Käyttäjä

Outo ilmiö: Verkkoliikenteen kasvu hyytyi

Verkkoliikenne on kasvanut vuodesta toiseen reippaasti. Niinpä se tekikin muualla, mutta ei Suomessa – täällä kasvu oli viime vuonna selvästi muuta Eurooppaa vaisumpaa.

Lue juttu

Vastaukset 9 vastausta

Käyttäjä

Minä luulin otsikon takia että Suomen verkkoliikenteen määrä ei enää kasvanut.

Käyttäjä

sulla on sitten vaikeuksia ymmärtää suomea,
hyytyi = hidastui huomattavasti, vähentyi entiseen verrattuna huomattavasti.

Käyttäjä

puolen megan "laajakaistat" ovat tukossa - tai ainakin tilaajien kärsivällisyys - eikä muuhun ole varaa. Milläs nyt kasvaetaan liikennettä?

Käyttäjä

Oi oi Aristoteles Doukas kun hyytyminen tarkoittaa pysähtymistä. Hyytyminen voi itse hidastua. Hyytyminen ei ole mikään välimuoto liikkuvan ja pysähtyneen välissä. Jos hyytyminen estyy niin silloin liike jatkuu jälleen kerran.

Esim jopa puhekielessä "Auto hyytyi tielle" tarkoittaa että auto pysähtyi tielle. Se ei liiku enää, mutta se ei myöskään pysähtynyt kuin äkkijarrutuksessa. Esim tilanne että moottori sammuu ajon aikana laturin hajotessa kun akun sähkövaraus laskee tarpeeksi jolloin auto hyytyi tielle.

Käyttäjä

ei suomessa, mitä tahansa sanaa voi käyttää väärin.

Käyttäjä

Kun virtaavaa vesi hyytyy, sen virtaus hidastuu. Kun vesi jäätyy, virtaus pysähtyy.
Autoesimerkki ontuu tässä tapauksessa vielä pahemmin kuin yleensä tietotekniikka-asioissa käytettynä. Oi oi.

- Ari Karkimo, toimittaja

Käyttäjä

Ari Karkimo, hyytyy on eri asia kuin hyytyi.

Vauhti hyytyy = ollaan vielä vauhdissa mutta kohti pysähtymistä.
Vauhti hyytyi = vauhti pysähtyi

Hyytyy = Hidastui
Hyytyi = Pysähtyi

Hyytyminen on prosessi ja kun se on tapahtunut niin vauhti on jo pysähtynyt.
Aivan sama asia lääketieteessä ja kemiassa mm. valkuaisen kannalta ja puhekielessä tekniikan kannalta että kun asia on hyytynyt niin asia ei ole enää liikkeessä.

Käyttäjä

Tää keskutelu alkaa hyytyä.

Käyttäjä

Ai eri asia, kun kyse on saman verbin kahdesta eri aikamuodosta? Niin varmaan...
Antaa olla, en minä ehdi tällaista vääntämään työajalla, noita hommiakin on tehtävänä.

- AK

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Juttukommentit

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös