Käyttäjä

Sähköpostitilit huonossa suojassa

Sähköpostitilit suojataan käytännössä aina salasanalla, joten niiden voisi kuvitella olevan koko lailla turvassa ulkopuolisten silmiltä, jos salasana on kunnollinen. Hyvä salasanakaan ei välttämättä auta tilin suojaamiseen, sillä tutkimusten mukaan palveluntarjoajien turvakysymysrutiinit ovat löperöitä.

Lue juttu

Vastaukset 7 vastausta

Käyttäjä

"Monessa palvelussa salasanaa pääsee vaihtamaan pelkästään turvakysymykseen oikein vastaamalla, ilman että tietää käytössä olevaa salasanaa."

Olet unohtanut salasanan, päästäksesi vaihtamaan salasana vastaamalla turvakysymykseen oikein, sinun täytyy antaa ensin unohdettu salasana?

Käyttäjä

Ratkaisu tuohon "ongelmaan" onkin se että keksii turvakysymyksensä itse.

Käyttäjä

... tai se, ettei kirjoitakaan sitä ekan open nimeä ihan sellaisenaan. Pelkkä jonkin vakiolisäosankin lisääminen noihin antaa yhtä lailla jo parannusta turvaan, myös niiltä läheisiltä ja tutuilta.

Käyttäjä

... eli ettei kirjoita salasanan palautuksen turvakysymyksen vastaukseksi ekan open sukunimeksi sitä "virtanen" vaan esmes "virakomtanen".
eikä ekan koiran nimeksi sitä "rekku" vaan esmes "rekakomku" niin on jo tosi paljon vaikeampaa BBCnkin journalisteiltakin selvittää.

Käyttäjä

Ensimmäisen opettajan nimi on turhan helppo kysymys! Kaikki ensimmäisellä luokalla ja rinnakaisluokalla olleet tietävät vastauksen ja jo koulun internet-sivuilta voi löytyä vastaus.

Nörtti laittaa kysymyksesi peniksensä pituuden ja vastauksen tietää vain hän itse :)

Käyttäjä

Anato, eiköhän se jokaiselta teiniltä ole kirjoitettu 18-22cm välillä. Eli ei mikään vaikea arvata. Ja eikös se vielä ole kysymys mitataanko päältä vai alta? ;-)

Ja pitäisikö moisesta kysymyksen väärinvastaamisesta tulla ilmoitus "Liian lyhyt"?

Mika Mokaan kekseliäisyys ei vain toimi. Ei tuollaista enää muista sen jälkee kun salasanan on unohtanut.

Parhaimpia on edelleen jonkin mielirunonsa/säkelmän/lauseen avulla muodostettava salasana omalla kikalla. Esim T0mM_4vV5_s113

Käyttäjä

Minun turvakysymyksen vastaus on ihan järjetön, ei sitä ainakaan kukaan pääse arvaamaan... ;D

Salasanakin on 11 sekalaista merkkiä, ei sitäkään arvailla... :)

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Juttukommentit

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös