Käyttäjä

Intelin Atom-myynti taantuu

Intelin vähävirtaiset ja edulliset Atom-sirut nousivat suureen suosioon pari vuotta sitten alkaneen minikannettavabuumiin myötä. Viime aikoina sirujen suosio on taantunut, mikä kertoo markkinoiden muutoksesta.

Lue juttu

Vastaukset 3 vastausta

Käyttäjä

Pitkään noita testattuani tein päätöksen ja hommasin juuri halvan minikannettavan ja siihen tuplasti lisämustia sekä DDS-levyn.

Tabletilla ei tee mitään. Niistä puuttuu sopivat liitännät ja näppäimistö on toivotonta tuhertelua näytöllä. Leluja mitä leluja! Tabletin korvaa hyvä alypuhelin (ja sekin näppäimistöllä varustettu) ja työpöydälle tehokas PC. Normikannettavakin meni myyntiin ja myytiin jo, eli nyt jatketaan linjalla:

PC -> CoolerMaster, AMD Phenom 6-core, 12GB RAM DDR3, 128GB SSD + 3TB SATA (3*1TB), tuplanäytöt 2550px resoilla jne.. ja käyttiksenä Fedora+XFCE.

Minikannettava -> Asus EeePC Atom, 2GB RAM DDR2, 128GB SSD ja käyttiksenä Fedora+XFCE.

Puhelin -> HTC Desire Z ja käyttiksenä "rootattu" Android

Käyttäjä

Sori kun kirjoitin DDS kun piti olla SSD... :-)

Käyttäjä

No huhhuh! Saanko kysyä, mihin käytät pöytäkonettasi, koska arvelen, ettet pelaa? :D

Olen kyllä samaa mieltä kanssasi siitä, että tableteilla ei tee mitään (tai siis minä en tee mitään, mutta ymmärrän hyvin, jos joku paljon leffoja tai kirjoja kuluttava sellaisen hankkii)

Itse tilasin myös juuri Asus Eee PC X101:n, jossa 32GB SSD. Jouduin tosin ottamaan Windowsin, koska MeeGo-mallissa SSD on vain 8GB ja prossukin alikellotettu. Todennäköisesti sisään lentää Ubuntu 11.10 siihen asti, että Elementary OS Luna julkaistaan.

Toki minulta löytyy myös pöytäkone, jossa pyörii Ubuntu. Puhelimena toimii Palm Pre 2, käyttiksenä tietysti WebOS.

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Juttukommentit

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös