Käyttäjä

OpenSUSE 11.3 on julkistettu

Niin... 15.7.2010 oli openSUSE 11.3 'n julkistuspäivä, sopivasti lomien aikaan, joten medianäkyvyys asiassa on ollut olematon.

Kuitenkin Suse on Linux-jakeluiden parhaimmistoa...
Uuden version voi halutessaan ladata;
http://software.opensuse.org/113/fi

Tarpeellisista lisäpalukoista, jotta järjestelmästä saisi enemmän irti, olen laittanut ohjeenpoikasta tuonne;
http://spamforum.elfcentral.net/fin/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=2551

heikki

Vastaukset 6 vastausta

Käyttäjä

Hei Heikki!

Ajattelin kipaista täällä sivustolla pitkästä aikaa.

Minä vaihdoin windows7 professionaaliin (64bit) noin vuosi takaperin, eikä minkäänlaisia ongelmia ole ollut. Se vain toimii.

Selaimena käytän chromea, tällä hetkellä ehdoton ykkönen nopeutensa takia.

Käyttäjä

Hei Joe!

Eipä ole minullakaan tullut täällä kovinkaan tiuhaan käytyä.

Työmasiinallani pyörii myös W 7 Susen rinnalla... seiska on mielestäni paras tähän astisista Windowseista.

Myös Crome on asennettuna sekä linukkaan että winukkaan, todella huippunopea selain, mutta wanhana jääränä en ehkä ole siihen vielä 'tottunut', kun enimmin tulee kuitenkin Operaa käyteltyä.

Mukavaa kesän jatkoa sinulle!

heikki

Käyttäjä

Päivitin verkon kautta 11.2 versiosta 11.3 versioon. Muuten näyttäisi olevan ok mutta skandit hävisivät kde ympäristöstä. Kun kävi katsomassa "järjestelmän näppäimistö" kohtaa yast2:n alta niin siellä oli suomi valittuna. Kun tuon asetuksen tallensi uudestaan niin skadit löytyivät kde:hen. Jotain merkkejä ei kuitenkaan ole standardi suominäppiksen kohdissaan, esim. putki pitää tehdä alt+124 yhdistelmällä.

Käyttäjä

Näyttää olevan oikea bugi kun skandit ei toimi kde:n alla. Ssh yhteydellä ok, kde pääteikkunassa ei toimi mutta jos käy yast "järjestelmän näppäimistön kartta" valinnassa niin sitten skandit ilmestyvät.

Käyttäjä

"Minä vaihdoin windows7 professionaaliin (64bit) noin vuosi takaperin, eikä minkäänlaisia ongelmia ole ollut. Se vain toimii."

Mä puolestani asensin openSUSEn korjaamaan Windows 7:n puutteita.

Käyttäjä

Vaihdoin nyt Yast2 järjestelmän asetukset kautta suomi (latin1) näppäimistön. Nyt skandeja tulee liiankin kanssa. Pitäisi saada esim. sulut jostain mutta tulee vaan skandeja..

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Käyttöjärjestelmät

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös