Moi!
Oletteko törmänneet seuraavanlaiseen ongelmaan?
DNA:n ja joidenkin muidenkin kaupalliset pohhahdusikkunat puskee väkisin päälle, vaikka olisi pukittanut kaikki mahdolliset ruudut estämään tällaista epäeettistä mainontaa.
Jos esimerkiksi on Wordilla kirjoittamassa jotakin, niin mainosbanneri tulee eteen estäen kirjoituksen. Sen todennäköisesti saisi hiljaiseksi vastailemalla kymmeniin kysymyksiin. Jos ruksaat sen pois, niin taas se banneri ilmestyy Wordin kirjoituksen eteen.
Ainoana keinona olen tällaisen kiusanteon estämisesi pistämään F-Securen torjumaan kaiken verrkkoliikenteen, mutta siitä seuraa luonnollisesti se pulma, että nettiin ei ole asiaa.
Operaattorien moraali on kovasti laskemaan päin näissä asioissa, koska ainoastaan operaattori voi tehdä rahasta tällaisen diilin, että satunnaisesti mainokset hyppii silmille, eikä niitä saa ainakaan IE8:lla pois tieltä. Tämä on jo selkeä kuluttajansuoja asia ja toimenpiteitä harkitaan kaikkialla. Microsoft ei tähän ole syyllinen, vaan vastuuttomat operaattorit.
Jälleen ei mitää Linus paatosta, mutta mulla ei Linuxin puolella ole koskaan mainosbannerit hyppineet silmille. Tämän takia Linuksia (joka on immuuni toistaiseksi viruksille ja haittaohjemille) voi käyttömukavuudessaan Windowsiin verrattuna verraea hyvinkin sordiinoon. Aina töytyy ola peloissaan, että mikähän virus nyt iski? Linuxila surffaaminen on siinä mielessä rentouttavaa ja relaxoivaa, kun tartuntariskiä ei ole, vaikka milä sivustoila liikkuuisi.
Mies ja nainenkin pitävät paljon enemmän pökkimisestä paljaalla iman epäeroottisia kumeja. Tämän kuvan olen tositoimissa saanut.
Joten pakkobannerit pannaan ja joku tuee tekemään tästä kuluttajansuola-asian ennemmin tai muöhemmin.
Jaska