Käyttäjä

Windows 7 XP:n tilalle?

Eli oon harkinnu vaihtaa Windows XP:n Windows 7:aan

Mutta sitä oon miettiny että mitenhän se onnistuu asentaa XP:n tilalle ja jos voi rinnalle niin miten?

Käyttöjärjestelmä:
Microsoft Windows Xp Professional
(5.1, koontiversio 2600)

Näyttis: NVIDIA GeForce 7600 GS
(muistiarvio 256.0 MB)

Prossu: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.40GHz

Keskusmuisti: 3072MB RAM

Emolevy: Abit IC7(-G)
Vastaa lainaten

Vastaukset 5 vastausta

Käyttäjä

"Mutta sitä oon miettiny että mitenhän se onnistuu asentaa XP:n tilalle ja jos voi rinnalle niin miten?"

Ihan vaan asentamalla. Seiska asentuu xp:n rinnalle ja tekee käynnistysvalikon josta voi sitten valita kumpaan boottaa...
Voihan sen asentaa tilallekin, mutta...

"Näyttis: NVIDIA GeForce 7600 GS
(muistiarvio 256.0 MB)

Prossu: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.40GHz

Keskusmuisti: 3072MB RAM

Emolevy: Abit IC7(-G)"

Oma kokemus sanoo kahdesta koneesta:

Näyttis Ati X800 PE
Prossu PIV 3,4 GHz Northwood
Muistia 3 gigaa
Emo Asus P4P800-E deluxe
Seiskan suorituskykymittari 4.7

Kannettava HP NW8240 mobile workstation

Näyttis Ati Mobile FireGL v5000
Prossu 2.26 GHz centrino
Muistia 2 gigaa
Seiskan suorituskykymittari 4.1

Lisäksi molemmissa koneissa vielä Ubuntu 9.10 ja vallan mainiosti voi käynnistyksessä valita mitä käyttää...

T: Vesku

Käyttäjä

Moi Phimi!

Tuossa Veskun ehdottamassa tuplabootissa on järkeä monessakin merkityksessä !!

Älä missään nimessä vaihda pelkästään Win seiskaan ja aja XP:tä hiiteen, koska Win seiska on optimoitu moniytimisille prosessoreille ja tuo Pena 2,4 GHz on kyllä sille liian hidas. Tuossa kokoonpanossa win seiska toimisi hitaammin, kuin Win XP.

Poikkeuksina yksiytimisissä ovat viimeisimmät LGA775 pena neloset, jossa Win seiska hyötyy "moniprosessoinnista" koska HT:n säikeistyksen ansiosta käytössä on "tavallaan kaksi prosessoria". Viimeisimmät LGA775-mallit ovat 3.0 - 3.4 GHz ja suhteellisen runsas 2048Mt:n L2 välimuisti auttaa asiaa kovasti myös! Se on nelinkertainen verrattuna vanhempiin Northwood-pena nelosiin, jossa L2 välimuistia oli 512Mt.

Mulla on eräässä HP Small Factory - koneessa 3,4 GHz prossu (tuohon malliin maksimi) ja siinä seiska testimielessä toimi selkeästi nopeammin kuin XP. Nyt siinä on Kubuntu.

Terveisin jaska

Käyttäjä

Lisäksi molemmissa koneissa vielä Ubuntu 9.10 ja vallan mainiosti voi käynnistyksessä valita mitä käyttää...

Mikä käynnistyslatain? Grub vai

Käyttäjä

Jaskahan kirjoittaa oman tietämyksen rajoilla. Win 7 kannattaa aina vaihtaa.

Käyttäjä

Jeps, johonkin parempaan. Mutta peruskäyttäjäjillä on yleensä kuvitelmat että se olisi jotenkin vaikeaa eikä tähän ryhdy vaan kyrpiintyvät jatkossakin windowsin kanssa.

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Käyttöjärjestelmät

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös