18.4.2005 - 24.4.2005 2 viestiketjua
Perl ja /bin: bad interpreter: Permission denied
Mistähän tuo otsikossa oleva virheilmo johtuu. Olen antanut chmodilla 775 oikeudet fileisiin ja hakemistoille.. Onkos perlillä jotkut omat suoritusoikeus systeemit vai?
11.4.2005 - 17.4.2005 2 viestiketjua
Millä selaimilla kannattaa testata sivuja?
Siis ainakin IE, Avant Browser, Opera ja Netscape. Mitä muita?
Kuvien lataus selaimen kautta? PHP
Onko olemassa missään vapaata koodi pätkää/ohjeita, kuinka pystyy selaimen kautta etsiä tiedoston koneelta ja lataa sen ja laittaa tietyyn paikkaan sivuilla? Onko mitään esimerkkejä tai ohjeita jossain? Siis PHP:llä nimenomaan.
4.4.2005 - 10.4.2005 2 viestiketjua
Kotisivuille kopioitisuojaus
Eli mistä saan koodinpätkän, jolla saan estettyä kuvien kopioinnin kotisivuiltani? Mulla on siihen koodinpätkä, mutta se ei estä kopioimista explorer toolbarilla tai napit oikea vasen yhdistelmällä. Pystyykö lähdekoodin lukemisen estämään? Eli tälläistä pientä harrastelunluontoista kotisaitin tekoa ja nämä kysymykset jäivät kiusaamaan mieltäni. Neuvokaa ihmeessä mistä saa noita koodinpätkiä tai lähettäkää sellainen. Kiitos jo etukäteen
Access 97 VB funktiot
Eli olisiko listaa ao. funktioista? Googlettamalla en löytänyt?
Siirsin Excelistä pankin viitenumeron laskevan koodin Accesiin,
mutta jostain syystä Mid() funktio herjaa vain ettei projektia
tai kirjastoa löydy... (taitaa olla kokemattoman näppisvihre)...
28.3.2005 - 3.4.2005 1 viestiketju
mikki
minun mikrofoni ei toimi vaan kun puhun esim skypellä niin ääni tulee web kamerasta.. miten voin vaihta niin että ääni tulee mikistä??????
21.3.2005 - 27.3.2005 1 viestiketju
14.3.2005 - 20.3.2005 3 viestiketjua
Vaihtoehtoinen linkki
Saako hmtl linkkiin tehtyä vaihtoehtoisen linkin tyyliin:
uusisivu.html
uusisivu.doc
uusisivu.xls
uusisivu.pdf
Eli sivun tiedostonimen alkuosa olisi aina sama, mutta tarkenne satttaisi olla eri. tarkoitus olisi että avattava sivu olisi jokin noista. ei samaa sivua useammassa muodossa.
Kari Laatikainen
Javascript salasana
Pitäisi saada sivuille salasana joilla päästää vain tietyt ihmiset tietyllä sivulle. Netistä löytyy valmiita scriptiejä, mutta pitäisi saada myös esto, ettei pääse katsomaan lähdekoodia ja poimimaan salasanaa. Löytyi scripti jolla tämän sai, mutta huomasin, että ie:n ponnahduksen eston estettyä promptin, niin pääsi samalla käsiksi lähdekoodiin.
Eli löytyykö toimivaa scriptiä tai muuta tapaa pistää sivu salasanan taakse?
phpBB-foorumi
Voisikos joku ystävällinen sielu kertoa miten saan phpBB-foorumin sivuilleni?
7.3.2005 - 13.3.2005 2 viestiketjua
Mikä ihmeen 16-bit Windows-alijärjestelmä?
Kun yritän asentaa joitain emolevyn ajureira niin tulee seuraavanlainen ilmoitus C:\windows\systems32\autoexec.nt. Järjestelmätietoa ei voi käyttää DOS- ja Windows sovellusten suorittamiseen. Sulje ohjelma. Mistä on oikein kyse.
css sivu ei aukea firefoxilla
Tarkoitus muuttaa sivuja ja harjoittelen css tyylin/tekniikan käyttöä. Sivu näyttää hyvältä ja linkit toimivat, mutta ainoastaan IE:ssä. Firefoxilla näkyy ainoastaan sivun lähdekoodi.????
Nimimerkillä "itseoppinut"
Lars
P.S sivun osoite: http://www.larselfonline.com/netrepreneur.asp
28.2.2005 - 6.3.2005 5 viestiketjua
Apua tarvitaan!!
Tietokoneeni sanoo AINA "(tiedosto) on havainnut virheen, ja tuote on suljettava"--- Jos juuri käsittelit tietoja, kyseiset tiedot ovat ehkä hävinneet.
Niin mitä mun koneessa on vikana?? kun mun kavereitten koneilla ne ohjelmat mitä mulla on ne toimi IHAN HYVIN!! APUA!!!
XML OTSIKKO
Oli jäänyt vajaaksi ensimmäien viesti.
Pitäisi siis tehdä xml-tiedosto, joka alkaisi
" -
" -
" -
Tähän tulisi kaikki tuotteeseen liittyvät tiedot
"
"
"
Tiedosto on tarkoitus tehdä VB:llä
Apua noviisille. Kotisivuilta ladattavia fileitä?
Olen avannut sivut ja haluaisin mahdollistaa kävijöille muutaman filen latauksen. Mistä neuvot siihen? Kuukkelista etsiskelin mutta päädyin vain sivuille jotka olivat stratosfäärissä verrattuna omaan maan matosen taitoihin. Serveri (INT2000) tukee tavallisimpia sovellutuksia.
Itse tunnen vähän kaikesta mutta en mitään kunnolla.
Mielestäni sellaisen pienen scriptipätkän ujuttaminen html-koodin sekaan ei pitäisi olla liian vaikeaa edes aloittelijalle (mutta näköjään liian vaikeaa minulle).
Kiitos etukäteen neuvoista!
Lars
python
tietääkö kukaan mitään online tutoriaalia python kielelle, mieluiten suomeksi, mutta kyllä englantikin luonnistuu.
XML OTSIKKO
Pitäisi saada syntymään xml-tiedoto, joka alkaisi
-
-
-
Tähän tulisivat tuotetiedot
Siirtotiedostoa olen yrittänyt tehdä VB:llä, mutta nuo kaksi ensimmäistä riviä ei onnistui.
21.2.2005 - 27.2.2005 1 viestiketju
Ympyrän piirto
Moi.
Teen ohjelmaa mikrokontrollerille, ja pitäisi piirtää ympyrä
graaffiseen LCD-näyttöön (128X128).
Kuinka lasken "sytytettävien" pikseleiden paikat (x ja y)?
Koordinaatteina syötetään ympyrän keskipisteen x ja y, sekä
ympyrän säde.
Tällä samalla kaavalla olisi tarkoitus saada myös 4 viivaa
ympyrän kehän laidalle, kuvaamaan kompassisuuntia (N,S,W,E).
Syötteeksi tuolle annataan siis kompassi suunta asteina.
Teen ohjelmaa PICC:llä, joten sin ja cos yms. ovat mahdollisia. Matikka ei ole vahvaa alaa, joten tietäjät kehiin ja vinkkejä antamaan.
Kiitos.
7.2.2005 - 13.2.2005 1 viestiketju
miten asennan käyttiksen
hommasin msi k8t neon emon ja siihe amd 3200+ prossyn kokosin paikoilleen ne ja kytkin virran ja painoin f8 ja sitte f11 ja ei lähteny asentumaan ja sit huomasin ettei näppäimistö toimi siinä ei valot vilku edes , en pääse piossiinkaan vaikka mitä painais . näppäimistö toimiii täs vanhas mallis. mikä on pielessä
17.1.2005 - 23.1.2005 1 viestiketju
Javalla ini fileen luku
Ongelmaksi muodostui ravikuskien tallettaminen taulukkoon ini filestä.
inifile on muotoa:
...
hevoset=isla j brave, vieskeri
kuskit=teivainen,moilanen,aho
...
tuosta pitäis saada haettua taulukkoon konit[] nuo kuskien nimet.
Löytyiskö helppoa ratkaisus?
Selaa keskusteluja
| Aihealue |
|
| Järjestys | Viimeksi vastatut ensin Uusimmat ensin Luetuimmat ensin Vastatuimmat ensin |
| Ryhmittely | Viikko Kuukausi Vuosi |
| Julkaisuaika |
|
| Hakusanat |
Uusimmat softaesittelyt
- ZoneAlarm Free Antivirus + Firewall 2013 Ilmainen virustorjunta ja palomuuri samassa paketissa
- Google Chrome 19 Monipuolinen suosikkiselain toimii monissa koneissa
- Spacesniffer 1.1.4 Selvitä kiintolevyn tilarohmut
- Google Drive for Windows 1.0 Googlen pilvipalvelu integroituu Windowsiin
- Adobe Flash Player 11.2 Hiljaiset päivitykset viimein myös Flashiin
IT-työpaikkailmoitukset
- PHP-koodari Proffice Finland Oy
- Digitaalisen liiketoiminnan kehittäjä MPY
- EMBEDDED SOFTWARE ENGINEER (Tampere) Elan IT Resource Oy
- OHJELMISTOSUUNNITTELIJA (Tampere) Elan IT Resource Oy
- Hankintapäällikkö ICT hankintaan OP-Palvelut Oy
- 2D Graphic Artist (Turku) Click Henkilöstöpalvelut
- Myyntineuvottelijoita OPPISOPIMUSMAHDOLLISUUS (HML) Go On Yhtiöt