Käyttäjä

Integrointi ja tiedon automaattinen siirtyminen...

Vastaukset 2 vastausta

Käyttäjä

Minä en ainakaan ole kovin innostunut järjestelmissä joissa joko kaikki omat tiedot on jonkun tahon yhdessä tai muutamassa järjestelmässä tai sitten sellaisesta että selän takana tietoja liikkuu järjestelmien välillä (mitä tietoja.. ?) ym. 10 v sitten olin eri mieltä mutta onhan se nyt nähty kuinka hyvin isot rekisterit pysyy eri tahoilla tallessa. Sitten kun käyt ulkomailla niin haluatko että tietosi kopioituu heidänkin rekistereihin joihin ei ehkä ole yhtä luottaminen kuin täkäläisiin (jos niihinkään nyt on)?

Toki kun joitain tietoja lienee pakko olla jossain järjestelmissä, paras kompromissi olisi varmaan sellainen että ne siellä virastossa olevat tiedon on enimmäkseen kryptattu kunnes asiakas on jossain tekemisissä viraston kanssa ja itse avaa pääsyn jonkin sortin avaimella niihin tietoihin. Ja itse tietojen siirtyminen voi toteutua siirtämällä ne kryptatut tiedot joista ei ole mitään hyötyä ellei asiakas niitä tule avaamaan.

Yhteistyö olisi sitten lähinnä erimaiden (ei siis vain suomen eri tahojen) välille yhteiset formaatit ja tiedon/avaimien liikkuvuuden automaation saa kukin maa päättää itse, jossain liikkuu netin kautta ja toisessa vaikka henkilön ihon alla sirulla.

Käyttäjä

Jaaa tämä oli vastaus tuonne

"Tietoyhteiskunta "äärimmäisen jälkeenjäänyt" " keskusteluun. Eipä tainnut mennä sinne joten kopsataan sinnekin, tämän voi modi dellata.
http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=38804

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Juttukommentit

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös