Vastaukset 43 vastausta

Käyttäjä

Mahtaa varmaan olla rankka elää päivästä toiseen noin, ja vielä ihan omasta tahdosta, pää syvällä p*rseessä? Mutta se kyllä selittäisi sen että sinulla ei ole, koskaan, mitään annettavaa, mihinkään keskusteluun. Oikeastaan kaikilta muilta täällä kirjoittelevilta aina jossain välissä jotain oikeaa tietoa tai kontribuutiota tulee, vaikka asiaankuuluvaa vääntöä paljon esiintyykin, mutta sinulta käpy, ei koskaan mitään järkevää sanottavaa, sisältöä, informaatiota, ikinä. Ainoa mikä sinulta näyttää luonnistuvan, on vittuilu ja sekin sisältää kovin vähän älyllisiä aineksia.

Kysyisin sinulta käpy, aikamiespissis, miksi vielä kaiken lisäksi valehteletkin ja väität minun väittäneen olevani yrittäjä? Näytä se kohta missä olisin noin väittänyt.

Tottakai on järkevää tehdä verotuksessa ne vähennykset mihin on oikeutettu, oli sitten orja toisen palveluksessa tai oman yrityksensä orja. Mutta tämä kaikki on ilmeisesti liikaa ymmärryksellesi ja kun järki ei taivu niin on helpompi äksyillä ja polkea jalkaa....mutta tuonhan tiedätkin, etkö vaan käpy?

Käyttäjä

Jahas -
täällä on taas päädytty nimittelyvaiheeseen.
No ei se mitään, kun tietoa/luuloa riittää.

Käyttäjä

Kiitos Jussi. Olet harvoja kirjoittajia täällä jotka yrittävät edes jotenkin saada asiallista keskustelua aikaan. Eikä ainoastaan tämä ketju, vaan myös muissa.

Käyttäjä

Jussi kysyy:

"Kysyisin sinulta käpy, aikamiespissis, miksi vielä kaiken lisäksi valehteletkin ja väität minun väittäneen olevani yrittäjä? Näytä se kohta missä olisin noin väittänyt."

Jussi kertoo:

"Olen itse siinä mielessä erilaisessa asemassa että saan vähentää hankkimani laitteet verotuksessa ja pyrin hankkimaan sellaisia laitteita ja ohjelmistoja joilla teen työtä tuottavimmin ja jotka palvelevat käyttötarpeitani parhaiten."

On se hienoa, että Jussi Jussinen ajaa tällaista pienlaitteiden 3v-poisto-oikeutta myös tavallisille orjille, todella kannatettava pyrkimys.

Käyttäjä

Taitaa taas käydä, että moderaattori tulee ja poistaa tämän ansiokkaan keskustelu, toivottavasti poistaa.

Käyttäjä

Oletko sinä Jussi Jussinen muuten sukua avoilija100:lle?

Käyttäjä

Ei helvetti sun kanssa käpy....ihan oikeasti se, että sinä et tiedä, ei tarkoita että kaikki olisivat yhtä tietämättömiä :D! Sitten kruunaat vielä kakkusi puhumalla päälle täyttä paskaa.

No niin, ostat työkäyttöön 2500€ maksavan tietokoneen, kuinka sen vähennät? Mä helpotan sua koska et kuitenkaan itse jaksa ottaa selvää:

http://portal.vero.fi/public/default.aspx?uielementsize=2&nodeid=8367

Ja koska et kuitenkaan jaksa klikata linkkiä, niin copypeistaan sulle:

---------------- begin ----------------
Tietokoneet ja tietoliikenneyhteydet
Tulonhankinnassa käytettävien tietokoneiden hankinnasta aiheutuvat menot voidaan vähentää. Yleensä tietokone on myös omassa tai perheen yksityiskäytössä. Tällöin vähennystä ei voida tehdä yksityiskäytön osalta.

Tietokoneiden vähennysoikeuden määränä voidaan pitää seuraavia prosenttiosuuksia hankintamenosta.

0 % kun ei näyttöä laitteiden käytöstä työssä
50 % kun näyttöä työkäytöstä
100 % kun näyttö pääasiallisesta työkäytöstä. Tällöin tietokonetta on käytetty esimerkiksi huomattavien sivutulojen hankinnassa.
Tulonhankinnassa käytettyjen tietoliikenneyhteyksien (esim. laajakaistaliittymä) maksuihin sovelletaan samoja prosenttiosuuksia.

Tietokoneen hankintameno vähennetään 25 % vuotuisin menojäännöspoistoin. Jos tietokoneen ostohinta on alle 1 000 euroa, hankintamenosta vähennyskelpoiseksi katsottava osuus voidaan kuitenkin vähentää kerralla.

Esimerkki

Tietokoneen hankintamenon vähentäminen

Konetta käytetään pääasiallisesti työkäytössä (vähennysoikeus 100 %)

hankintameno 2 000 euroa
25 %:n poisto = 500 euroa, joka vähennetään verovuonna
seuraavalle vuodelle siirtyvä poistamaton hankintameno 1 500 euroa, josta seuraavana vuonna 25 %:n poisto jne.
Konetta käytetään työkäytössä (vähennysoikeus 50 %).

hankintameno 2000 euroa
25 %:n poisto 500 euroa, josta vähennykseksi hyväksytään 50 % x 500 euroa = 250 euroa
seuraavalle vuodelle siirtyvä poistamaton hankintameno 1 500 euroa, josta seuraavana vuonna 25 %:n poisto, josta 50 % vähennetään jne.
----------------- end ----------------

No niin käpy, olen hommannut pienlaitteen 3v poisto-oikeuden tavalliselle orjalle. Voit ryömiä takaisin koloosi.

Käyttäjä

Mielenkiintoinen uutuus, mutta en vain pysty sietämään Applen "Design menee kaiken edelle" idiologiaa. Kaksi USB paikkaa, lämmöntuotannon poistamisessa on takuulla ongelmia ja ei DVD-asemaa. Näyttäähän se kivalta ja on siksi takuuvarma myyntihitti, mutta ei IT-alan ammattilaiselle.

Retina näyttö on ideana hyvä, mutta luultavasti on käyttökelpoinen ensimmäiset vuodet vain Applen omilla softilla.

En ole OS X ohjelmoinnissa ansioitunut, mutta voisin kuvitella, että useat softat on Windows tyyliin sidottu pikseli-leveyksiin eikä sentteihin. Ja 15" näytöllä esim. 11px fontti on aivan liian pientä 2880×1800 resoluutiolla.

Käyttöjärjestelmä voi tietenkin skaalata elementtejä, mutta jos kaikkea ei ole tehty vektoreilla, niin kyllähän se väkisin hajottaa elementtejä.

Käyttäjä

@käpy:
"Taitaa taas käydä, että moderaattori tulee ja poistaa tämän ansiokkaan keskustelu, toivottavasti poistaa."

Miksi....sua alkoi hävettämään? No mä ymmärrän kyllä...

Käyttäjä

En nyt ymmärrä mitä sinä Jussi vänkäät, sinun täytyy olla yrittäjä tai ammatinharjoittaja saadaksesi nuo vähennys- tai poisto-oikeudet tavallinen orja saa vain korvauksen omien kalujen käytöstä työnantajalta.

PS:
Mutta minä en todellakaan usko, että sinulla olisi kykyjä edes orjaksi.

Käyttäjä

Et todellakaan ymmärrä tästä asiasta näköjään yhtään mitään, ei sillä että asia yllättäisi. Tavallinen, tässä tapauksessa osan viikosta kotona työtään tekevä, toisen palveluksessa oleva orja vähentää itse hankkimansa laitteet juuri noin.

PS:
Mies jolla ei ole mitään näyttöjä kyvyistään, minkään suhteen, on jäävi arvioimaan muitten kykyjä.

Käyttäjä

Jos asia on noin sinä olet ammatinharjoittaja jos sinä olet orja sinä saat korvauksen työnantajalta mutta näyttää siltä, että sinä vain haluat veivata tätä asiaa loputtomiin, eikä sinulla ole minkäänlaista statusta.

Käyttäjä

Nyt kun tavattiin todellinen asiantuntija Jussi Jussinen, en malta olla kysymättä kunka minä orjana saisin poisto-oikeuden autooni, kun nyt saan vain hävyttömän pieniä kilometrikorvauksia?

Käyttäjä

Kerropas nyt verotuksen Suurvisiiri että minkä helvetin korvauksen :D? Siis jos sovin työnantajani kanssa että ostan itse työtehtävieni hoitamista varten tietokoneen...oletetaan siis että olen ohjelmoija.

Maksaako työnantaja myös internetyhteydestäni korvauksen saman periaatteen mukaisesti, jos ei erikseen ole sovittu että työnantaja kustantaisi internetyhteyteni? Entä toimiiko työhuonevähennys samalla tavalla, työnantaja maksaa korvauksen? Ja kodin ja työpaikan väliset työmatkakustannukset?

Jos olen palkansaaja ja tietokone on työvälineeni ja olen sen its hankkinut työtehtävieni hoitamista varten niin se vähennetään juuri noin (poistoina jos hankintahinta on yli 1000€), lue nyt tuo linkki minkä laitoin:
http://portal.vero.fi/public/default.aspx?uielementsize=2&nodeid=8367

No niin....hopi hopi takaisin koloon, multa loppui just rautalanka.

Käyttäjä

Ei sulla mitään autoa ole ja edestakaisesta matkasta sossuun ei makseta mitään korvauksia, mun tietääkseni.

Käyttäjä

Jos ja jos, mikä sinä Jussi Jussinen sitten olet?

PS:
Voiko ohjelmoija olla noin tyhmä, ilmankos ne ohjelmat ei koskaan toimikkaan.

Käyttäjä

No jos kengän koolla ja ÄÖ:lla on yhtä vahva korrelaatio kuin sinun tapauksessasi on, niin saattaa tietysti tuollainen vahva illuusio kaiken vaikeudesta ja mutkikkuudesta helposti syntyä.

Käyttäjä

Jäi vielä sanomatta, että sinä Jussi Jussinen et kykene muuta esittämään kuin linkkejä ja otteita Wikipediasta, että paskaahan sinä jauhat.

Käyttäjä

Sinua Jussi Jussinen ei sitten voi ainakaan suurikenkäiseksi nimitellä.

Käyttäjä

Hyvä että sait sanottua, ettei jäänyt painamaan mieltä...tuossaha on jo melkein täydellinen looginen rakenne...perustelu -> johtopäätös :D! Kyllä sustakin vielä räkänokka tulee, jos et tuollaiseksi jää...

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Juttukommentit

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös