Käyttäjä

Windows 98 product key?

Hei,
osaako joku selostaa, miksi vuonna 1998 ostettu windows 98 eilen 01.02.2010 käynnistettäessä yhtäkkiä kysyy Product Key:tä? Koskaan ennen se ei ole sitä kysynyt. Minulla on laillinen asennusohjelma ja olen kirjoittanut oikean Product keyn, mutta silti tietokone ilmoittaa, että Product key on väärä. En siis pääse enää käyttmään tietokonettani. Mitähän minun pitäisi tehdä?

1) Okno mahdollista, että windows 98:ssa on jokin ominaisuus, että enää sitä ei voi käyttää. Tämä tuntuu minusta epätodennäköiseltä, koska ei ole tullut mitään ilmoitusta asiasta?

2) Mitenkähän pääsen tekemään varmuuskopiot tiedostoistani, jotka nyt ovat lukkiutuneet tiekokoneen syövereihin?

Vastaukset 4 vastausta

Käyttäjä

Soita Microsoftin tukeen. Sieltä olen saanut hyvää palvelua ja asiat ratkeavat paljon nopeammin kuin keskustelupalstoilla.

Käyttäjä

Ja jos et saa windowsia käyntiin. Hanki jostain jokin Linux-käyttöjärjestelmän jakelijan tarjoama LiveCD jolla voit käynnistää tietokoneen ja kopioida tieostot ihan graafisesti muualle. Jos on vain yksi CD-asema ja sekin polttava niin et pysty polttamaan tuolloin tiedostoja pois jos ei järjestelmää lataa ensin keskusmuistiin.

Kannattaa siis unohtaa openSUSE, Mandriva, Ubuntu ym ja valita joku pieni yksinkertainen kuten Puppy Linux tai Damn Small Linux jotka pyörii loistavasti 90-luvun aikaisessa koneessa ja pienellä keskusmuistilla.

Käyttäjä

Windows tunkee aina päivitysten yhteydessä uusia aitoudentarkistustyökaluja. Koodisi saattaa olla "mustalla listalla", jos sitä muiden toimesta on paljon käytetty piraattiasennuksiin.

Mutta jos on laillisesti hankittu käyttöoikeus, niin Microsoft'ille soittamalla tuo asia korjaantuu.

Käyttäjä

Minulla (muutama vuosi sitten) hajosi Win98 alkuperäinen CD asema kauhean pamauksen kera sirpaleiksi vaurioittaen CD asemaa (sain sen korjattua).
Microsoftin tuesta todettiin vain ettei tuota käyttistä enää tueta eli se siitä.
Sittemmin olen jo vuosia ollut Linuxin varassa kotona, töissä XP käyttiksenä.

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Käyttöjärjestelmät

Avoimien ohjelmistojen käyttö - Katso tapahtuman videoidut esitykset
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös