Käyttäjä

Bumptop 2.0

Windowsin ulkoasu on muuttunut eri versioiden myötä, mutta peruslogiikka on pysynyt samana. Bumptop lupaa tehostaa tietokoneen käyttöä muuttamalla työpöydän kolmiulotteiseksi.

Vastaukset 12 vastausta

Käyttäjä

Tuo tilakontekstiajattelu ei vaan kanna kovin pitkälle.

Käyttäjä

Tuossa hiukan työpöytä efecteistä mallia.

Ubuntu 9.04 3D Desktop
http://www.youtube.com/watch?v=o6oX9mn2F20&feature=related

Käyttäjä

"Tuossa hiukan työpöytä efecteistä mallia."

Huh, kylläpäs pätkii ja vilkkuu kaikki noiden efektien aikana.

Käyttäjä

Minusta on huonoa ettei artikkelissa mainita millään tavalla muita käyttöjärjestelmiä kuin Windows. Itse olen hypännyt monen artiikkelin yli, koska ohjelman on sanottu toimivan vain Windowssilla. Bumptop toimii muillakin järjestelmillä ja voin vahvistaa tämän sillä, että olen itse käyttänyt sitä pitemmän aikaa.

Osoitteesta http://bumptop.com/mac/ löytyy enemmän tästä aiheesta.

Olen myös itse tehnyt tästä jotain arvosteluja, joita löytyy esimerkiksi osoitteesta
http://www.daedana.co.uk/bumptop-customisation, joten toivoisin ettei tuollaiset virheet toistu sivuillanne.Olen itse pitänyt tietokoneen sivuja paikkana, josta voi löytää luetettavaa ja oikeaa tietoa hyvällä tekstillä.

Käyttäjä

toi ubuntu näytti kyllä paskalta plink plink tehosteillaa. Vistakin on kauniimpi kuin venyvä ruskee.

Käyttäjä

mitä hyötyä noista tehosteista on?

Käyttäjä

No tuota... Ne parantavat monelta osin käytettävyyttä. Tästä saadaan tietenkin kätevästi mielipidekysymys...

Kyllä itseni mielestä tuntuu esim. Windowsin kökköpöytä huomattavasti epäkäytettävämmältä vaikka wobbly windowsin tai tarttuvan ikkunan reunan jälkeen, vaikka eihän asialla pitäisi olla mitään merkitystä.

Mitä tulee vaikka kuutiona pyörivään 3D-työpäytään, jossa näkyvät kaikki virtuaalityöpöydät esimerkiksi läpinäkyvänä, niin helpottaa todella paljon eri työpöytien välillä seikkailua, kun näkee pöydän läpi, mitä vaikka vastapuolisella työpöydällä on.

On toki olemassa myös melko turhia brassailutehosteita, mutta kai niistäkin voi joku jotain hyötyä.

Käyttäjä

"toi ubuntu näytti kyllä paskalta plink plink tehosteillaa. Vistakin on kauniimpi kuin venyvä ruskee."

Taitaa olla enemmän kyse kirjoittajan asenteesta kuin faktasta...

Käyttäjä

"Kyllä itseni mielestä tuntuu esim. Windowsin kökköpöytä huomattavasti epäkäytettävämmältä vaikka wobbly windowsin tai tarttuvan ikkunan reunan jälkeen, vaikka eihän asialla pitäisi olla mitään merkitystä."

Toinen tykkää hytisevästä ruskeasta hyytelöstä, toinen taas läpikuultavasta huurretusta lasista. Makuasioita.

Sama menee myös virtuaalityöpöytiin. En koskaan lämmennyt niille; virtuaalipöytien pitäisi helpottaa työpöydän/ohjelmien kanssa kikkailua, mutta loppujenlopuksi huomasin työmääräni vain nelinkertaistuneen.

Ilman virtuaalipöytiä pitää vaan katsoa ruudun alanurkkaan ja klikata ohjelmaa. Virtuaalipöytien kanssa pitää ensin muistella, että minnekkäs pöydälle sen ohjelmansa nyt jättikään lojumaan ja kikkailla pöytien manageronnin kanssa.

Jälleen kerran, joilekin sopii tuo kikkailu, mutta itse toimin nopeammin taskbarin ja alt+tabin yhdistelmällä.

Käyttäjä

DeaDea:

Aivan. Itse taas koen virtuaalipöydät kullan arvoisiksi, eikä vaadi kuin hieman suunnittelua, niin eri pöydillä on kategorisesti eri asiat.

Mikä taas ärsyttää suunnattomasti on alt-tabittaa aivan liian suurta määrää ikkunoita, eikä alapalkistakaan ota erkkikään selvää.

Mutta kukin juokoon omiaan... :)

Käyttäjä

Sen verran vahvat ennakkoluulot kuvakaappausten katsomista syntyi, että saa jäädä sikseen. Miksi muuttaa jotain mikä toimii, en ymmärrä. Hiirtä tai kosketuspadiä joutuu joka tapauksessa liikuttamaan.

"Virtuaalipöytien kanssa pitää ensin muistella, että minnekkäs pöydälle sen ohjelmansa nyt jättikään lojumaan ja kikkailla pöytien manageronnin kanssa."

Yksi asia kerrallaan niin ei sotkeudu omaan näppäryyteen:P. Vaikka ei siitä mihinkään pääse, että jos koneella tekee jotain niin useimmiten käytössä on useampia sovelluksia. Mikä sitten on paras tapa hallita kaaosta, on paha sanoa.

Käyttäjä

"Bumptop toimii muillakin järjestelmillä"

huoh, se toimii windowsin lisäksi macilla, ei kovin monella "MUILLA"

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Juttukommentit

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös