Käyttäjä

Tablet-myynti notkahti keväällä

Tablet-tietokoneiden myyntiluvut ovat olleet vakaassa kasvussa aina Applen ensimmäisen iPadin lanseerauksesta lähtien. Alkuvuoteen verrattuna meno kuitenkin hyytyi keväällä.

Lue juttu

Vastaukset 16 vastausta

Käyttäjä

Edelleen odotan sitä tutkimusta, jossa oikeiden älypuhelinten (yli 4" näytöllä) omistajia on haastateltu tabletin tarpeellisuudesta.

Käyttäjä

Ville vallaton, ei se tuuma siinä juurikaan vaikuta.

Vaikka olisi 7" android tablet on se esim yli puolet pienempi kuin iPad.

Ihan yhtä hyödyllinen iso tablet on alle tai yli 4" älyluurin omistajalle.

Isolla tabletilla voit korvata läppärin ja pöytäkoneen tarvetta, mutta eiköhän about jokainen kuitenkin käytä sitä kotikonetta mieluummin kuin suht pientä esim 4,3" näyttöä.

Itse taas huomaan käyttäväni iPadia paljon enemmän kuin omaa 22" tietokoneen näyttöä. IPadin näytön koko on juuri tarpeeksi korvaamaan tavallisessa käytössä se iso näyttö. Leffat sitten erikseen, siihen iPadiki on liian pieni.

Ei se ihme, että iPad myy ja kasvattaa eroa android tabeihin koko ajan.

Käyttäjä

Ville vallaton, ei se tuuma siinä juurikaan vaikuta.

Vaikka olisi 7" android tablet on se esim yli puolet pienempi kuin iPad.

Ihan yhtä hyödyllinen iso tablet on alle tai yli 4" älyluurin omistajalle.

Isolla tabletilla voit korvata läppärin ja pöytäkoneen tarvetta, mutta eiköhän about jokainen kuitenkin käytä sitä kotikonetta mieluummin kuin suht pientä esim 4,3" näyttöä.

Itse taas huomaan käyttäväni iPadia paljon enemmän kuin omaa 22" tietokoneen näyttöä. IPadin näytön koko on juuri tarpeeksi korvaamaan tavallisessa käytössä se iso näyttö. Leffat sitten erikseen, siihen iPadiki on liian pieni.

Ei se ihme, että iPad myy ja kasvattaa eroa android tabeihin koko ajan.

Käyttäjä

Jos puhuisit kommentissasi 7" tableteista niin ymmärtäisin, silloin älyluuri vs tabletin hyöty ei suuri ole, tosin kyllä android käyttäjät on sanoneet että tässäkin se hyöty tulee esiin tabletin eduksi.

Käyttäjä

Niin katsos Duel kun minäkin huomaan selaavani nettiä ja lukevani kirjoja mobiililaitteella varsin usein. En kuitenkaan tarvitse siihen tablettia, vaan puhelimeni riittää vallan loistavasti. Oikeastaan tästä 4.8" näytöstä tuli jo liian iso ja painava, vanhempi 4" oli jo ihan riittävä joskin kirjoittaminen pystyasennossa oli vähän virhealttiimpaa. Olenpa minä jonkun elokuvankin vissiin siitä vanhemmasta ruudusta mennyt katsomaan, mutta sisällön saatavuus rajoittaa sitä touhua lähes 100%.

Toisaalla taas mm. pelailen esim. Diablo 3:sta PC:lläni.

Mutta siis minua kiinnostaisi nimenomaan tietää, että onko näillä myyntikäyrillä mitään korrelaatiota tähän tarpeellisuusasiaan. Siihen ei valitettavasti yksi tai kaksi mielipidettä vielä riitä.

Käyttäjä

Ville vallaton, noh sellainen tutkimus on ainakin tehty että että useimmiten älyluurin ostaja ostaa tabletin.

Ihan ymmärrettävää, se on juuri se luonnollinen jatkumo, kun ensin käytellään älyluuria ja sitten mietitään, että jos tämän kaiken voisi tehdä paljon isommin. Juuri niinkuin itsekin tein, älyluurilla kosketusnäytöllä tietyt asiat oli jo niin miellyttävää niin ajattelin että mitä se voisikaan olla isolla tabletilla ja sitten tuli hommattua ja eipä sen koomin älyluuria ole kotona tullu käytettyä kuin soittamiseen ja viestittelyyn.

Tuskin sinäkään sitä luuria enää käyttäisit jos hommaisit kunnon kokoisen tabletin.

Käyttäjä

Tablettien kauppa on jäissä, koska kaikki tietenkin odottelevat malttamattomina Microsoftin Surface-tabletteja.

Käyttäjä

Kyllä, ajatus isommasta näytöstä ja tehokkaammasta suorittimesta kävi mielessä vanhan puhelimen aikoihin. Osa syystä oli tosin myös miniläppärin tehojen loppumisessa. En tiedä onko minulla sellaisia faneja jotka muistaisivat kommenttini, mutta taisin sitä asiaa täälläkin vatuloida. Päädyin silloin lopulta hankkimaan uuden täysverisen kannettavan, sen jolla pelailen mm. sitä mainitsemaani D3:sta.

En ole katunut päätöstäni pätkääkään, enkä oikein ymmärrä miten sen tabletin hommaaminen asiaa muuttaisi. Kuten jo sanoin, niin tämä nykyinen 4.8" tuntuu jo liian isolta välillä. Olen myös saanut käyttää iPad2:ta testimielessä niin kauan kun olen halunnut, enkä tykännyt sen painosta ja kädessä pitämisestä senkään vertaa. Miniläppärikin on jäänyt pelkäksi kännykän akkulaturiksi.

Jos jostain ihmeen syystä tarvitsen välttämättä isomman näytön, niin minulla on siihen kannettavani. Nettisurffailut/yms kykenen hoitamaan aivan hyvin puhelimellanikin, eikä ainakaan enää ole kertaakaan juolahtanut mieleen sohvalla istuessa toive isommasta näytöstä siihen touhuun.

Käyttäjä

Mielenkiintoista on tämä:

Ipadien myynti putosi kuukaudessa 22%

se on aikas paljon... toisin kuin tuossa jutussa mainittu...

Käyttäjä

"Ipadien myynti putosi kuukaudessa 22%"

Toivottavasti ei putoa 6kk, koska silloin Apple varmasti heivaisi omat softat mäkeen ja ottaisi tilalle W8:sin...

Käyttäjä

@Muumipeikko:

"Toivottavasti ei putoa 6kk, koska silloin Apple varmasti heivaisi omat softat mäkeen ja ottaisi tilalle W8:sin..."

Eiiiii...tai aatteles, vielä pahempaa...urkintafirman Androidin...

Käyttäjä

Eiks Ju$$illa ollut jo iPadi?
Eihän se silloin vaikuta.

Käyttäjä

Hei P.Bi$$e, tottakai vaikuttaa oli mulla iPad tai ei...aatteles jos kesken loistavan iOS-käyttökokemuksen alkais pukkaamaan rapaista Android-päivitystä laitteeseen...hyi hitto, ihan puistattaa!

Käyttäjä

Anteeksi ymmärtämättömyyteni.
Vai pukkaa päivityksiä ihan kyselemättä?

Käyttäjä

Eipä ole iOS 6 -päivityksestä kuulunu mitään. Tuossa tuo iPod Touch odottelee parempaa ohjelmistoa. Toisaalta, Android-kännykkä odottelee sekin 4.0:aa joten tasoissa ollaan.

Käyttäjä

Keijo, melkein löisin vetoa, että Touch saa sen iOS 6:n sinä päivänä kuin se julkaistaan (siis jos päätät päivittää) ja Android odottaa 6-12 kk... On siinä se pieni ero.

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Juttukommentit

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös