Käyttäjä

Aapiskukolle digitaalinen orsi

Suomalaiset ovat oppineen kouluissa yhtä ja toista liitutaululta, ennen vanhaan tarpeen vaatiessa karttakepillä autettuina. Ajat muuttuvat, oppilaat ovat tottuneet ympäristössä sähköisiin medioihin. Niinpä kouluihinkin on yhä enemmän tuotu ajanmukaisempia välineitä kuten tietokoneita. Brittiläinen Promethean varustaisi mielellään suomalaisluokat Activclassroom-paketillaan.

Lue juttu

Vastaukset 5 vastausta

Käyttäjä

"Oppilaat voivat esimerkiksi Activevote-laitteella valita nappia painamalla eri vastausvaihtoehdoista mieleisensä"

Niin, sehän vasta nostaakin älyä kun on monivalinta kyseessä eikä tarvitse itse miettiä vaan voi valita mikä kuulostaa sopivalta.

Käyttäjä

Tässä tapauksessa monivalinnat ovat hyvä tapa aktivoida oppilasta ja todeta esimerkiksi että onko oppi mennyt perille. Kyseisen yriyksen laitteilla käsittääkseni on myös mahdollisuus vastata tekstaten, samalla tavalla kuin kännyköilläkin. Mahtavaa, että koulut ovat vihdoin ja viimein siirtymässä tietoyhteiskuntaan!

Käyttäjä

Mahtavaa, että koulut ovat vihdoin ja viimein siirtymässä tietoyhteiskuntaan!

-Tässä sitä tulikin jo täydellinen lause! =)

Käyttäjä

Tässäkin tapauksessa opettajien koulutus ja järjestelmän ylläpito maksaa moninkertaisesti hankintahinnan verran.
Jotka katetaan (näin mediamaksujen aikakautena) koulumaksulla?

Käyttäjä

Luulisi opettajan koulutuslaitoksen jo olevan tässä muutoksessa mukana - vai onko jollain tästä tietoa? Eiköhän laitteiden investointi ja opettajien koulutus ole kuitenkin lapsiamme palveleva satsaus. Itse ainakin olen kiitollinen äitinä lapseni opettajan loistavasta tavasta käyttää älytaulua oppimisen tukena. Voiko oppimisen iloa ja opettajan motivaation nousua omaan työhönsä mitata rahassa?

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Juttukommentit

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös