Käyttäjä

Software Update Monitor (Sumo) 2.6.3

Internetin arkipäiväistymisen myötä ohjelmien ja käyttöjärjestelmien tietoturva-aukot ovat nousseet merkittäväksi uhkaksi. Tietoturvareikiä käytetään hyväksi jatkuvasti, ja haavoittuneen ohjelman kautta koneeseen voi päästä jopa mato tai troijalainen.

Vastaukset 16 vastausta

Käyttäjä

Avast! Ei antanut ladata.

Käyttäjä

ThreatFirekin kehoitti lopettamaan asennuksen, troijalaista kehiin.

Käyttäjä

Avast ilmoittaa että tuossa on Win32:Adware-gen(Adw)

Käyttäjä

Secunia Personal Software Inspector (PSI)

http://secunia.com/vulnerability_scanning/personal/

Ei oo heppoja eikä muutakaan epätoivottua.

T: Vesku

Käyttäjä

Jotain adwarea tuossa pommissa on.

Käyttäjä

Hei!

Ohjelma on ennen lisäystä tarkastettu AVG Anti-Viruksen tuoreimmalla versiolla. Myöskään Symantec Endpoint Protection -torjuntaohjelman tuorein versio ei anna tiedostosta hälyytystä.

Käyttäjä

Asentaa Relevant Knowledge nimisen spywaren?

Käyttäjä

Olen Veskun kanssa samaa mieltä. PSI toimii. Miksi korjata jotakin mikä ei ole rikki?

Käyttäjä

Voi pojat!

Miten noinkin yksinkertainen juttu pitää niin vaikeasti tehdä?

ööö ... ai niin ... Nythän olikin Windows-ohjelmien päivitys hallinnasta juttuu.

Käyttäjä

Myöskin tuorein Norton Internet Security poisti tiedoston suurempia kyselemättä heti lataamisen jälkeen.

Käyttäjä

Jos lukee asennuksen yhteydessä käyttöehdot, niin asentamalla ko. softan koneelleen suostuu samalla siihen että softa lähettää tietoja nettikäytöstä ym. mainontaan hyödyllistä profilointitietoa kolmannelle markkinointiosapuolelle.

Olisi hienoa, jos näiden softauutisten tekijät hieman vaivautuisivat tutkimaan suosittelemiaan ohjelmia ja kertomaan, että siellä taustalla on pienen pieni koira haudattuna. Ei liene liikaa vaadittu journalistilta?

Itse en moista softaa asentaisi ikipäivänä koneelleni, ja toisaalta positiivista että nykyajan tietoturvaohjelmistot varoittavat ja/tai estävät moisten ohjelmien asentamisen koneelle. Ilmeisesti tämän uutisen kirjoittaja ei ole itse edes vaivautunut asentamaan softaa omalle tietokoneelleen, tai sitten vaan klikkaillut yes-yes-tyyliin ikkunat läpi.

Secunia.comista löytyy Secunian vastaava työkalu, ja ainakin käyttöehtojen mukaan tiedot menee salatusti vain Secunian käyttöön ja vain softien osalta. Mene ja tiedä, ehkä niin onkin. Varmasti parempi vaihtoehto joka tapauksessa kuin tämä sumosofta...

Käyttäjä

Kannattanee valita asennettavaksi kyseisen ohjelman Sumo-Lite versio joka ei sisällä kyseistä haittaohjelmaa.
ftp://ftp2.kcsoftwares.com/kcsoftwa/files/sumo_lite.exe

Aiheesta lisää valmistajan forumilla.
http://kcsoftwares.com/forum/viewtopic.php?id=244

Käyttäjä

Kannattaisi varmaan toimittajienkin lukea ne käyttöehdot.

Tuolla vielä Virustotalin raportti kyseisestä softasta:

http://www.virustotal.com/file-sc...3dd2a0ddddb5c44dfaec76439-1284213996

Toivon että tietokone.fi tekee tässä oikean johtopäätöksen ja linkittää vähintään tohon lite pakettiin (Yllä Mikko Koposen mainitsema).

Toisaalta mä en niin välttämättä luottaisi lainkaan softavalmistajaan jonka ansaintamalli on tunkea tota roskaa käyttäjien koneille.

Käyttäjä

Olen muistaakseni kerran kokeillut, mutta ei miellyttänyt oikein, muista oliko syy huono suomennos vaiko se että näytti väärin tietoja vaiko että temppuili jolloin tavalla... Tai sitten syynä oli "Ei tärkeä päivitys", minulle kaikki päivitykset ovat tärkeitä. =)

Olen käyttänyt FileHipon "Update Checker"-sovellusta joka tunnistaa tunnetuimpia ohjelmia, se ei tunnu ohjelmalta vaan lähinnä lisäosalta. Klikkaa vain sovelluksen kuvaketta ja sovellus tunnistaa käyttöjärjestelmän ja tarkistaa nopeasti tietokoneelle asennetut ohjelmat ja avaa FileHipon "Update Checker Results" Internet-sivun jossa näkyy mahdolliset uudet versiot ja Beta-versiot.

Käyttäjä

"Software Update Monitor (Sumo) on loistava työkalu ohjelmien versioiden tarkkailuun. Sumo tarkistaa asennetut ohjelmat ja varmistaa onko niihin uusia päivityksiä. Sumo kertoo myös, korjaako saatavilla oleva päivitys tietoturva-aukkoja, ja onko asentaminen tärkeää."

Edellä olevien kommenttien perusteella ohjelma ei ehkä sittenkään ole "loistava". Koska Windowsilla ei itselläänkään ole mitään M§:n omaa ohjelmaa tähän hätään, on turha odottaa "Seppä syntyessään" kommentoivan tätä uutista.

Käyttäjä

Joo, ohjelma on edelleen erittäin kökkö ei toimi kunnolla, eikä näytä kaikkia uusimpia versioita, saisi näyttää myös julkiset varhaiset versiotkin.

Eli tyydynpä siis valitettavasti jatkamaan osittain käsipelillä päivitysten metsästystä, vaikka se hauskaa onkin... aina ei huvittaisi jos on kiire. ;)

P.S. En todellakaan käytä automaattisia päivityksiä missään, minä haluan tietää ensin mitä saan ja hyväksyä lataamisen itse. :]

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Juttukommentit

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös