2009 88 viestiketjua

Käyttäjä

PC INSPECTOR FILE RECOVERY?

niin miten käytetään jos haluun viestihistorian takas?

Käyttäjä

Google

Hei ongelma tuli kun latasin tuon google earth kartta ohjelman ilmeiseti asennuksessa tai latauksessa tapahtui virhe kun asennuksen jälkeen näytön peitti ikkuna jonka ylälaidassa lukee Google End License Agreement.Sitten ikkunan sisällä lukee Tämä ohjelma ei voi näyttää WWW-sivua ja alla on todennäköisiä syitä esim.yhteyttä ei ole tai www-sivussa on ongelmia tai siinä on kirjoitus virhe ja sen jälkeen on korjaus ehdotuksia.Ongelma kuitenkin on miten päästä eroon tuosta ikkunasta se on aina päällimmäisenä sitä ei saa poistettua millään olen poistanut googlen ja ladannut sen uudelleen pari kertaa ja silti se ei poistu google kuitenkin toimii niin kuin pitääkin.Löytyykö keneltäkään tietoa tähän ongelmaan käyttis on Vista home premium ja selain Firefox.

Käyttäjä

Evoluutio pelasti

Moi !

Aina, kun kirjoittaa mitä tahansa dokumenttia mihin tahansa, niin tallennus kirjoittamisen aikana on syytä muistaa (sähkökatkot, omat tupeloinnit jne.).

Ubuntu Linuxin Evolution-sähköpostiohjelma yllätti minut positiivisesti, kun tein kaiken niin, kuin ei olisi pitänyt tehdä.

Kirjoitin todella pitkän shakki-dokumentin suoraan Evolution-sähköpostikenttään. No, siinä sitten alkoi tulla samanaikaisesti kaikenlaista oheistoimintaa aMSN, Gaim, netti, Gimp jne. Lopputuloksena tästä oli se, että luonnoksiin (draft) tallentamaton sähköposti hävisi, kun vahingossa todella ajatuksissani suljin selaimen (Firefox) ja mailin (Evolution).

Monta rumaa sanaa pyöri päässäni, kun ajattelin, että koko kirjoitushomma on kirjoitettava uudelleen. Harmitti niin paljon, että löin masiinan kiinni ja ajattelin potkaista pc:tä, mutta ei se olisi auttanut. En potkaissut lattiakaveriani, joka oli syytön tapahtumaan.

No, seuraavana aamuna Väyrysen malliin yli yön nukkuneena tarmokkaasti ajattelin ryhtyä kyseiseen kirjoitushommaan.

Ubuntu auki, Firefox auki ja Evolution auki ...... MITÄ !!!!

Sieltä kimposi suureksi yllätykseksi kysymys (en muista sanatarkasti): " 1 sähköpostiviesti on jäänyt käsittelemättä. Poistetaanko se vai ei? " Kun vastasin "ei poisteta", niin voi sitä riemun määrää, kun Evolution aukaisi noin 9 A4-sivun mittaista kirjoittamaani shakki-analyysiä täysin siinä tilassa, mihin kirjoitus oli omien möhlimisieni takia jäänyt! Siinä vain sitten viimeistelin kirjoituksen ja lähetin. Lopuksi huokaisin helpotuksesta.

En tiedä muista sähköpostiohjelmista, mutta minulla on sellainen muistikuva, että joskus aikoinaan minulla on käynyt Outloox Expressin kanssa sama juttu ja kirjoitus ei ollut pelastettavissa millään. No tietty atk-nikkari varmasti saisi sen jotenkin ylös tai viimeistään IBAS. Onko Mozilla Thunderbirdissä sama juttu? Jos suljet ajatuksissasi ohjelman, niin onko keskeneräinen sähköposti menetetty ilman IBAS:in peukalointia?

Evolution-sähköpostiohjelma yllätti todella positiivisesti. Voi olla, että en osaa arvioida obctiivisesti tätä asiaa, koska riemun tunne oli niin suuri välttäessäni noin 2 vuorokauden kirjoitustyön.

Lähetin Evolution-sähköpostitiimille (Novell) nöyrät kiitokset tuosta pienestä mukavasta yksityiskohdasta.

Tuossa hieman Evolutionista http://www.novell.com/products/desktop/features/evolution.html

Ystävällisin terveisin, Jaska

Käyttäjä

MICROSOFT WORKS SUITE 2003

Minulla on vanhasta xp-koneestani jäänyt works suite 2003 -ohjelmisto.
Yritin sitä asentaa vistaan, mutta ei onnistu. Kuulin tuttavalta, että asennus vistaan onnistuis erityisellä vista-ajurilla. Onko tietoo mistä osoitteesta tällaisen sais imuroitua? Tuo tuttavani oli itse kuullut josakin asiasta, mutta ei tiennyt asiasta tarkemmin.

Käyttäjä

vista ja exel2007

tuli uuden läppärin mukana exel 2007 miten siitä ohjelmasta saa suoraan lähetettyä taulukon sähköpostina windovs mail ohjelmalla. en löydä mistään osiota josta sais lähetettyä

Käyttäjä

Ongelma ohjelman asennuksessa

Yritän asentaa ohjelmaa dvd-levyltä, ja asennus onnistuukin normaalisti, mutta klikatessani ohjelmaa auki tulee seuraavanlainen virheraportti:

<b>Microsoft Visual C++ Runtime Library</b>

Runtime Error!

Program: (ohjelman polku).exe

abnormal program termination

Eikä tämän jälkeen pääse eteenpäin. Olen yrittänyt poistaa ja asentaa uudelleen, mutta ei ole auttanut..

Missä voisi olla vika?

Käyttäjä

Advanced SystemGare

Olen käyttänyt tuota ASC ohjelmaa ja se on pelannut ihan hyvin tuohon päivitykseen saakka päivitys 3.2.0 ei toimi enää kunnolla vaan Disk Defragment jumittaa koneen täysin kysyisinkin pitäisiköhän poistaa koko ASC vai voisiko sen jotenkin korjata muutoin ASC on ihan hyvä ohjelma.

Käyttäjä

WORKSIN TEKSTINKÄSITTELY

Mitä teen?
En saa worksin tekstinkäsittelyohjelmassa tekstialaa suurennettua vaikka olen yrittäny muuttaa asetuksia. Ongelma siis on, että sivun ylä- ja alaosaan jää liikaa tyhjää ja tekstiala jää liian pieneksi.

Käyttäjä

Dor-tiedosto valokuvissa

Hei,

olisin tiedustellut, millä ihmeen ohjelmalla saisin avattua dor tiedostopäätteen omaavat valokuvat?

Sain eräältä lehdeltä valokuvia sähköpostiini ja en saa kuvia auki millään.

Mahtaisiko joku osata auttaa urpoa? Kiitos etukäteen

Käyttäjä

Abobe Flashplayer ongelma APUA

Eli nyt on onglemana uusimman abobe flasplayerin asentaminen. Minulla on vanheentunut versio mahdollisesti. Kun menen aboben sivuille ja lataan ohjeiden mukaan flashplayerin ja teen kaiken oikein kunnes lopuksi valittaa että ''''Tilapäistä tiedostoa ei voi juuri luoda, onko kiintolevysi mahdollisesti täynnä?''''. Eli jostain kumman syystä ei suostu asentamaan flashplayeria. Enkä usko että kiintolevy olisi täynnä sen verran vapaata tilaa siellä on.

Jos teiltä löytyis apua olisin erittäin kiitollinen.

Käyttäjä

Maksulliset ohjelmat kuolevat pois

Jonkin aikaa ilmaisten ohjelmien esiinmarssia seuranneena alkaa yhä enemmän näyttämään siltä, että maksulliset perus-/yleisohjelmat ovat kärsimässä hidasta kuolemaa kaupallisina tuotteina.

Tällä hetkellä saa jo käyttöjärjestelmiä, toimisto-ohjelmistoja ja ties mitä laadukkaita ja suuriakin ohjelmistoja täysin ilmaiseksi. Nykyään on jo mahdollista perustaa kotitoimisto ja jopa yritys kokonaan ilmaisten softien varaan. Vuonna 2008 moni suurikin kaupallinen ohjelmisto on julkaistu avoimena/ilmaisversioina ilmeisesti huonon kaupallisen tuottavuuden takia.

Trendi näyttäisi olevan, että markkinat kuivuvat kasaan yleissoftilta kuten käyttöjärjestelmiltä, selaimilta ja toimisto-ohjelmilta ja kaupallinen ohjelmabusines siirtyy joko tietyn alan erityissoftiin tai pienen käyttäjäkunnan kustomoituihin versioihin yleissoftista.

Vuosi 2008 oli jonkinlainen murrosvuosi ilmaisten ohjelmien saralla ja veikkaan, että vuonna 2009 tulemme näkemään yhä enemmän merkittäviä siirtymiä ilmaisohjelmiin myös kaupallisissa asiakkaissa.

Mitä luulet, tuleeko kaupalliset yleissoftat säilyttämään asemansa vai valtaako ilmaiset vaihtoehdot markkinat lopullisesti lähivuosina?

Käyttäjä

foobar beta 5 + rippaus

Kun yritin muuttaa "Drive Settings"-valikosta offsetia niin tää herjas "AccurateRip drive offset query failure: Drive not present in the database". Laitoin siis keydisc-levyn sisään ja painoin "auto". Sama juttu kaikilla levyillä, vaikka ne ihan varmasti löytyivät Accurateripin keydisc-valikosta. Vika beta-versiossa? Onko niillä Drive Settings-asetuksilla oikeasti jotain väliä laadun kannalta? Jos on, niin voiko sen offsetin hakea manuaalisesti (http://www.accuraterip.com/driveoffsets.htm) vai pitääkö tosiaan odottaa seuraavaa versiota?
Miten Foobarilla ripataan Flaciksi? Samalla tavalla kuin Lamella ämppäriksi, mutta vaihdan vaan koodekin polun siihen ruutuun? Onko se tuo "FLAC for Windows with installer" vai joku muu versio? Miten foobarilla pystyy muuntamaan FLAC-tiedostot ämppäreiksi, niin että alkuperäinen FLAC säilyy? Vai oisko mun kovolla (320 gigaa) järkevämpi ripata heti ämppäriksi, kun mulla on yli sata levyäja kuuntelen pääsiassa ämppäri soittimella? Mutta toisaalta haluaisin kyllä arkistoida levyt koneelle.

Käyttäjä

Power DVD 9 Ultra

Onko jolla kulla kokemusta mainitun ohjelman asentamisesta.
Minulle kävi niin, että latasin ko. ohjelma CyberLinkin verkkosivuilta maksaen sen myös.
Asensin sen, ja asennus näytti menevän mallikkaasti. Ohjelma alkoi toimia.
Ongelma vaan oli se, että asennus tuhosi "My Documents"-hakemiston tiedostot sekä myös valokuvat "My Pictures"-hakemistosta. My Documents-hakemistoon oli syntynyt CyberLink-niminen kansio.
Käyttiksenä on Windows XP Prof englanninkielisenä.
Reklamaationi CYberLinkiin tuotti vain tuloksen, ettei ko. tilanne voi olla mahdollista. Ota yhteys Microsoftiin!

Käyttäjä

exel

minkä moisella kaavalla exel osaa laskea tunnit ja minuutit kertomaan euromäärän eli vois käyttää laskemaan palkkaa

Käyttäjä

Ongelma vaiko tyhmyys....

Vehe olis tällänen

IBM R51

Windows Proffesional SP 3

DISPLAY ADAPTERS: ATI Mobility radeon 7500

IIDE ATA/ATAPI CONTROLLERS: Intel 8280 1DBM ultra ATA storage controller

IEEE 1394 BUS HOST CONTROLLERS: Texas instruments ohci compliant 1EEE 1394 host controllers

PCMCIA ADAPTERS: Texas instrument PCI-4520 card plus controller

SOUND, VIDEO AND GAME CONTROLLERS: audio codecs, legasy audio drivers, legasy video capture drivers, media control device, soundmax integrated digital audio, video codecs

Eli sitten itse ongelmaan.. Saan Dvi kaapelilla pelkän taustakuvan näkyviin LCD telkkuun. Resoluutioita vaihtamalla sain myös pikakuvakkeet näkymään, mutta hiiren osoitin tai leffat bs playerilla pro 2.0 tai media playerilla 11 ei toimi.
Jostain syystä minulta puuttuu CONTROL PANEL-->DISPLAY-->SETTINGS-->ADVANCED-->ja kai sellainen valikko kun DISPLAY MANAGER.
Hain Atin sivuilta päivityksen näytön ohjaimeen jolla pitäisi tulla tämä valikko näkyviin eli kai ATI CONTROL PANEL.
Kun alan asentaa sitä niin herjaus alkaa.. Ensiksi tulee tälläinen teksti: INF ERROR VIDEO DRIVER NOT FOUND ja kun painaa OK niin jatkoa seuraa... : TRY TO SET UP YOUR DISPLAY ADAPTER WITH A STANDART VGA DRIVER BEFORE RUNNING SETUP..
Eli mikäköhän tässä neuvoksi et alkaisi toimia.. Ja jollei olisi liian helppoa ni en saa konetta nettiin, koska olen laivalla töissä. Mutta saan ladattua tiedostoja netistä super hitaalla satelliitti yhteydellä ja sit tikulla tiedostot koneelle..

Käyttäjä

Mail Shower sähköpostiohjelma

ei lataa SSL pluginia, eikä voi ilmoittaa Gmailin viesteistä omalle koneelle mistä kiikastaa?

Käyttäjä

Mail Shower sähköpostiohjelma

ei lataa SSL pluginia, eikä voi ilmoittaa Gmailin viesteistä omalle koneelle mistä kiikastaa?

Käyttäjä

Messenger pätkii joka paikassa

Messenger pätkii pahasti sekä kotona että töissä. Kaverit sanovat etteivät viestit tule minulle perille. Joutuvat sitten lähettelemään niitä uudelleen.

Olen joutunut luopumaan Messengerin käytöstä tämän takia, ja siirtymään Skypeen ja irkkiin. Kas kun ne toimivat. Mese ois kyllä kiva saada takaisin, kun se on niin monella muulla.

Käytän sekä Microsoft Live Messengeriä että Pidginiä töissä (XP, 32bit) ja kotona (Vista, 32bit) ja Pidginiä myös läppärillä (Ubuntu, 32bit). Töissä olen tietenkin proxyjen ja palomuurien ym. takana. Kotonakin on välissä NAT:it ja palomuurit. Erilaisia palomuureja on sitte tyypillisesti useampia peräkkäin (työasema, gateway jne.)

Millä asetuksilla tuo Mese oikein pitää konffata, että se toimii?

Käyttäjä

vista office2007

Postit lähtee Outlookista, mutta eivät päädy lähetetyt-kansioon vaan jäävät lähtevät kansioon näkyviin???

Käyttäjä

MS Office XP Pro 2002

Voisiko suomenkielisen MS Office XP Pro 2002:n asentaa ja aktivoida samanlaisen, mutta englanninkielisen version Product Key:llä?

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Selaa keskusteluja

Aihealue
Järjestys Viimeksi vastatut ensin Uusimmat ensin Luetuimmat ensin Vastatuimmat ensin
Ryhmittely Viikko Kuukausi Vuosi
Julkaisuaika
Päivämäärä
TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös