Käyttäjä

Koneeseeni tunkeuduttu?

Nettiyhteydessäni tuntuu olevan jotain tuntematonta ja haluamatonta liikennettä. Jo parin päivän ajan nettiyhteyteni on takkuillut iltaisin, aina samoihin aikoihin. Pingini on peleissä normaalisti pieni, noin 10-20, nyt se on kuitenkin ollut iltaisin n. 300-400. Tuntuu että jokin ohjelma käyttää verkkoa tietämättäni. Myös sivustot latautuvat hitaammin kuin yleensä. En käytä langatonta verkkoa, eikä taloudessa ole samassa verkossa muita koneita, joten koneeni pitäisi olla ainoa kaistan käyttäjä. Taustalla ei myöskään ole mitään latauksia käynnissä, ainakaan sellaisia joita olen itse sinne laittanut, eikä koneellani ole muita käyttäjiä. Olen pistänyt ad-awaren tarkastamaan koneeni kahdesti, eikä mitään ole löytynyt. Avast löysi tarkastuksessa noin viikko sitten jonkun rootkitin, sen poistaminen kuitenkin tuntui onnistuvan eikä avast ole sen jälkeen löytänyt mitään. Muuta ongelmaa kuin nettiyhteyden takkuilun en ole huomannut. Olen jo harkinnut windowsin asentamista uudelleen, en kuitenkaan haluaisi tehdä sitä sillä itselläni ei ole ulkoista kovalevyä jolle ottaa varmuuskopioita kaikesta mitä koneellani on. Onko kenelläkään mitään käsitystä siitä, mikä takkuilun aiheuttaa, tai miten siitä voisi päästä eroon?

Ps. Pahoittelut hieman tökeröstä kirjoitusasusta ja kiitos jo etukäteen.

Vastaukset 7 vastausta

Käyttäjä

Tuli soitettua palveluntarjoajan asiakaspalveluun äskettäin. Sielläkään ei huomattu mitään suuria poikkeamia yhteyden toimivuudessa, mutta päättivät kuitenkin resetoida sen jos vaikka auttaisi. Eipä auttanut sekään. Ilmeisesti ei siis ole vika palveluntarjoajassa, ja alkaa olla omatkin konstit loppu. Pitäisikö vain hankkia ulkoinen kovalevy, ottaa varmuuskopiot varmasti kunnossa olevista tiedostoista (musiikki, pari asiakirjaa) ja asentaa windows uusiksi?

Käyttäjä

Kuulostaa samanlaiselta, kuin mulla oli. Lopulta ongelma korjautui vaihtamalla reitin. Halpislaitteiden laatuongelmia jännitelähteessä.

Käyttäjä

Jef, olisin kanssa tuon adsl-reitittimen vaihdon kannall.

Käyttäjä

Entäpä selaimen muistin tyhjennys?
Turhien tiedostojen siivous ja levyjen tiivistys?

Tosin, jos noita ei ole tehty, niin hidastumista on havaittavissa koko ajan, ei ainoastaan iltaisin.

Käyttäjä

Sain poistettua tämmöisen haitan ja koneestani tuli kuin uusi:

C:/Documents&Settings/Wilhelm Tell/Application Data/Blitware/DriverRobot/downloads/eb1e7ba15bd536741d92c28930c62d64/eb1e7ba15bd536741d92c28930c62d64

Käyttäjä

edellisen viestini polku ei tullut kokonaisena perille; se jatkuu vielä seuraavasti:

c62d64/eb1e7ba15bd536741d92c28930c62d64

Käyttäjä

Tervehdys

"Avast löysi tarkastuksessa noin viikko sitten jonkun rootkitin, sen poistaminen kuitenkin tuntui onnistuvan eikä avast ole sen jälkeen löytänyt mitään."

Jos rootkit on todella löydetty, se on Windows-tietoturvalle hyvä asia.

Kirjaudu sisään keskustellaksesi.
Takaisin ylös

Tietoturva

TTL ry
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös