Käyttäjä

Tv:n liittämisen ongelma tietokoneeseen

Olen uusinut tietokoneeni näyttöineen ja nyt sen liittämisessä televisioon on tullut ongelma jota ei aikaisemmin ollut. Näytönohjain on Nvidia GeForse GT530. Kun liitän näytön joko VGA tai DVI liitännällä ja Tv:n HDMI kaapelilla niin njäytönohjain valitsee Tv:n ensisijaiseksi näytöksi ja jotta saan kuvan myös tietokoneen näyttöön minun piti käydä aina seinän takana katsomassa Tv.n ruudusta millä kohtaa hiiri menee että sain myös kuvan tietokoneen näyttöön. Vaikka tämän jälkeen valitsen tietokoneen näytön ensisisjaiseksi määrittää näytönohjain tietokoneen näytön Tv:n mukaan. Näyttö ei näy molemissa muilla asetuksilla kuin "kopioi näyttö". Aiukaisemassakin tietokoneessa oli Nvidian näytönohjain mutta se toimi niin että tietokoneen näyttö oli päänäyttönä.
Onko jostain muualta määriteltävä laitteiden järjestys?

Vastaukset 5 vastausta

Käyttäjä

Jos tietokoneessa on sama käyttis ja kaapelikytkennät televisioon ovat samat kuin aiemmin, paitsi tuo uusi näytönohjain, ja "Aiukaisemassakin tietokoneessa oli Nvidian näytönohjain mutta se toimi niin että tietokoneen näyttö oli päänäyttönä.", on ongelman aiheuttaja selvästi tuo uusi Nvidian-piirejä käyttävä näytönohjain ja sen ajuri/hallinta-ohjelmisto.

Et kylläkään kerro, kenen valmistajan tuo nvidian piirejä käyttävä näytönohjain on?

Siten sitä on vaikeahkoa ratkaista 'ulkopuolisena'.
Kannattaisi käydä katsomassa kyseisen näytönohjaimen valmistajan sivustolta ja tukifoorumeita, josko siellä olisi asiasta jotain ja myös kirjata asia sinne ongelmaksi. Tietenkin myös sieltä kannattaa varmistaa, että käytössä ovat uusimmat laiteohjaimet ja hallintaohjelmisto.

Käyttäjä

Antrei, et kerro tärkeintä eli käyttöjärjestelmääsi.

Käyttäjä

Mikähän sulla on tuon GT530:n ajuriversio?
(esmes Win7:lla Käynnistä -> Tietokone -> ylh. Järjestelmän ominaisuudet -> vas. Laithallinta -> OK -> Näyttösovittimet-haara auki -> hiiren 2painikkeella näytönohjainta, Ominaisuudet -> Ohjain -välilehti )

Uusinhan on kait tämä Nvidialta, v. 285.62

http://www.geforce.com/Drivers/Results/38915
tai
http://www.geforce.com/Drivers/Results/38916

Tai jos sen näytönohjaimen laitevalmistajan tukisivuilla on jotain muuta versiota, kannattaa käydä katsomassa sieltä

Käyttäjä

Epäolennaisempaa tuossa on varmasti se, onko käyttöjärjestelmänä Windows XP, Vista, vaiko Windows 7.
Mutta toki tuokin tieto hyvä kertoa aina, kun tuollaisista ongelmista kysyy.

Käyttäjä

Kiitos Teille "Itämaan tietäjät" kommenteista. Päivitin näytönojaimen ja homma alkoi pelittää. Koska olin juuri koneen uusinut en ajatellut sen näytönohjaimen jo tarvitsevan uutta päivitystä. Käyttis mulla on Win7 enkä sitä huomannut alkuun mainita. Irrotin kaapelit ja kytkin uudelleen ja nyt löytyi näytöt oikein.
KIITOKSET! ja Reipasta Joulua!

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Multimedia

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös