Käyttäjä

Ccleaner 2.31

Windows kerää arkikäytössä muistiinsa tietoa ajetuista ohjelmista, vierailluista nettiosoitteista ja käyttäjän käsittelemistä tiedostoista. Myös Windowsin järjestelmärekisteri laajenee ohjelmien asennuksen ja poiston myötä helposti todelliseksi ryönäkasaksi.

Vastaukset 14 vastausta

Käyttäjä

Tuo Windowsin rekisterin paisuminen ties miksi, on kyllä puhdas myytti. Rekisterin ns. "putsailu" on turhaa, joskus jopa haitallista puuhaa (pl. esim. haittaohjelmien siivoilu).

Käyttäjä

@Jari: Mahdatko käyttää tätä myyttistä käyttistä itse? Kyllä rekisterin parturointi varsinkin vanhemmilla XP-koneilla vaikuttaa käynnistyksen nopeutumiseen. Muutenkin softat kuten Ccleaner, jossa voi valita asetusten tallennuksen rekisterin sijaan omaan ini-tiedostoon, ovat tervetulleita.

Käyttäjä

Kyllä käytän itse (XP, Vista, 7), ja edelleen väitän sen olevan turhaa, joskus jopa haitallista hommaa.

Käyttäjä

Itse olen käyttänyt tätä ohjelmaa jo pitkään, meilläpäin kouluissakin käytetään tätä ohjelmaa. CCleaner on helppo ja kätevä ja nopea, tosin yhden jännän bugin olen huomannut mutta muuten toimii. :)

"Muutenkin softat kuten Ccleaner, jossa voi valita asetusten tallennuksen rekisterin sijaan omaan ini-tiedostoon, ovat tervetulleita."

-Tuo on erittäin mainio asetus.

Käyttäjä

Vanhemmissa, pitkään käytössä olleissa koneissa, on yleensä vaan niin paljon kaikkea matkan varrella asennettua ohjelmasälää, joista monet käynnistävät ja ne on jätetty käynnistämään, jotain osia muistiin automaattisesti.

Niitten hidastukselle on paras keino vain määritellä ne niin - ihan muilla ohjelmilla, vaikkapa Windowsin omilla - etteivät käynnisty automaattisesti muistiin lojumaan. Siihen ei tuo cckliineri auta.
Vielä kun määrittelee tiedostodefragmentoinnin automaattiseksi vaikkapa kerran kuussa (1/4 -vuosittaisuus olisi sekin riittävää, mutta kun semmoista asetusta siellä ei ole), niin hyvin skulaa.

Windowsissa väliaikaistiedostojen siivouksen voi tehdä aivan kätevästi järjestelmälevyasemasta hiiren 2:lla ominaisuuksista järjestämällä. Sen se tuo cckliinerikin tekee.

Käyttäjä

Joo

""Muutenkin softat kuten Ccleaner, jossa voi valita asetusten tallennuksen rekisterin sijaan omaan ini-tiedostoon, ovat tervetulleita."
-Tuo on erittäin mainio asetus."

jos tosiaan on lykästynyt siihen, marginaalikäyttisten vieläkin harrastamaan oldietyyliin, että asetustiedostoja on sikinsokin siellä sun täällä vähän joka paikassa.
Kyllä se kompaktimpi ja kootumpi paikka on kuitenkin esim. joittenkin asetusten yhtenäiseen etsimiseen paljon kätevämpi, kuin tietää mistä ja mitä kaikkea pitää tutkia ja kahlata läpi.

Käyttäjä

"Vanhemmissa, pitkään käytössä olleissa koneissa, on yleensä vaan niin paljon kaikkea matkan varrella asennettua ohjelmasälää, joista monet käynnistävät ja ne on jätetty käynnistämään, jotain osia muistiin automaattisesti.

Niitten hidastukselle on paras keino vain määritellä ne niin - ihan muilla ohjelmilla, vaikkapa Windowsin omilla - etteivät käynnisty automaattisesti muistiin lojumaan. Siihen ei tuo cckliineri auta. "

Eikö auta...oletko käyttänyt ko. ohjelmaa? Mitäs tapahtuu jos menet Työkalut -> Aina ajettavat ohjelmat ;)?

Käyttäjä

Tämähän on yksi hienoimmista ohjelmista, se oli rakkautta ensi silmäyksellä! Miksi Toimittajat ovat antaneet 4 tähteä ja käyttäjiltä on tullut 4 tähteä vaikka tämä on viiden tähden ohjelma... =)

Toimitus voisi joskus päivittää noita vanhoja kuvia.

Käyttäjä

Toimitus! Se on CCleaner eikä "Ccleaner".

Käyttäjä

Itsehän en näistä tietokoneista juuri mitään tajua. Mutta joku joskus minulle tätä ko. ohjelmaa suositteli ja asensin sen meidän vanhalle koneelle joka oli jo todella hidas ja hermot meni joka kerta kun kone piti saada auki.

Ajoin ohjelmalla muistaakseni koko koneen kaikki tiedostot jotenkin "läpi" ja muistaakseni minulta hävisi ajon seurauksena myös valokuvat koneelta joita oli ihan pirusti.

Osan kuvista taisin sitten myöhemmin löytää jostain hevon kuusesta myöhemmin...

En varmasti osaa ohjelmaa käyttää mutta en sitä myöskään suosittele.

Käyttäjä

Ohjelman vaikutus koneen nopeuteen on usein suhteessa plasebo-vaikutukseen.

Käyttäjä

CCleanerilla on vaivattominta poistaa ohjelmia. Ja tuon surullisen kuuluisan selainvalikon sain poistettua vasta tällä ohjelmalla.

Käyttäjä

Turhaa hommaa. Ajaa kerran kuukaudessa Windowsin oman levyn järjestämistyökalun ja eheytyksen, niin se siitä. Ne kaikki "turhat" tiedostot on siellä tarkoituksella, esimerkkinä thumbnail cache, tai selaimen välimuisti, jonka tuokin poistaa. Eikai? 20MB lisää levytilaa? WHOUUUU, sitten kun avaat sen valokuvakansion, niin joudut odottelemaan puoli tuntia pikkukuvien luomista, ja taas cache on siellä. Sama pätee muihin. Eri asia on sitten ohjelmat, jotka eivät siivoa jälkiään. Selaimen välimuistin tyhjennys on idioottimaista hommaa, jos ei siinä ole mitään vikana. Se täyttyy kuitenkin uudestaan, niinkuin nämä kaikki CCleanerinkin poistamat tiedostot alle viikon sisään, joten mitään oikeaa levytilaa ei saada, eikä myöskään suorituskykylisää. Päinvastoin.

Käyttäjä

juu ei sillä CCleanerilla pitkälle pötkitä. Itse suosinkin Windowsin asentamista kokonaan uudestaan siinä vaiheessa kun se on niin hidas ettei hermot enää kestä, eli yleensä n. 1-2 vuotta käyttöönotosta.

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Juttukommentit

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös