siis se, että tällaisessa tilanteessa sivustolle eksyy vain naurujen toivossa. Jos haluaa lukea alan uutisia JA käydä fiksua keskustelua aiheista, niin se tapahtuukin sitten ihan muualla. Kumpaakohan on toimitus mahtanut haluta tänne alun perin?

Käyttäjä

"Se on aivan yleisessä tiedossa, ja löytyy esim. Googlettamalla"

Computer says no

Käyttäjä

"Pointtina tässä on siis se, että tällaisessa tilanteessa sivustolle eksyy vain naurujen toivossa. Jos haluaa lukea alan uutisia JA käydä fiksua keskustelua aiheista, niin se tapahtuukin sitten ihan muualla. Kumpaakohan on toimitus mahtanut haluta tänne alun perin?"

Ei nää jaksa enää edes naurattaa. Hyvä kysymys. Varokaa vaan. Foorumin sheriffi tulee kunhan on saanut ruokaa :) Lähti tosin jo 18. päivä ruokailemaan :))

"18.11.2008 klo 19:09 Re: Ehdotus foorumille Tero Lehto Aiheessa ei siis pysytty, vaikka vasta sitä eilen toivottiin. Poistin ensimmäiset noin 10 viestiä aiheen vierestä. Lisää lähtee, kunhan olen saanut ruokaa välissä."

Käyttäjä

"Ihmettelen hyvinkin paljon että vaadit tänne omalla nimellä kirjoittamista mutta muilla foorumeilla et uskalla omaa nimeäsi käyttää."

Sekoitat sitten toiseen henkilöön. Käytän ainoastaan omaa nimeäni.

Käyttäjä

Matti: "Sekoitat sitten toiseen henkilöön. Käytän ainoastaan omaa nimeäni."

Ai sinä et käytä M-Kar nimimerkkiä? Olet vastannut minulle sillä nimimerkillä peräti Tietokone-lehden toimittajien blogeissa, viittaamalla aikaisimpiin keskusteluihin ym.

Myös M-kar henkilö kirjoittaa aivan samalla tavalla kuin sinä, samoihin aikoihin ja peräti aivan samoilla mielipiteillä ja linkittää joskus jopa samoihin uutiskeskusteluihin muilla foorumeilla, missä sinä juuri käyt keskustelua.

Mielestäni on hyvin erikoista että "Matti Karnaattu" ja "M-Kar" henkilöt kirjoittavat siis samoja mielipiteitä, samoihin aikoihin, samoista aiheista. Johtopäätös olisi hyvin paljon vaikeampi tehdä jos mielipiteet, kirjoitustyyli ja kommenttien laatu olisi eri ja nimimerkkikin olisi peräti erilainen. Mutta "Matti Karnaattu" ja "M-kar" on vähän liian lähellä toisiaan koska etunimesi on Matti ja sukunimesi alkaa.... Kar joten M+Kar saadaankin hyvin M-Kar.

Tätähän yhteneväisyyttä voisi todeta vaikka kuinka paljon "M-Kar" ja sinun välillä.
Kummallista asiasta tekee se että TK:n foorumilla ja toimittajien blogeissa vaadit siitä että aina pitää kirjoittaa omalla nimellä koska silloin tulee asiatekstiä. Kuitenkin useampi henkilö on huomannut että sinulta asiallista tekstiä ei tule. Ja juuri kummallisesti juuri samanlaista asiatonta tekstiä tulee M-kar henkilöltä, joka on sanojesi mukaan siis täysin eri henkilö etkä sinä.

Jos et ole M-kar nimimerkillä kirjoittava henkilö Suomi24.fi, Tietokone-lehden blogissa, Tiede.fi, Ubuntu-fi.org. Etkä täten ole vastannut _minulle_ M-kar nimimerkillä niin hyvin paljon pahoittelut sekoittamisesta toiseen henkilöön.

Olen täysin erehtynyt tuolloin koska nimesi ja mainitsemani nimimerkki ovat liian lähellä toisiaan sekä tämäkään ei pidä yllättäen mitenkään paikkaansa... http://kuvake.net/user/M-Kar sähköpostiosoite on ainakin hyvin pelottavan... tuttu...

Käyttäjä

Unohtui mainita, meni muutama minuutti googlen kanssa. Liian paljon yhteneväisyyksiä ollut siis vain sattumalta erilaisilla sivustoilla täsmälleen samoilla omapaeräisillä mielipiteillä sekä määritteillä.

Suosittelen Matti että luet vielä kerran tarkkaan tämän Ossin blogin tekstin: http://blogit.tietokone.fi/ossi/2...netissa-joku-saattaa-kuulla-huutosi/

Käyttäjä

Niin jos vielä Matti haluat sanoa että olen erehtynyt ja sekoittanut johonkuhun toiseen... tässä vielä lisää. Ehdotan että otat kyseiseen nimimerkkiin yhteyttä Suomi24:lla ja pyydät että ei kirjoittaisi niitä viestejään siellä foorumilla.

http://galleria.suomi24.fi/profile.do?alias=M-Kar

Käyttäjä

"Ai sinä et käytä M-Kar nimimerkkiä?"

Kyllä käytän. Ja se on myös rekisteröitynä suomi24:ssä jota klikkaamalla näkyy oikea nimeni koska rekisteröidyin omalla nimellä. En ole kirjoittanut suomi24:ssä missään Uskonnot -alueella. Jos suomi24:ssä on joku "mkar" jolla ei ole rekisteröityä tunnusta minun omalla nimelläni, se en ole minä.

En myöskään ole kirjoittanut Ubuntu-fi.org:ssa varmaankaan kuin yhden viestin johonkin blogiin enkä seuraa näitä foorumeita. Tiede.fi:ssä en ole keskustellut piiiiiiitkään aikaan. Olen kyllä joskus.

"Olen täysin erehtynyt tuolloin koska nimesi ja mainitsemani nimimerkki ovat liian lähellä toisiaan sekä tämäkään ei pidä yllättäen mitenkään paikkaansa... http://kuvake.net/user/M-Kar sähköpostiosoite on ainakin hyvin pelottavan... tuttu..."

Minähän se. Tuota varten nuo nettigalleriat onkin että voi chekata nettinimen takana olevan henkilön. En siis tosiaankaan liiku anonyyminä. Olen kyllä havainnut kerran jonkun kirjoittavan minun nimimerkillä, että en pidä mahdottomana että olisi nimimerkillä kirjoitettu jossain muualla viestejä jotka ei ole minun kirjoittamia. En tosiaankaan liiku Tiede.fi:ssä tai Ubuntu.fi:ssä.

Käyttäjä

Matti: "En ole kirjoittanut suomi24:ssä missään Uskonnot -alueella."

Olet taas 100% varma asiasta? Vaikka nimimerkillä ei oltu kirjauduttu, se on poikkeuksellisen tuttua sävyä... Saattaa olla täysin vahingossa tullut tuolle puolelle kirjoitettu, mutta moni tietää täälläkin sinun perehtymisesi kreationismin ja evoluution osapuoliin ja Tiede.fi sivustolla juuri kyseistä asioista olet väitellyt ahkerasti, joten uskonnollisuudesta olet puhunut aika paljonkin, jopa ihan tietotekniikkaa käsittelevillä foorumeilla kuten täällä, missä uskonto ei ole mitenkään asioihin liittyvä. Joten on suhteellisen hyvin mahdollista että olet seurannut ja kirjoittanut yhden viestin kyseiseen ketjuun.

http://keskustelu.suomi24.fi/show...0000000256&posting=22000000029891989

"En tosiaankaan liiku Tiede.fi:ssä tai Ubuntu.fi:ssä."

No, historian jäljet sanovat että olet liikkunut ja useammassa kuin vain yhdessä aiheessa. Toisessa vähintään niin nimimerkillä M-kar ja myös nimelläsi. Eihän siinä mitään jos et enää "liiku", ainoastaan vain tieto että et ole kirjoittanut vähään aikaan mitä nyt googlella nopeasti katsoi ja sivujen hauilla. Maineesi myös Ubuntu-fi.org sivulla on... poikkeuksellisen samankaltainen kuin muutamat viestit mitä täällä olet saanut.

"En siis tosiaankaan liiku anonyyminä."

Et vai? Kyllä sinä Anonyymina "liikut" aina kun käytät M-kar nimimerkkiä etkä omaa nimeäsi. Vieläpä sanot että nimimerkki on joillain muillakin käytössä jolla pyrit vetäytymään eroon niistä mitä kyseisellä nimimerkillä on kirjoitettu. Ja jos et halua anonyymina "liikkua", miksi käytät edes M-kar nimimerkkiä etkä suoraan vain "Matti Karnaattu"? Mitä järkeä sillä nimimerkillä on edes alunperin? Jos vain tietyt henkilöt osaavat yhdistää kyseisen nimimerkin sinuksi, niin kyllä se on vain eri asia kuin käyttää suoraan pelkkää omaa nimeäsi. Mutta ehkä se onkin sinun tapauksessasi niin, että et kehtaa Suomi24.fi:ssa kirjoittaa omalla nimelläsi. Mutta onhan täysi anonyymius ja nimierkin käyttö eri asia, voihan sitä nimimerkkiä käyttää tunnistautumiseen kuten minä käytän sitä, tietyt henkilöt tunnistavat minut siitä mutta kaikille muille olen täysin anonyymi henkilö. Joten vakituisella nimimerkillä olen anonyymi henkilö sivusta seuraajille.

Jos minä sanon: "Ihmettelen hyvinkin paljon että vaadit tänne omalla nimellä kirjoittamista mutta muilla foorumeilla et uskalla omaa nimeäsi käyttää."

Ja sinä vastaat siihen: "Sekoitat sitten toiseen henkilöön. Käytän ainoastaan omaa nimeäni."

Niin on tekopyhää vaatia että täällä pitäisi vain nimieä käyttää eikä nimimerkkiä kun itse käytät M-kar nimimerkkiä myös TK:n blogeissa, mutta sitten kun asian tuo esille niin kiellät myös käyttäväsi nimimerkkiä vaan ainoastaan omaa nimeäsi ja kun lyödään vähän historiaa eteen niin sitten vasta nöyrästi myönnät että nimimerkkiä käytät etkä omaa nimeäsi.

Ei siinä mitään pahaa ole käyttää nimimerkkiä, mutta on vain juuri tekopyhää että sitä vaatii jollekkin foorumille omalla nimellä kirjautumista sillä perusteella että laatu nousisi ja samaan aikaan itse käyttelet nimimerkkiä.

Mutta vähintäänkin nyt muutamalle täälläkin olevalle olet onnistunut todistamaan että sinulla on ystäviä ja olet 28 vuotias... etkä vain mikään teini. Mutta kommenttiesi laatu ei täällä paljoa hyvää puhu puolestasi, siitä huolimatta vaikka olet suhteellisen vanhakin jo, ainakin minua vanhempi. Etkä sitä mielikuvaa ole muille antanut käyttämällä nimimerkkiäsi, vaan ihan omaa nimeäsi.

Kuten itse sanoit Tero Lehdon blogissa "Nettikeskustelun taidot hukassa" seuraavalla tavalla: "Omalla nimellä keskustelu kyllä vähentää taatusti tuollaista häiriköintiä."

"Itse kuitenkin uskon, että anonyymikeskustelijat tuottaa ongelmia koska _kukaan_ ei ala jauhamaan hölynpölyä omalla nimellään ja tee itsestään naurunalaista."

Kun ei se M-Kar nimimerkin käyttäminen ole vähentänyt yhtään sen enempää sitä häiriköintiä (kirosanat ja tyhmiksi nimitteleminen ym) kuin sinun nimesi käyttäminen niin suosittelen että harkitset mielipidettäsi nimimerkkien käytön suhteen koska juuri itsekkin käytät niitä, eikä niiden käyttö ole paljoakaan erilainen kuin nimelläsi kirjoitetut viestit.

Henkilökohtaisesti suosittelen että jatkossa parannat tapasi keskusteluissa niin annat paremman kuvan itsestäsi muille, sekä tietenkin niistä asioista joista puhut muille. Koska mielestäni on myös hyvin nöyryyttävää että Linux-käyttäjiä ruvetaan kuvailemaan samankaltaisiksi henkilöiksi kuin sinä olet, koska tiedän useita Linux-käyttäjiä jotka ovat hyvinkin kohteliaita, korrekteja, asiantuntevia ja ennen kaikkea osaavat perustella asiat mistä puhuvat perusteellisesti, ilman että rupeavat kirosanoja käyttämään ja kutsumaan apinoiksi toisia, olkoot vaikka kuinka trolli vastapuolena. Jos olet järkevä niin ymmärrät jättää trollit täysin omaan rauhaan, niille ei pidä vastata, se on ainoa tapa päästä trollista eroon. Sen vuoksi sitä sanotaankin http://hoboken411.com/wp-content/...e-do-not-feed-the-hoboken-trolls.jpg

Ystävällisin terveisin raips

Käyttäjä

Ja nyt toivottavasti päästään takaisin aiheeseen "5 syytä Microsoftin menestyksen takana".

Käyttäjä

"Joten on suhteellisen hyvin mahdollista että olet seurannut ja kirjoittanut yhden viestin kyseiseen ketjuun."

Ei ole minun kirjoittamani. Edelleenkin minä kirjoitan rekisteröidyllä nimimerkillä.

"Maineesi myös Ubuntu-fi.org sivulla on... poikkeuksellisen samankaltainen kuin muutamat viestit mitä täällä olet saanut."

Jos siellä joku nimimerkilläni riehuu, se en ole minä. Muistin kyllä väärin, olin kirjoittanut peräti kaksi viestiä Ubuntu.fi:n, molemmat blogeihin. Ubuntu.fi forumilla en ole ikinä käynytkään.

"Et vai? Kyllä sinä Anonyymina "liikut" aina kun käytät M-kar nimimerkkiä etkä omaa nimeäsi."

Se on nettinimi ja käytän sitä IRC:ssä kuten myös IRC galleriassa ja kuvakkeessa josta tarvittaessa löytyy julkinen sähköpostini.

"Ja jos et halua anonyymina "liikkua", miksi käytät edes M-kar nimimerkkiä etkä suoraan vain "Matti Karnaattu"?"

Koska tunnuksen pituus on rajattu monessa paikassa. Esimerkiksi IRC:ssä se on 12 merkkiä. On myös kätevää kirjautumisen nopeuttamiseksi. Siksi useimmilla ihmisillä on nimimerkki tietoverkkoja varten ja tuo minun oma on hyvin julkinen. En peittele sitä missään enkä liiku täysin anonyymisti. Itsekin kaivoit helposti sen galleriasta.

"Kun ei se M-Kar nimimerkin käyttäminen ole vähentänyt yhtään sen enempää sitä häiriköintiä (kirosanat ja tyhmiksi nimitteleminen ym) kuin sinun nimesi käyttäminen niin suosittelen että harkitset mielipidettäsi nimimerkkien käytön suhteen koska juuri itsekkin käytät niitä, eikä niiden käyttö ole paljoakaan erilainen kuin nimelläsi kirjoitetut viestit."

En vastaa provoihin lempeästi.

Käyttäjä

Linux LOVES Vista

Kiitos ei MS Officea.

Linux distroista löytyy muutekin muutama sata erilaista tekstieditoria ja + pari Office pakettia. Varmasti ovat parempia kuin MS Office.

OSX on Unix/BSD pohjainen
http://fi.wikipedia.org/wiki/Darwin_BSD

Ja GNU/Linux
http://gnu.paradoxical.co.uk/home.fi.html

Käyttäjä

Eikö tän koko sivujen nimi pitäisi vaihtaa jo TIETOKONE:STA TIETOKONE VAI VAI MIKÄ SE KÄYTTIS OLI ? sivuksi..tai no keskutelu alue ainakin.

Käyttäjä

1. Onnistuivat varastamaan Gary Kendalin Digital Researchilta CP/M:n.
2. Onnistuivat myymään varastamansa CP/M:n PC-DOS:ina sinisilmäiselle hölmölle, IBM:lle joka oli juuri teettänyt IBM PC:n Toshiballa ja tarvitsi siihen käyttiksen.
3. Onnistuivat huiputtamaan em. IBM:n OS/2 seikkailuun ja sen rahoittamiseen.
4. Kehittivät salaa rinnalla OS/2 rahoilla Windowsin, jonka ideat varastivat Xeroxilta (kuten myös Apple).
5. Ostelivat osaajilta Wordin ja Excelin pilahintaan ja panivat ne jakeluun ominaan.

Käyttäjä

Yksi selkeä menestyksen syy oli, ainakin paikallisesti täällä Suomessa, että ostaessasi pc-micron, koneeseen oli valmiiksi asennettu dos ja sen kiintolevy oli pullollaan kopioituja kaupallisia ohjelmistoja. Muissa käyttöympäristöissä ja niiden jakelukanavissa ei moista vastaavaa käytäntöä tunnettu. Väittäisin jopa, että vieläkin helppo "monistettavuus" ratkaisee joidenkin kaupallisten ohjelmistojen menestyksen laajuuden, vaikka aihe onkin tavallaan "kuuma peruna", koska ohjelmiston menestyksen virallisina syinä halutaan nähdä mieluummin tekninen erinomaisuus ym. seikat.

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Juttukommentit

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös