Käyttäjä

Nokia N8 tulee Suomeen kahtena eri versiona

Nokian odotettu N8-älypuhelin saapuu Suomessa ensimmäisiin toimituksiin syyskuun lopussa, vahvistettiin suomalaiselle medialle järjestetyssä tilaisuudessa keskiviikkona. Nokia N8 on yhtiön omassa nettikaupassa myynnissä noin 500 eurolla. Myöhemmin saataville tulee kalliimpi Ovi Music Unlimited -paketti muun muassa musiikkilatausten kera.

Lue juttu

Vastaukset 12 vastausta

Käyttäjä

Mitä mitä? N9 myynnissä? Aika nopeasti ne sen MeeGo puhelimen tekivät!

Käyttäjä

Tuossakin vain hehkutettiin teknisiä ominaisuuksia. Mutta mitenkäs se käytettävyys ja softapuoli?

Käyttäjä

Käytettävyyteen ja softaan pääsen palaamaan blogissa.

Vielä N8:ia ei saanut mukaan, joten kokemukset ovat rajalliset.

Tero Lehto
toimittaja
Tietokone

Käyttäjä

Aina olen kulkenut vara-akku taskussa, joka on kätevin ja kooltaan pienin tapa varmistaa puhelintoiminnan jatkuvuus. Myös puhelimen kaatuessa pahasti täytyy akkukin irrottaa varmasti tästäkin puhelimesta. Vaan nyt nämä tärkeät toiminnallisuudet estetään ruuvien taakse jostain ulkonäkösyistä. Vielä ruuvimeisselikin taskuun vara-akun seuraksi tästälähin?

Käyttäjä

"Myös puhelimen kaatuessa pahasti täytyy akkukin irrottaa varmasti tästäkin puhelimesta."

Jumin sattuessa virtanappia 7 sekuntia? pohjassa pitämällä käynnistyy luuri uudestaan.

Käyttäjä

Siis äääh..

eihän tossa ole edes qwerty-näppistä. Siis täähän on ihan pilalla koko tuote. Symbian on sontaa ja nyt rautakin on rikki kun ei ole edes näppistä. Pelkkä rähmäin ei riitä tämän tason puhelimessa.

Tää on ihan romu. Milloin se N9 tulee. Siinä sentään taisi olla näppis, joka vaaditaan oikealta älypuhelimelta.

Käyttäjä

Minun laisiani vanhoja käpyjä on satoja miljoonia, eikä meille ole mitään iloa tällaisista käpälöitävistä vehkeistä.
Minun puhelimen käyttöni on siinä, että vastaan jos joku soitta, tai sitten en.

Käyttäjä

"Myös puhelimen kaatuessa pahasti täytyy akkukin irrottaa varmasti tästäkin puhelimesta."

Ei täydy, kuten ei läppäreistäkään tarvitse ottaa akkua irti käyttiksen kaatuessa.

Käyttäjä

Nokialla on myynnissä erilaisia puhelimia eri käyttöön. Se että N8:ssa ei ole näppistä ei tarkoita sitä että jo myynnissä olevat qwerty puhelimet poistuisivat markkinoilta tai että Nokia toisi markkinoille pelkästään puhelimia missä ei qwertyä olisi.

Jos se qwerty on tärkeä niin silloin ei tätä lähinnä valokuvaamiseen ja median katseluun tarkoitettua laitetta kannata ostaa.

Käyttäjä

Onhan noiden puhelimien matkalataukseen olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin repullinen irtoakkuja...

(Mitä jotkut eivät ilmeisesti ole tajunneet)

Ja tietenkin samojen kommentoijien mielestä iPhone on vaan niin "edistyksellinen" vaikka siitä ei ole akkua saanut irti ikinä.

Käyttäjä

"silloin ei tätä lähinnä valokuvaamiseen ja median katseluun tarkoitettua laitetta kannata ostaa."

Sillon on sit paras jättää N8 ostamatta ja ostaa halpa pokkari ja ipadi!

Käyttäjä

Julia, veit jalat suustani. Mutta jooh, ei tämä pullotus housuissani ole sitä mitä luulet, se on vaan mun keskihintainen pokkarini.

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Juttukommentit

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös