Käyttäjä

Vista on sittenkin paras

Hankin Windows 7:n muutama kuukausi sitten mutta palasin Vistaan koska se on vakaampi ja turvallisempi.

Onko muilla samoja kokemuksia?

Vastaukset 11 vastausta

Käyttäjä

Moi!

Mää olen vertaillut mielestäni parasta Windows 7 (sitten jälkeen Win 3.1) Ubuntu Linuxiin ja en ole löytänyt yhtäkään syytä lopettaa valintaani.

Huom! Linux pysyy passiivisesti pystyssä noin vuoden, mutta Windows 7 kaatuu alle 1½ kuukaudessa (jatkuvan rasituksen alaisena).

Käyttäjä

Joo vista parempi hitto tää 7 ollu kax päivää ja hermot loppu!

Käyttäjä

vistassa on toki vakautta isojen päivitysten jälkeen kohtuullisesti. vistan ydinongelma on tarpeettomien resurssien varaaminen, joihin ei automatisointi/optimointisoftia ole ollut koskaan saatavissa. linux lähestyy todella kovaa vauhtia ms:n monipuolisuutta, ongelmana on vain laiteajurit jotka aina ovat suljetuista koodeista. win7 on tervetullut uudistus vistan tilalle, mutta esim win xp:n tilalle siitä ei ole mitään merkittävää hyötyä.

Käyttäjä

Olen varmman ajastani jäljessä, mutta en ole kokeillut ollenkaan Win 7:ää ja Vistaa, omassa koneessa on Xubuntu ja kaatuu todella harvoin.

Käyttäjä

käytin pari kuukautta rc versiota 7:sta mutta en ole ostanut sitä, vaan käytän edelleen vistaa, joka on toiminut koko ajan moitteetta, suorastaan loistavasti. ei ole kaatunut kahden puolen vuoden aikana kertaakaan ja laskenut setiä koko ajan täysillä, eli prosessori on saanut kyytiä.

Käyttäjä

Siirsin molemmat kotikoneeni ja työkoneen Windows 7 aikaan. Konekantani on seuraava:

- Acer Aspire 4810T
- HP Elitebook 8730W
- Omakasaama pöytäkone 8 ydintä, 8gigaa muistia, Geforce GTX285

Aceriin ja HP:hen tuli Windows 7 ilmaisena päivityksenä. Pöytäkoneelle ostin OEM:nä.

Sitten itse kokemuksiin:
Hirvittävää nopeuseroa Vistaan en havainnut ainakaan boottaamisen ja sulkemisen muodossa. Sleepmodet toimii läppäreissä todella näpsäkästi.

Indexointi on vähentynyt huomattavasti ja nähtävästi paremmalla Aero-käytöllä on saatu muuta sulavuutta aikaiseksi. Esimerkiksi työpöydän pienoisohjelmia voi oikeasti jo käyttää työpöydän vilkaisun takia (ikkunat muuttuvat läpinäkyviksi viemällä hiiri oikeaan alakulmaan).

Kaatumaan en ole Vistaa, enkä 7:kaa ole saanut. Totaalisen jumiin kyllä menee isompia 3D-töitä rendaillessa, mutta se kuuluu asiaan.

Käyttäjä

"Olen varmman ajastani jäljessä, mutta en ole kokeillut ollenkaan Win 7:ää ja Vistaa, omassa koneessa on Xubuntu ja kaatuu todella harvoin."'

ja nyt sä kysyt toisaalla kuinka voit päivittää uudempaan versioon, hienoa hienoa.
luulin että se on helppo systeemi.

Käyttäjä

Vista vie enemmän tehoja, ja en usko että vista on sen vakaampi.. ellei jollakin ole todisteita tästä? :P

Käyttäjä

Karza: Aristotelekasterilta on ainakin ihan turha odottaa minkäänlaisia perusteluja. Paljon melua tyhjästä.

Käyttäjä

Jarmo Pyllys, ole edes sen verran hereillä että seuraat kuka on sanonut mitä. idiootti.
mä en ole väittänyt tässä keskustelussa mitään, karzalle tai muilla, ole typerys hiljaa.

Käyttäjä

Aristoteles Doukas:
Se koira selkeästi älähtää, johon kalikka kalahtaa... Vai mitä? ;-P

Missähän kohdassa tarkalleen ottaen sanoin mitään siitä, että olisit väittänyt tässä keskustelussa yhtään mitään??
Jaoin vain Karzan kanssa tietoni sinun keskustelutaidoistasi, kun nyt satuit kommentoimaan samalla sivulla.

"Aristotelekasterilta on ainakin ihan turha odottaa minkäänlaisia perusteluja. Paljon melua tyhjästä."

Ole sinä ennemmin huolissasi siitä, missä kohdassa tuota lausetta olen väärässä... Jos osaat ihan oikeasti perustella, miksi olisin väärässä, niin minussa on kyllä miestä myöntää olevani väärässä. Voitko sanoa itsestäsi samaa?

Itse olen jo monessa keskustelussa perustellut omia keskusteluun liittyviä kantojani ja myös sitä, miksi sinä taas mielestäni et perustele ikinä mitään, vaan öykkäröit. Olisiko vihdoin sinun vuorosi kantaa kortesi kekoon?

P.S. Ja vielä ilmainen vinkki: Kannattaa ensin katsoa omiin housuihin, ennen kuin alkaa haukkua toisia kakkahousuiksi... tai idiooteiksi. ;-)

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Käyttöjärjestelmät

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös