Mika Mokaa: "LiveCDn live-jakeluimagen päivittäminen on useimmille linux-käyttelijöille todella työn takana - eli järjetön perustelu."
Todella työn takana?
1. Aseta LiveCD-asemaan ja käynnistä siltä.
2. Asenna päivitykset
3. Valitse valikosta "Siirrä USB-tikulle"
4. Käynnistä USB-tikulta kaikkineen päivityksineen.
Tuossa saa ihan CD-levystä USB-tikulle. USB-tikulta USB-tikulle on aina helppoa. CD-levyltä CD-levylle vaatii että ajaa yhden pienen scriptin joka pitää jälkeenpäin muistaa tallentaa sille uudelle CD-levylle että sitä ei jatkossa tarvi netistä hakea.
Katsos kun koko remasteroinnin saa tapahtumaan graafisesti viidellä hiiren klikkauksella. Itse tein moista vielä pari vuotta sitten melkein viikottain kun oli tarvetta kokeilla samalla tavalla säädettyä jakelua eri koneissa. Homma ei enää onnistunut kun tuli 64bit ja 32bit kokoonpanot eikä hybridi-levyjen tekeminen kannata kun vaatii tuplasti tilaa (ns. DVD:n) ja siitä tulee monimutkainen tehdä.
"Meneppä nyt raips osallistumaan siihen hakkerointikisaan ja näytä kyntesi, miten murtaudut parissa minuutissa Windows 7:aan, kuten siellä todennäköisesti taas tänäkin vuonna murtautudaan Macciin - älä marmata muuta täällä."
Mitä jos itse menet näyttämään miten murtaudut esim Ubuntuun parissa minuutissa?
"Tehän valitatte täällä suunapäänä koko ajan Windowsista ja vain kehutte linukseja ja kun joku tuo linuxienkin ongelmia esille, olette heti ihan raivareissa - mitä oikeasti avoimuutta tuo muka on?"
Jos toisit LINUXIN ongelmia kun niin väität mutta kun tuot jotain sovellusohjelmien ongelmia jotka eivät LINUXIIN KUULU. Et edes tiedä LiveCD-toiminnoista mitään mitä tässäkin ketjussa inttänyt. Ja trollaat ja vääntelet syyttäen aina avoimen lähdekoodin puolia kuin olisit jokin avo-osastolta karannut kun niin avositä ja avotätä väännät.
"Avoimuushan on vai hyvä asia - sitähän olette sanoneet - miksei se avoimuus sitten maistukaan teille?"
Avoimuus on sopivaa monesti. Mutta sinun valheesi ei ole avointa nähnytkään. Mutta ymmärrettävää on että et sitä havaitse. Thats it.
Aristoteles Doukas: "ei jättänyt"
a) Lainasit MINUN lainauksia etkä Mika Mokaan.
b) Kirjoitin viestiä kun Mikalta oli tullut vasta ensimmäinen.
Mika Mokaa: "Olen aina sanonut että linuxissa ja monissa avokoodisovelluksissa on paljon hyvää potentiaalia ja mahdollisuuksia vaikka mihin."
HAHAHAHAHAHAHAHAH
Olenko huonomuistinen typerys joka ei idioottimaisuutensa vuoksi muista miten joku toitottaa aina siitä 1% markkinaosuudesta ja saamattomuudesta kun ei ole potenttiaalia ja mahdollisuuksia?
Herran jestas... varokaa. Tämä saattaa olla tarttuvaa... Tietokone-lehden foorumi teki minusta tälläisen. Äkkiä pois täältä...
"linux- ja avokoodi-maailmassa on hyvin keskeisessä ja näkyvässä roolissa muiden vaihtoehtojen arvostelu ja haukkuminen."
Mitäköhän tuohon sanoisi. Kun laittaa Linux- ja avokoodi-maailmassa -sanojen tilalle Windows- ja Microsoft-maailmassa niin näkyy raaka totuus paremmin monien osalta. No, aina voi yleistää. Onneksi kaikki Windows käyttäjät eivät ole yhtä hauskoja kuin sinä Mika Mokaa.
"Itse olin aikoinaan ainakin suoraastaan ihastunut linuxiin ja seuraan ja käytän sitäkin edelleen, mutta kun se ei ole onnistunut vielä lunastamaan lupausiaan ja koska siinä on niitä sen omia isoja ja hankalia ongelmia, enempi siis avokoodimaailman tavoissa tomia, minäkin jopa monen muun tapaan kyllä jouduin pettymään siihen."
Mitä jos tapasi mukaan jättäisit taas vastaamatta että mitkä on Linuxin vikoja? Pyysin pari päivää sitten kolme esimerkkiä. En tiedä oletko sinne ketjuun laittanut mitään mutta pyydetäänpä nyt viisi lisää. Kerro viisi vikaa mitkä Linuxista löytyy?
"Siksi olen katsonut parhaaksi yrittää keskustella sen ongelmista, sillä se jos mikään on yleensä asia, jonka pitäisi johtaa ongelmiin tarttumisen ja niitten korjaamiseen... ihan tuon omaksi hyväksi."
No mitä jos menisit sinne kehittäjien pariin puhumaan kuten minä teen että kerron Microsoftin kehittäjille heidän blogeissaan ym? Siellä ei vain pahemmin kellekkään vastata. Yksi merkittävä poikkeus ollut jopa Microsoftin Kimmo Bergius joka täällä viitsii vastailla johonkin. Tosin tiedä pitäisikö häntä pitää sen verran hulluna (hyvällä sanottuna) kun täällä viitsii olla. Sentään hyvä että hän korjaa Tietokone-lehden uutisissa olevia virheitä myös.
Mika Mokaa: "Kerrohan, mihin linuxin tai jonkun avokoodi-sovelluksien merkittäviin parantamisiin olet osallistunut?"
En kerro koska olen useimmissa ainoa suomalainen ja vielä omalla nimellä.
"Itse olen ainakin ollut mukana muutamassa lokalisointiprojektissa sekä laittanut ehdotuksia muutamien havaitsemieni ongelmien petraamiseksi."
No kerros ne muutamat lokalisointiprojektit? Ubuntu-lokalisoijien työ on aika hirvittävää katsottavaa monilta osin. Se on... Huh.
"Tein ehdotuksen, ihan mallikuvalla, että noissa näytetään tuon asemakirjaimen lisäksi laitenimitiedot, jotta tietää, minkä poistaa.."
Mielenkiintoista että sinä olisit se ainoa joka teki juuri kyseisen asian. Mitäs niitä Windows 7:n betatestaajia olikaan, 5 miljoonaa?
"Eli pointtini tuosta se että ongelmat pitää myöntää ja ottaa esiin, tehdä niistä parannusehdotusta, eikä ainakaan jäädä valittamaan niistä jotain toista vaihtoehtoa..."
No eihän täällä kukaan valita että Microsoftin pitäisi korjata Windowsissa jotain mikä on rikki esim GNOME:ssa. Sehän on idioottimaista ihan väittää moista. Kyllä ne parannusehdotukset katsos laitetaan ihan sinne avoimen lähdekoodin puolelle. Olen useita kertoja laittanut sinulle bugitietokantoihin linkit missä käydään aivan avoimesti kaikki ongelmat läpi.
Haluaisin nähdä missä on Microsoftin avoin tietokanta bugeista?
"linuksissa ei vielä viimeisimmissä jakeluissa toimi kaikkien yleisesti markkinoilla olevien 3g-mobiilidatatikkujen käyttö - tai no, ubuntussa toimii muita paremmin, mutta kun ne teki sen oman virityksensä, eikä juuri nostaneet sitä sinne ylävirtaan muille jakeluillekin."
Voi voi voi....
a) Ei ole Linuxin kanssa mitään tekemistä.
b) Sinun kertomasi "ongelmat" ovat toimineet muuallakin kuin Ubuntussa suoraan heittämällä. Modeemi kiinni, klikkaa "Yhdistä" ja linjoilla ollaan.
Pari viikko sitten tuli juuri kyseistä modeemia käyttävä taas pelastettua ongelmasta. Windows Vista sekosi täysin. Piti saada tiedostot talteen. No, Live CD (ei Ubuntu) sisään, tiedostojen kopioiminen muistitikulle. Samalla pysty suoraan käyttämään nettiä kun neiti halusi näyttää samalla parit kuvat facebookista. Arvaa joutuiko mitään säätämään paitsi antamaan PIN-koodin (oli oletus) ja klikkaamaan "yhdistä"? Ei.
vaikuttui niin paljon työpöydästä ja sen käytön helppoudesta että seuraavalla kerralla haluaa että asennan sen koneelle. Sen aikaa käyttää poikaystävänsä tietokonetta. Ja taidot hänellä on juuri sitä luokkaa että luuli kannettavan olleen rikki kun Windows Vista oli sekaisin. Eikä itse uskalla asentaa mitään.
Sinun profiilihistoriasi Ubuntu-fi.orgissa kertoo hyvin paljon millainen trolli olet. Ihme että eivät ole jo bannanneet sinua sieltä. Nähtävästi ovat useita kertoja siirtäneet ketjusi suoraan kaatopaikalle kun perusteetta solvaat ja haukut syistä mitkä ei ole Ubuntussa.