Käyttäjä

Nokia N86 sai ilmaisen navigoinnin

Nokia julkisti maksuttoman Ovi-navigoinnin alun perin 10 älypuhelimeen tammikuussa, ja sittemmin saatavuus on laajentunut parilla mallilla lisää. Nyt vuorossa on Nokia N86, joka saa Ovi-karttaohjelman version 3.3. Se tuo laitteeseen maksuttoman autoilijan ja jalankulkijan navigoinnin, kunhan puhelimeen on päivitetty tuore firmware-ohjelmisto.

Lue juttu

Vastaukset 13 vastausta

Käyttäjä

Olisi hienoa jos Nokia vielä toteuttaisi ilmaisen navigoinnin N95- malliin joka kuitenkin oli yhtiön ensimmäinen (korjatkaa jos olen väärässä) sisäänrakennetun GPS:n omaava laite ja jota mainostettiin myöskin täysin navigointiin sopivaksi.

"There's a thing in my pocket but it's not one thing, it's many". BTW, mielestäni paras mainos minkä Nokia on koskaan tehnyt.
http://www.youtube.com/watch?v=WS54VEJF5Gw

Käyttäjä

Kannaattaa ennemminkin ostaa sellainen auto jossa on integroitu GPS, kuin joku Nokia.

Käyttäjä

Niimpä, laita autoon ylimääräinen tonni että saat sen navi-versiona, kuka nyt puhelimella mitään tekee ;)

Käyttäjä

N95 on jo vanha, sille voi ostaa tuon navigoinnin edullisesti (10€ vuosi?)

"Kannaattaa ennemminkin ostaa sellainen auto jossa on integroitu GPS, kuin joku Nokia."

Jep, se auto kulkee mukavasti taskussa. Mutta eihän oikeasti kannata ostaa mitään GPS puhelinta, parempi ostaa vaan se auto integroidulla GPS:llä. Outoa ettei nää puhelinvalmistajat ole tollasta vielä tajunneet. Ehkä jos autovalmistajat integroisi puhelimenkin niihin autoihin päästäisiin näistä rasittavista matkapuhelimista kokonaan eroon.

Käyttäjä

Köyhät ATK-tuki piraatit kävelee ja navigoi.

Käyttäjä

"Köyhät ATK-tuki piraatit kävelee ja navigoi."

Autoilu on sen sijaan osoitus varakkuudesta ja elämänarvojen oikeellisuudesta. Sinuakaan ei kukaan pitäisi minään sinun itsesi tai mielipiteittesi vuoksi, mutta koska autoilet saat edes jotain tunnustusta maailmalta.

Toivottavasti autossasi on navi ja nahkapenkit, koska muuten arvostuksesi silmissäni laski todella alas.

Käyttäjä

On totta että N95 on jo vanha, omani on jo kolme vuotta ollut käytössä . Se ei silti muuta sitä tosiasiaa että N95 on todella erinomainen laite. Itse asiassa en ole vielä parempaa Nokialaista nähnyt. Paitsi N900, johon siis siihenkään ei saa navigointia ilmaiseksi.

Mutta esim N97 ei sytytä ollenkaan, ei sitten millään. Enkä oikein lämpene kosketusnäytöillekään. Sellainen ei ole minua varten.

Harvoinhan sitä on tarve navigointiin, en minä mitään erillistä navigaattoria aio ostaa. Puhelimen sisäänrakennettu riittää aivan täysin.

Käyttäjä

"On totta että N95 on jo vanha, omani on jo kolme vuotta ollut käytössä"

Ja koska kyseessä on yli kolme vuotta vanha laite ei liene kovin realistista odottaa _ilmaista_ navigointia, varsinkaan kun ilmaisen version sovittaminen N95:lle voisi olla kohtuullisen työn (siis maksaa Nokialle) takana.

Nokia on alkanut tarjota tuota navigointia kuitenkin omakustannehintaan joten muiden puhelimien navigoinnin ilmaisuus poikii vanhojenkin puhelimien omistajille etua alentuneina lisenssihintoina.

Käyttäjä

Äskeiselle viestille: tuossa on kyllä tietty pointti. Toisaalta en ymmärrä miksei asiaa voisi ratkaista vain niin helposti että kaikkien lisenssien hinnaksi muutettaisiin samalla nolla euroa tai 0,05 euroa tai joku vastaava aivan merkityksetön summa.. Ei vaatisi kovin suuria muutoksia se.

Älyän tottakai että Nokia tällä "ilmainen navigointi kaikille"- kampanjalla oikeasti haluaa että ostan nyt uuden puhelimen.. Harhaanjohtavuus hieman ärsyttää, siis se että ilmaisuutta olisi mukamas tarjolla kaikille. Käytännössä se koskee siis nyt ilmeisesti vain uusien puhelimien hankkineita.

Käyttäjä

"kaikkien lisenssien hinnaksi muutettaisiin samalla nolla euroa tai 0,05 euroa tai joku vastaava aivan merkityksetön summa."

Palstoilla olevien arvioiden mukaan Nokian ulkoistetut lisenssipalvelimet ja karttojen lataamiseen käytettävä kaista aiheuttaa ainakin jonkun verran kustannuksia. Se kymppi vuodessa ei ole mielestäni mitenkään kohtuuton summa kuitenkaan.

Käyttäjä

Niin vielä... Oma puhelimeni on hommattu yli vuosi sitten ja siihen saa ilmaisen navigoinnin eli kyseessä ei tosiaan ole mikään uusi puhelin. Itse asiassa Nokialla ei ole vielä myynnissä uutta puhelinmallia mikä olisi julkaistu ilmaisen navigoinnin julkistuksen jälkeen.

Ehkä itseänikin rasittaisi jos puhelin ei olisi tuettujen joukossa, mutta vähän oudolta kitinältä kuulostaa jos tosissaan odottaa _kaikkien_ puhelimien olevan tuettuja.

Käyttäjä

Olikin nyt iloinen yllätys huomata tuo että Nokian navigointilisenssit on nyt halventuneet. Vuoden lisenssi maksaa tosiaan 10 euroa ja myönnän että eipä juuri enää lompakko tuosta valita. Muistan vielä kun (ei niin kauan sitten!) 30 päivää maksoi suunnilleen 8 euroa.

Hyvä siis, kiitokset Nokialle nyt edes tästä. Seuraavaksi pistäkääpäs Ovi- palvelu kuntoon. Ehkä sitten voidaan alkaa sanoa että olisin tyytyväinen myös Nokian oheispalveluihin. Kuten jo sanoin, eihän itse puhelimessani mitään vikaa ole ja siihen olen tyytväinen.

Käyttäjä

Milloinhan N96 saa tuon ilmaisen navigoinnin, sillä sehän on myös FP2 laite. Olisi älytöntä jättää vuoden vanha edelleen myynnissä oleva laite ilman tuota ilmaista navigointia.

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Juttukommentit

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös