Käyttäjä

Verkkolaskuihin tulee lisää kilpailua

Pankit, suuryritykset ja valtiokin yrittävät patistaa kansalaisia vastaanottamaan laskunsa sähköisesti, koska tämän arvioidaan tuovan yrityksille ja julkishallinnolle miljoonasäästöt. Itella eli entinen Suomen Posti lisää kilpailua alkamalla ottaa vastaan pankkien e-laskuja sähköiseen verkkopalveluunsa Netpostiin.

Lue juttu

Vastaukset 5 vastausta

Käyttäjä

Netposti on erinomainen ratkaisu, erityisesti S-pankkiin yhdistettynä. Artikkelista huomaa selvästi, että Itella selvittää asiaa asiakaslähtöisesti kun taas Nordea/pankit miettivät, miten voisivat nyhtää rahaa ihmisiltä tai yrityksiltä.

Itella +++
Nordea ---

Käyttäjä

Olen ollut pikku hiljaa siirtymässä verkkolaskuihin. En tiedä miten oma pankkini (OP) säilöö verkkolaskuja. En kylläkään tarvitse kuuden vuoden säilytystä, 18 kk riittää hyvin, en säilytä paperilaskujakaan pidempään ellei kyseessä ole isompi ostos (esim. keittiöremontti, tietokone jne).

Ajatus siitä, että raha-asiat ovat yhdessä paikassa ja verkkolaskut toisessa, on kyllä vieras. Ei ehkä niinkään laskun maksamisen helppouden takia vaan käyttömukavuuden.

Netposti on ylipäätään jäänyt vieraaksi.

Käyttäjä

Itsellekin tulee kaikki mahdolliset laskut Netpostiin, kätevä palvelu. Pankkini tarjoamaa vastaavaa palvelua käytän ainoastaan saman oknsernin vakuutusyhtiön laskuille.

Käyttäjä

Parisen vuotta tullut Netpostia käytettyä ja hyväksi olen havainnut. Ja onhan se käytännöllistä, että laskut säilyvät arkistossa pitkään.

Käyttäjä

laskujen tulo johonkin sähköpostiin on oikeinhyvä juttu. ei tarvitse maksaa mitään laskuja, kun ne unohtuvat sinne. hyvä juttu. jää enemmän rahaa itselleen.
lisäksi tuo hirvitys ei toimi mitenkään luotettavasti sampopankin kanssa ellei osta vitunkallista virusimuria. siltikin laskujen maksaminen on täysin arpapeliä.
tsemppiä vaan niille jotka sampon kanssa kikkailee.
minulle on yrittäneet jotkut tahot laittaa netlaskuja, mutta on sieltä paperiversiotkin viimein tulleet kun ei rahoja ole alkanut saamaan.

en todellakaan aio alkaa käyttää neljäätoista eri laskunnoutopaikkaa, kun pelkän sähköpostin lukeminenkin on rasittavaa puuhaa. sähköposti ym. ovat niin epäluotettavia roskanlevittäjiä etten aio maksaa ainoatakaan laskua sellaisten kautta.
ei mene kauaa kun naapurin iigor keksii lähetellä jokaiseen netpostiin tekaistuja laskuja, jotka näyttävät tarkalleen oikeilta tilinumeroa lukuunottamatta.

sitäpaitsi joidenkin elanto on kiinni noista paperilaskuista, joten en aio heiltä sitä riistää. maksan mieluummin sen euron siitä oikeasta laskusta. leikkilaskuja en maksa. koko internet on pelkkää pelleilyä.

vittu että minä vihaan tietotekniikkaa.

linux on keskeneräinen.

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Juttukommentit

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös