Käyttäjä

Acer: ultrakevyet kannettavat taltuttavat tablet-kuumeen

Tablet-tietokoneiden markkinoiden on odotettu kasvavan voimakkaasti iPadin siivittämänä. Taiwanilaisen Acerin puheenjohtaja JT Wang uskoo kuitenkin tablet-kuumeen jo heikkenevän. Tabletin sijaan hän uskoo kannettavien vetovoimaan, Digitimes raportoi.

Lue juttu

Vastaukset 15 vastausta

Käyttäjä

Se täysin totta että porukkaa kiinnostaa mielummin ultakevyt kannettava näppiksellä kuin lankku ilman näppistä. Se on vaan fakta että fyysinen näppis on mahdotonta korvata touchilla. Samaa käyttökokemusta ei vain saa aikaiseksi millään värinällä ja hälinällä. iPad on muutenkin kuoleva laite, joten tämä ultrakevyt linjaus on se mihin läppäreiden tekijät tulee siirtyä voimakkaasti. Kevys sisällää ison koneen tehokkuus on se mikä kiinnostaa!

Käyttäjä

Ei täysin hatusta heitetty ennustus. Itsekin olen odotellut Airin tapaista kannettavaa, mutta ilman Applen logoa. PC-läppärit ovat olleet aikaisemmin melko kolhoja kapistuksia.

Eli ei auta muuta kuin Acerin tuoda houkutteleva ultrakevyt kannettava markkinoille.

Käyttäjä

Tottakai Acer haluaa antaa tällaisen lausunnon. Sillä monikaan ei kykene iPadille kilpailevaa tuotetta tekemään.

Helpompi kopioida Applen seuraavan mittakaavan tuote ja yrittää toivoa että pääsisi imuun mukaan.

Käyttäjä

Joko joku voisi selittää, miksi iPad on syönyt Acerin eväät miniläppäreissä mutta Macbook Air myy hirveellä tahdilla?

Apple Mac-myynnistähän noin 70 % on läppäreitä ja Air on tällä hetkellä eniten myyty Macbook.

Käyttäjä

JT Wangin ennustukset menevät kyllä pahasti metsään. Ilmeisesti hän ei itse ymmärrä miksi ihmiset ostavat tablet-koneita. Itse ostin iPadin nimen omaan siksi, että sitä on helppo käyttää olkkarin sohvalla tv:tä katsellessa, autossa repsikan paikalla ja muutenkin matkustaessa. Laite on käyttövalmis sekunnin murto-osassa, ohjelmat ovat sopivan yksinkertaisia ja niiden käyttäminen sujuu jouhevasti.

Jos joka kerta, kun minun tarvitsee vaikka netistä tarkistaa jokin pikkuasia tai vilkaista mitä sähköpostia olen saanut, tarvisi avata miniläppäri, laittaa se tukevalle alustalle, käynnistää se, odotella noin minuutin, että se käynnistyy, sohia onnettomalla hiirellä selain tai sähköposti auki, niin se olisi turhan monimutkaista ja vaikeaa.

Käyttäjä

Järkevät kuluttajat haluavat rahoille vastinetta ja tämän vuoksi tablet-markkinat annetaan suosiolla Applelle.

Macbook Airin suosiokin kertoo siitä että aivan kaikki Applen asiakkaat eivät ole huiputettavissa.

Käyttäjä

Kalliiksi käy sohvalla löhöäminen jos siihen hommaan tarvitaan iPad.

Käyttäjä

Mitä se Räävin Keppana nyt horisee, sinultako täytyy tulla lupa ja ostokupongit pyytämään, oletko sinä uuden kansanhuollon perustanut?

Käyttäjä

"Järkevät kuluttajat haluavat rahoille vastinetta ja tämän vuoksi tablet-markkinat annetaan suosiolla Applelle."

Jos haluaa rahoilleen vastinetta niin Applen tuotteet kannattaa kiertää kaukaa.

Käyttäjä

Wang on ihan innoissaan, kun uskoo, että laumoittain niitä hänen romuja tullaan ostelemaan...

Käyttäjä

"Jos joka kerta, kun minun tarvitsee vaikka netistä tarkistaa jokin pikkuasia tai vilkaista mitä sähköpostia olen saanut, tarvisi avata miniläppäri, laittaa se tukevalle alustalle, käynnistää se, odotella noin minuutin, että se käynnistyy, sohia onnettomalla hiirellä selain tai sähköposti auki, niin se olisi turhan monimutkaista ja vaikeaa."

Toi tehään puhelimella, ei siihen mitään lankkuu tarvi!

Käyttäjä

Mitään ei kannata tehdä ennen kuin kysytään Tietokone-Lehden paskanjauhanta sivuston jälkiviisaiden Wikipedia -asiantuntijoiden mielipidettä.

Käyttäjä

Itse ainakin ostain nykyisin saatavilla olevista 13" näytön kevytkannettavista, paremmalla laatu/hintasuhteella mieluummin esim. tämän

http://www.verkkokauppa.com/fi/pr...-i5-2410M-4-GB-500-GB-Windows-7-Home

(tuon kannenhan voi halutessaan kustomoida haluamakseen, yksilöllisesti, kuten tuon sivun alalaidassa pari mallia näkyykin)

kuin tämän

http://www.verkkokauppa.com/fi/pr...k-Air-13-128-GB-kannettava-tietokone

Käyttäjä

Höpö höpö. Tabletit tulevat jyräämään, ne ovat yksinkertaisesti käytettävyydeltään parempia.

Eikös Aceriltakin pitänyt tulla tabletti?

Käyttäjä

Hohhoijaa. Jotain rotia nyt noihin liioitteluihinkin.

"iPad on käyttövalmis sekunnin murto-osassa"
Eiköhän tuo miniläppäri ole yhtä nopeasti käyttövalmis kun on valmiustilassa, kuten tablettisikin. Tässä just kirjoitan yli 3v vanhalla koneella ja ei mene valmiustilasta käyttövalmiuteen nimittäin kauaa.

"ohjelmat ovat sopivan yksinkertaisia ja niiden käyttäminen sujuu jouhevasti"
Jos käyttää tablettia nettiselaukseen ja pelaamiseen niin ehkä ne sujuvat jouheammin kosketusnäytön kanssa, totta. Mutta siinä ne sitten olivatkin, ja jos lähdet nettiselauksessa kommentoimaan esim. tällaista ylilyöntitekstiä mitä suolsit tuossa ylempänä, niin kyllä tulee itku silmään kirjoittaessa padilla vrt. näppäimistö. Ja en menisi kovin monimutkaisiksi läppärin ohjelmia sanomaan..

Jaa että iPadia on helppo käyttää sohvalla, autossa ja näin? No eipä tuo alle kiloinen ultrakannettava siinä kauheasti häviä. Miksi se miniläppäri pitäisi laittaa tukevalle alustalle? Eikö syli kelpaa? Odotella että se käynnistyy? Ei se iPadikaan nollista ole käyttövalmis sekunnissa. Sohia onnettomalla hiirellä selain tai sähköposti auki? Työpöydällä molemmille pikakuvake siinä niin se on prosessi valmiustila -> netistä vaikka uutiset -> takas valmiustilaan kevyesti alle minuutin homma hitaammallekkin hemmolle.

Tabletin ainut hyvä puoli ultrakannettavaa vastaan on kosketusnäyttö, ja sekin on miinus näppäimistön puutteen takia. Toki myönnän ettei varteenotettavia ultrakannettavia kauheasti vielä ole markkinoilla, mutta ei näppäimistön voittanutta. Puhelin 4" näytöllä riittää aivan hyvin tabletin sijaan pikaisiin hommiin ja kovempaan käyttöön läppäri on must.

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Juttukommentit

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös